دو دهک اول مشمولین سهام عدالت از  50% تخفیف برخوردارند

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: برای حدود 49 میلیون نفر و برای هر شخص یک میلیون سهام کنار گذاشته شده است . لازم به ذکر است که این سهام مجانی یا هبه به آنها واگذار نشده و در واقع به این صورت بوده که از محل سود دریافتی از شرکتهای سرمایه پذیر در طی ده سال مبلغ سهام در نظر گرفته شده اولیه تسویه شود.

وی افزود: در قانون Law گفته شده بود که اگر زودتر از ظرف زمانی ده سال این یک میلیون تومان به خزانه واریز شد، از همان موقع وصول سود برای خزانه را قطع نموده و سهام را آزاد می کنیم و از آن موقع هم سود سهام به حساب خود مشمول واریز خواهد شد.

پوری حسینی در ادامه گفت: همچنین قانون صراحتا تاکید دارد که اگر در طی ده سال و از محل سود های دریافتی از شرکتهای سرمایه پذیر، اقساط این سهام یک میلیون تومان تامین نشد باقیماده اقساط آن را اگرمشمول تمایل داشته باشد نقدا بپردازد و اگر تمایل نداشتند به همان اندازه که از محل سود به خزانه واریز شده سهام را آزاد می کنیم . ضمنا مطابق قانون در خصوص دو دهک پایین درآمدی مشمولین نیز 50% تخفیف اعمال می شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: الان بعد ده سال برای هر فرد مشمول حدودا 532 هزارتومان سهم آزاد شده است و 468 هزار تومان دیگر باقی مانده است و این مبلغ باقیمانده برای دو دهک اول از طریق تخفیف پرداخت شده است و آنها یک میلیون تومان سهام خود را دریافت می نمایند.

وی گفت: به هر حال مشمولین چیزی را از دست نداده اند و طی این ده سال بابت سهام به دولت مبلغی را واریز نکرده اند. و الان مطابق صورتحساب خود، صاحب همان میزان سهامی می باشند که از طریق پرداخت اقساط ده ساله انجام گرفته است و این میزان سهام متعلق به آنهاست. که از سود این سهام سالهای متمادی استفاده خواهند کرد.

پوری حسینی در انتها افزود: ارزش واقعی سهام فعلی در بازار، حدودا 2 برابر ارزش سهامی است که هرمشمول در صورتحساب خود تحت عنوان دارایی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟