نرخ اجاره در مناطق مختلف تهران

رکنا اقتصادی: بازار Store اجاره در عین حال که مسیر رونق نامنظم را در محله‌های مختلف شهر تهران طی می‌کند، در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته شرایط پرفشاری را بخصوص در نقاط پرتقاضای پایتخت تجربه کرد. با این‌که طبق گزارش بانک مرکزی متوسط رشد اجاره بهای شهر تهران در شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش یافت، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد نرخ اجاره در برخی بافت‌ها به رشد ۳۰ درصد رسید. این فشار در مناطقی که رقابت بین مستاجران بر سر یک واحد مسکونی وجود داشت نمود بیشتری یافت.

مظنه نرخ اجاره بهای مسکن در شهر تهران بر اساس قراردادهای مهرماه ۱۳۹۶

محله

متراژ

سن بنا

پول پیش (تومان)

اجاره ماهیانه (تومان)

بریانک

۶۱ متر

۸ سال

۴۵ میلیون رهن کامل

-

تهرانپارس

۱۸۰ متر

نوساز

۱۰ میلیون

۵ میلیون

منیریه

۵۰ متر

۱۱ سال

۱۴ میلیون

۵۵۰ هزار

طرشت

۸۴ متر

۴ سال

۱۰۰ میلیون رهن کامل

-

مسعودیه

۶۱ متر

۱۳ سال

۵۰ میلیون

۱۰۰ هزار

امامت

۱۱۰ متر

۱۰ سال

۵۰ میلیون

یک میلیون و ۶۰۰ هزار

امین حضور

۵۲ متر

۱۴ سال

۱۰ میلیون

۸۵۰ هزار

گیشا

۶۷ متر

۱۵ سال

۶۵ میلیون

یک میلیون و ۲۰۰ هزار

استاد معین

۸۵ متر

۲ سال

۵ میلیون

یک میلیون و ۵۰۰ هزار

گلابدره

۱۰۰ متر

نوساز

۲۲۰ میلیون

۱۰۰ هزار

عباس آباد

۶۶ متر

۲ سال

۱۲۶میلیون رهن کامل

-

تاکسیرانی

۴۹ متر

۵ سال

۵۰ میلیون

۲۸۰ هزار

شادآباد

۵۰ متر

۳۶ سال

۵ میلیون

۳۰۰ هزار

جوادیه

۳۷ متر

۶ سال

۱۰ میلیون

۵۰۰ هزار

فاطمی

۵۶ متر

۶ سال

۱۰ میلیون

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار

رئیس اتحادیه املاک: رشد متوسط اجاره ۷ تا ۱۰ درصد بوده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: بیش از ۹۵ درصد مستاجران را دهک‌های پایین تشکیل می‌دهند که حقوقشان بین ۱۲ تا ۲۰ درصد رشد داشته و تمام این رقم به سبد مسکن نمی‌آید بلکه باید به بهداشت، ‌تغذیه، پوشاک، آموزش و غیره هم برسد و بین ۷ تا ۱۰ درصد آن به مسکن اختصاص می‌یابد؛ این همان رقمی است که ما به عنوان میانگین رشد اجاره بها در شهرهای بزرگ اعلام کردیم.

حسام عقبایی درخصوص تناقض گزارشهای میدانی بازار اجاره و گزارش رسمی اعلام شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک گفت: آنچه که از سوی ما اعلام می شود میانگین رشد اجاره بها در تمام بافتها و مناطق است اما گزارش میدانی ممکن است فقط به استثناهایی بپردازد که در آن نقاط اجاره بها ۳۰، ۴۰ یا حتی ۱۰۰ درصد افزایش داشته و طبیعتا نمی توان این مساله را به کل تعمیم داد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، افزایش یکباره قیمت مسکن را بعید دانست و درباره پیش بینی از آینده بازار مسکن گفت: خوشبختانه از نیمه دوم سال قبل شاهد افزایش ساخت و سازهای مسکونی در شهر تهران بودیم که می تواند باعث ایجاد تعادل قیمت شود. لذا پیش بینی می کنم افزایش قیمتی در نیمه دوم سال جاری نداشته باشیم. اگر به سمت رونق هم برویم رشد افزایش قیمت مسکن بیش از تورم نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟