نظر چیت‌چیان درباره وزیر جدید نیرو

رکنا اقتصادی: حمید چیت چیان امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه پیش‌تر هشت سال سابقه معاونت در زمان وزارت بیطرف را داشته است، گفت: زمینه خدمت در کشور مانند دوی امدادی است که هر کس باید آنچه از دستش بر میاید برای کشور انجام دهد.

چیت چیان با اشاره به اینکه نباید تصور کرد زمینه خدمت فقط در پست وزارت ممکن است، ادامه داد: ارزش کار اول به نیت فرد و دوم به اثربخشی است که فرد می‌تواند داشته باشد.

وی با آرزوی توفیق برای وزیر نیروی دولت دوازدهم عنوان کرد: با توجه به تجربه و سابقه جناب بیطرف حتما روزهای بهتری را در صنعت آب و برق کشور شاهد خواهیم بود.

چیت‌چیان ادامه داد:این گونه مسئولیت‌ها موقت بودن را در ذات خود دارد و از هیچ کس انتظار نمی رود که دائما در این گونه پست‌ها حضور داشته باشد. بنابراین تغییرات زمینه‌ای است تا استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون نمایان شود و مهمترین خاصیت آن این است که از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده شود.

وزیر نیرو با ابراز قدردانی از همکاری‌ زیرمجموعه‌های وزارت نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو هیچ گاه سیاسی نبوده است و مسئولان این حوزه نیز در پی این نبودند که کار سیاسی انجام دهند. بنابراین تمام همت و وقت خود را جهت به کارگیری دانش و تجربه جهت ارائه خدمت بهتر به مردم به کار بستند.

چیت‌چیان با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در حوزه صنعت آب و برق کشور بیان کرد: از ابتدای کار در دولت یازدهم همواره تصورم بر این بود که رسانه‌ها عضو این صنعت هستند و هیچ فاصله‌ای بین ما و رسانه‌ها وجود ندارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه وظیفه آگاهی رسانی کاری بسیار عظیم است، گفت:کار خبرنگاران تولید آگاهی و فکر است و به دلیل ارزش و اهمیت محصولات این قشر شریف‌ترین کار را انجام می‌دهند چراکه در نتیجه فعالیت آنان آگاهی مردم و حتی مسوولان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تعامل دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها برای مدیران اجرایی مبدا فکر، خلاقیت و طرح‌های جدید است تاکید کرد: لازم است که خبرنگاران ارزش کار خود را بدانند چرا که در بسیاری مواقع مطالب شما در ذهن مدیران مبدا طرح و نوآوری مدیران خواهد بود.

چیت‌چیان با اشاره به تدوین کارنامه دولت یازدهم، اظهار کرد: با دیدن کارنامه دریافتم که طی چهار سال گذشته فعالیت‌های وزارت نیرو موفقیت آمیز بوده است و این نتایج حاصل کار ۱۵۰ هزار نفری است که در اقصی نقاط کشور در مجموعه وزارت نیرو وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه قبل از انقلاب حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب جدید استحصال شد، اظهار کرد: از اول انقلاب تا بدو دولت یازدهم این رقم به ۷۶۰ میلیون متر مکعب رسید اما در دوره چهار ساله دولت یازدهم به ازای هر سال یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب استحصال شد.

وی با بیان اینکه آبرسانی روستایی در سه سال گذشته جهش آشکاری داشت، عنوان کرد:تنها در سال ۱۳۹۵ به اندازه ۱۰ سال قبل از دولت آبرسانی روستایی صورت گرفت و این د ر حالی بود که کل طی این مدت برای اجرایی شدن پروژه‌های آبرسانی روستایی با ۲۹۰۰ پیمانکار قرارداد بسته شد و ۵۹ هزار نفر در فعالیت‌های آبرسانی روستایی و عمران و توسعه مشغول به کار شدند.

چیت‌چیان با اشاره به روند تولید و مصرف برق در زمان پیک سال جاری تصریح کرد: در زمان پیک ۵۵ هزار مگاوات برق تولید و به مردم تحویل دادیم که در این بین با همکاری که مردم، کشاورزان و صنایع داشتند ۴۵۰۰ مگاوات توانستیم مدیریت بار داشته باشیم و اگر این همکاری صورت نمی‌گرفت دچار ۵۰۰۰ مگاوات خاموشی می‌شدیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟