نوبخت: پرداخت قطعی یارانه تولید / ایجاد ۹۵۰ هزار شغل پیش‌بینی شد

رکنا اقتصادی:محمدباقر نوبخت با اعلام افزایش یارانه مستمری‌ بگیران به ۲۴۰ هزار میلیاردتومان در سال ۹۶ گفت: یارانه تولید در سال ۹۶ قطعا پرداخت می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تصویب چگونگی نحوه اجرای قانون Law هدفمندسازی یارانه ها در بودجه هر سال، بیان داشت: در سال های اخیر نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در تبصره ۱۴ ذکر می شود که در بودجه سال ۹۶۶ تصریح شده که دولت از منابع هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش استفاده کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ دولت به افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اقدام کرد، افزود: به طور متوسط میانگین یارانه مستمری بگیران را از ۷۱ هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و دولت مقید به اجرای قانون برنامه ششم توسعه که در تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۶ مستتر بوده، است.
نوبخت با اشاره به اینکه دولت دوازدهم به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد توجه ویژه می کند، ادامه داد: از سال جاری، اقشار کم درآمد توجه خاص دولت به آنها را در زندگی خود احساس می کنند و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها نیز که مطالبه مجلس است، اجرایی می شود.
وی یادآور شد: همچنین یارانه تولید قطعا در سال ۹۶ پرداخت می شود و تولیدکنندگان می توانند بر روی این یارانه حساب کنند و برنامه های خود را بر این پایه تنظیم کنند.
نوبخت با اشاره به تصویب لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری افزود: هر اقدامی که تا سال ۱۴۰۰ توسط دولت دوازدهم اجرایی می شود براساس قانون برنامه ششم توسعه قابل تبیین و پیگیری است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در برنامه ششم سالانه ۹۵۵ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده، ادامه داد: پیش بینی ها طی سال های اجرای برنامه این است که به صورت متوسط ۷۵۵ هزار نیروی جدید وارد بازار Store کار می شوند.
نوبخت یادآور شد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می شود که در واقع با کسر از ۷۵۵ هزار نیروی جدید، ۲۵۰ هزار فرصت شغلی سالانه وجود ندارد، لذا دولت برای کاهش بیکاری ۹۵۵ هزار فرصت شغلی را پیش بینی کرده که نیازمند سرمایه گذاری ۷۷۰ هزار میلیارد تومانی در سال است.
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری مورد نیاز، ۱۹۵ هزار میلیارد تومان باید براساس جدول ۳ ماده ۳ برنامه ششم از منابع خارجی تامین شود، اظهارداشت: در ماده ۴ برنامه ششم ذکر شده که ۶۵ میلیارد دلار باید از سرمایه های خارجی به صورت فاینانس، سرمایه گذاری مشترک و فعالیت های خودگردان جذب شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در عین حال، در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که سالانه ۷۱ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:اقتصاد آنلاین

این اخبار را از دست ندهید:

آقای دکتر مرا خام کرد و من بلیط خوشبختی ام را به او سپردم ولی ...

همسرم با ترفندهایی که به او آموزش داده بودم با مردان غریبه ارتباط برقرار می کرد !

شلاق و 41 سال زندان تاوان فریب 6 دختر جوان تهرانی+ عکس

اردشیر با اینکه نامزد کرده بودم دست از سرم بر نمی داشت تا اینکه ... + عکس

این دختر 15 ساله دوست داشت زود ازدواج کند! / او در دام سایت همسریابی افتاد

به خاطر پسر همسایه، من و مادرم پدرم را بیهوش کردیم و ... + عکس

راز زشت رها شدن دختر جوان بیهوش در پارک غرب تهران / امیر آب میوه داد و بعد ...

داستان غصه های «سمانه» با گرگ هایی که از دیوار به خانه شان حمله کرده اند + عکس

ماجرای کاپشن لجن آلود یک مرد در خلوتگاه روستایی

رد پای نامزد شهرام در مرگ مشکوک او در بیمارستان لقمان تهران

فیلم لحظه وحشتناک پرت کردن یک بچه یک ساله در خیابان+ فیلم و عکس

قتل در میدان بهاران تهران

دختر 16 ساله تهرانی با 44 ضربه چاقو پدرش را کشت + عکس

عوامل اورژانس مادر 16 ساله باردار را دوبار به زمین انداختند +فیلم

پیام عجیب دختر ۱۱ ساله دنیا را بهم ریخت! +تصویر

ریحانه راز شومی از مادرش به زبان آورد / آن شب دو مرد در خانه ما بود!

دفن یک قربانی تب کریمه کنگو در اصفهان تایید شد؟ + فیلم و عکس

دستبرد خنده دار داماد از مادر زنش + عکس

 

کدخبر: 268453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟