بی‌ثباتی در قیمت چوب و نئوپان/ رونق مسکن می‌تواند صنف چوب را زنده کند

رکنا اقتصادی:اسماعیل الهیان در خصوص وضعیت صنف توزیع کنندگان محصولات چوب گفت: توزیع کنندگان چوب چند سالی است که با رکود دست به گریبان هستند و در سال جاری هم به دلیل برگزاری انتخابات و شرایطی که این روند در کشور حاکم کرده است، فعالان این صنف بازار Store خوبی ندارند.
وی افزود: فصل بهار در صنف عرضه کننده های چوب یکی از بهترین مقاطع سال است و به همین دلیل بسیاری از توزیع کننده ها در این زمان انبارها را پر از کالای آماده عرضه می کنند، اما به نظر می رسد سال جاری شاهد تکرار رونق فصلی سال های قبل نباشیم. از همین رو بسیاری از انبارهای کالای بازرگانی از قبول بیشتر چوب خودداری می کنند تا فضای خود را برای قبول دیگر محصولات خالی نگاه دارند.
رییس اتحادیه فروشندگان چوب، تخته و فیبر سه لایی تاکید کرد: رونق این صنف همراه با افزایش در بخش ساخت و ساز مسکن است و تا زمانی که ساختمان سازی کم باشد، فعالیت در این صنف هم رنگ و بوی رکود دارد. چرا که اصلی ترین مشتری محصولات این صنف را ساختمان سازان تشکیل می دهند و تمام محصولات چوبی یک خانه را فعالان این صنف تامین می کنند.
الهیان با بیان اینکه قیمت محصولات چوبی سال هاست که بی ثبات شده است، این موضوع را به ضرر فعالان این صنف ارزیابی کرد و اعلام کرد: به نظر می رسد تا زمان برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه هم این بی ثباتی ادامه داشته باشد، اما امیدواریم دولت آینده سر و سامان بهتری به اصناف مختلف بدهد.
وی در خصوص تولید محصولات چوبی در داخل کشور با توجه به شعار امسال این طور گفت: تولید نئوپان در کشور به مرحله خوکفایی رسیده است، اما در بخش MDF که بخش زیادی از تقاضای بازار را شکل می دهد هنوز این آمادگی وجود ندارد و مجبور به واردات هستیم. در صورتی که برنامه ریزی های درستی شکل بگیرد در داخل این آمادگی وجود دارد که به مرحله خودکفایی این محصول هم برسیم که لازمه آن تامین مواد اولیه ارزان و مناسب است.
الهیان تصریح کرد: تولید اگر با کیفیت صورت گیرد می تواند به بازارهای جهانی هم راه پیدا کند، در حال حاضر تولیدات چوبی ایران از کیفیت خوبی بهره مند نیست و حتی در بازار داخلی استقبال از جنس خارجی بیشتر است، اما این ظرفیت وجود دارد که تولید خوب و رقابت پذیر داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:اقتصادآنلاین

کدخبر: 257904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟