سود سهام عدالت هر نفر ۳۲ هزار تومان در سال است

رکنا اقتصادی: محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سهام عدالت یکی از موضوعات مهم و اساسی اقتصاد ایران است، گفت: از سال 85 واگذاری سهام عدالت در دستورکار مسئولان قرار گرفت و بازه زمانی ده ساله برای سهام در نظر گرفته شد، که هم اکنون یک دارایی رها شده در اقتصاد ایران است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهام عدالت از نگاه مردم برگه بی خاصیتی است که حق مالکیت و میزان سود آن مشخص نیست، افزود:شخصی که سهامداری یک شرکت می شود می تواند برای انتخاب مدیرعامل رای دهد،در حالی که مردم در تصمیم سازی مدیریتی سهام عدالت مشارکت ندارند.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین در خرید و فروش، جابجایی و جایگزینی ملک خود و همچنین در سود آن هیچ نقشی ندارند، که تبدیل به دارایی بی خاصیت در سبد اموال خانوارها شده است.

وی با بیان اینکه سهام حدود 60 شرکت بزرگ به نام سهام عدالت به مردم واگذار شد، یادآور شد:ارزش پرتفوی سهام عدالت در ابتدا 96هزار میلیارد تومان بوده که بر اساس برآوردهای جدید ارزش سهام هم اکنون حدود 50 هزار میلیارد تومان شده و ارزش آن کاهش یافته است.

پورابراهیمی با اشاره به خروج 7 شرکت پالایشگاهی از سبد سهام عدالت، افزود:دولت با خروج این 7 شرکت ارش سهام عدالت را کاهش داد، که این 7 شرکت سودآورترین شرکت های بورسی بود و به جای آنها 2 شرکت غیر بورسی را ارائه کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟