افزایش سه‌برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی

محمدسعید سیف تعداد شرکت‌های دانش بنیان دریایی در ابتدای تاسیس این ستاد را 12 شرکت ذکر کرد و افزود: در سال 94 با افزایش 50 درصدی و در سال 95 نسبت به سال 93 شاهد رشد 3 برابری شرکت‌های فعال در این حوزه بودیم.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه دریایی را 33 شرکت دانست و ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری، برنامه مختلف تولید و پیشرفت کشور باید بر اساس توانایی‌ها و پتانسیل‌های داخل طراحی شوند و در این سیاست‌ها اعتقاد بر این است که ایران به عنوان کشوری قدرتمند به جهت داشتن منابع انسانی متخصص و توانمند و امکانات فراوان، قابلیت رسیدن به جایگاه مناسب در بخش‌های مختلف را دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی راهکار رسیدن به این جایگاه را باور به توانمندی‌های داخلی و تلاش در جهت استفاده مطلوب از این توانمندی‌ها دانست و اظهار کرد: حمایت از تلاشگران داخلی در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

سیف با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با استفاده از ابزارهای گوناگون اقدام به حمایت از توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی کرده است، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها شامل اعطای تسهیلات، حمایت و تسهیل استانداردسازی محصولات، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و برگزاری جلسات مشترک سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی با شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط بوده است.

به گفته وی با توجه به برنامه‌ریزی و هدفگذاری این ستاد، امید است تعداد شرکت‌ها در انتهای سال 96 به بیش از 45 شرکت افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایسنا

کدخبر: 243355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟