پراید به مردم تحمیل می شود

رکنا اقتصادی: رامین نورقلی پور  با اشاره به امکان ایجاد محدودیت جاده ای برای خودروی پراید و توقف خط تولید ای خودرو گفت: ایجاد محدودیت برای تردد خودروی"پراید" در جاده، دردی را دوا نمی کند.

تقاضای مردم به دلیل علاقه به پراید نیست

نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تقاضای مردم به دلیل علاقه به خودروی "پراید" نیست؛بلکه تقاضای مردم به دلیل این است که توان خرید خودرویی با قیمت بیشتر از "پراید" را ندارند یا توان خرید آن ها خودروهایی با قیمتی نزدیک به قیمت پراید است.

وی افزود:بسیاری از افرادی که از خودروی "پراید" استفاده می کنند، شاید از اینکه اطمینان کافی نسبت به امنیت آن داشته باشند،رضایت کافی را ندارند علی رغم اینکه زمانی پراید مورد قبول بوده،اما درحال حاضردر مواجهه و رقابت با سایر خودروها،ضعف های بسیاری دارد؛برای استفاده این خودرو در جاده نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.

نورقلی پور در پاسخ به این سئوال که آیا "پراید" کره ای که در دهه هفتاد وارد ایران می شد، ایمن تر از نمونه های مونتاژ شده آن در ایران نبود؟ تصریح کرد: مسئله مهم پلت فرم و فیزیک خودرو است و" پراید" اصالتا ماشینی آمریکایی بوده که در دهه های گذشته در اروپا تولید و به کره فروخته شد که درحال حاضر نیز بخش عمده ای از این خودرو درکشور ما تولید می شود.

پراید به مشتری تحمیل می شود

نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان درمجلس شورای اسلامی افزود: در مورد انتقاداتی که نسبت به خودروی "پراید" وجود دارد؛تردیدی نیست و کسانی که "پراید" را در ایران تولید می کنند،نیز به این مسئله اعتقاد دارند ولی مسئله عدم وجود گزینه برای انتخاب است که مشتری را وادار می کند که اگر بخواهد خودرویی با قیمت کمتری برای خود اختیار کند،گزینه دیگری جز "پراید" نداشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه تولید کننده  است که محصولی را به مشتری تحمیل نکند، افزود: این در حالی است که به نظر می رسد خودروی"پراید" به مشتری تحمیل می شود و با وجود احترام به تولیدکنندگان اما تکنولوژی این خودرو متعلق به دهه گذشته است و به درد وضعیت حال حاضر جاده های ما نمی خورد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند که ممکن است کشورهای معدودی در  دنیا خودروهایی با شکل و شمایل و تکنولوژی پائین تری تولید کنند؛ولی مقیاس و معیار ما باید کشورهای هایی باشد که در حال رقابت با آن ها در مسیر توسعه هستیم، بنابراین اعتقاد دارم که ما نباید به بازار و مشتری محصول و کالایی را تحمیل کنیم.

 

کدخبر: 242253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟