چرا اسنپ و تپسی غیرفعال شدند؟

رکنااقتصادی: دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی این روزها موضوع مجادله های فراوانی شده اند.کاهش سهم تاکسیرانی و آژانس های کرایه اتومبیل از سفرهای درون شهری و استقبال چشمگیر مردم از این دو کسب و کار اینترنتی باعث اعتراض راننده های تاکسی و آژانس ها شد.در نتیجه این اعتراض ها ساعتی پیش این دو نرم افزار موبایلی غیرفعال شدند.

سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در گفت و گو با خبرآنلاین از غیرفعال شدن این دو اپلیکیشن موبایلی اعلام نارضایتی کرده و گفت: اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران برای این دو کسب و کار نو صادر کرده مجوز تولید نرم افزار و کافی نت صادرکرده و صدور مجوز برای فعالیت‌های حمل و نقل شهری در حوزه اختیارات این اتحادیه نیست.

وی با اشاره به مخالفت خود با توقف فعالیت این دو شرکت دانش بینان اظهار کرد: اتحادیه تاکسیرانی و آژانس‌های کرایه اتومبیل و همینطور شهرداری به فعالیت این دو شرکت اعتراض کردند. جلسات متعددی با این عزیزان داشتیم و اعلام کردیم که ما ۱۰۰ درصد از این کسب و کارهای اینترنتی حمایت می کنیم اما به شرطی که قانونمند باشند .

وی افزود من در جریان نیستم که به این زودی اپلیکیشن های اسنپ و تپسی غیرفعال شده باشد.

میرمهدی در ادامه گفت: شرکت هایی که می خواهند فعالیت هایی از این قبیل داشته باشند حتما باید مجوزهای خود را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

وی افزود: اتحادیه فناوران رایانه تا تاریخ 1 فروردین ۹۵ اختیار صدور مجوز برای این نوع کسب و کارهای فضای مجازی را داشت اما بعد از آن این مجوزها به اتاق اصناف سپرده شد.

رئیس اتحادیه فناوران گفت: ما با در نظر گرفتن این اعتراض ها مجبور شدیم اخطار ماده ۲۸ که تداخل صنفی است را صادر کنیم. بر این اساس ما اخطار را برای اتاق اصناف فرستادیم و اتاق اصناف هم طبق روال قانونی آن را به اماکن ارسال کرد. البته این پروسه یک مهلت مقرر قانونی ۱۵ تا ۲۰ روزه دارد که اگر این شرکت ها در این مهلت قانونی موفق به دریافت مجوزهای لازم از اتاق اصناف شوند مجددا فعالیت آنها آغاز خواهد شد.وی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ ها گفت اگر این شرکت ها قانونمند باشند ما به صورت همه جانبه از آنها حمایت می کنیم.

میرمهدی در پاسخ به  این پرسش که آیا شما با این دو سرویس اینترنتی آشنایی دارید ، گفت: من شخصا تاکنون از این نرم افزارها استفاده نکردم اما اشخاص زیادی را دیده ام که با رضایت از این سرویس ها استفاده کرده اند و ۱۰۰ درصد مخالف توقف فعالیت این شرکت ها هستم.

میرمهدی با انتقاد از هزینه بالای آژانس ها و تاکسی ها گفت: به نظر من استقبال مردم از این اپلیکیشن ها نشان می دهد که هزینه آژانس ها و تاکسی ها بسیار بالاست. باید این موضوع را در نظر گرفت که چرا اسنپ و تپسی می توانند یک مسیر را با نصف قیمت تاکسی و آژانس بروند؟ از طرفی در دسترس بودن سرویس این نرم افزارها هم نشان دهنده این است که تاکسی و آژانس ها نمی توانند به خوبی پاسخگوی نیاز مردم باشند .

تکذیب خبر پلمپ اسنپ و تپسی توسط اتاق بازرگانی ایران

با غیر فعال شدن دو اپلیکیشن موبایلی اسنپ و تپسی اتاق بازرگانی ایران اقدام علیه این دو شرکت را تکذیب و اطلاعیه ای با این مضمون صادر کرد:

در پی درج خبری در رسانه‌ها که از اعلام مخالفت اتاق بازرگانی ایران نسبت به فعالیت دو آژانس موبایلی «اسنپ و تپسی» و پلمپ آن‌ها خبر داده، به اطلاع می‌رساند این خبر صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

اتاق ایران نه تنها هیچگونه مخالفتی نسبت به این نوع فعالیتها ندارد بلکه از کسب‌وکارها و کارآفرینی نوین و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.

به همین منظور تاکنون نیز اتاق ایران با برگزاری همایش‌های مختلف از شیوه‌های نوین کسب‌وکار حمایت کرده و با ایجاد «کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کار نوین و دانش بنیان» همچنان از آن‌ها حمایت خواهد کرد. چندی پیش نیز در جلسه با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران ضمن ضرورت شمردن وجود استارتاپ ها برای اقتصاد کشور از ایشان درخواست پشتیبانی بیشتر و جدیتر دولت از استارتاپها را نمود.

از همه رسانه‌ها خواسته می‌شود پیش از انتشار چنین اخباری، صحت و سقم آن را از مسوولان مرتبط و روابط عمومی پیگیر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟