میانگین خسارت پرداختی از سوی بیمه ها ، روزانه ۴۵ میلیارد تومان

رکنااقتصادی: عبدالناصر همتی که شامگاه سه‌شنبه در برنامه اقتصاد ایران شبکه پنج صدا و سیما حضور پیدا کرده بود، درباره تغییر مبنای محاسبه نرخ دیه گفت: تغییر مبنای نرخ دیه با توجه به مسائل شرعی امکان پذیر نشد، امیدوارم راه حل دیگری برای کاهش حق بیمه شخص ثالث بیابیم که بتوانیم به هموطنانمان کمک کنیم.

وی افزود: در ماده ۸ قانون Law جدید بیمه شخص ثالث، مبنای خسارت متناظر با ۵۰ درصد دیه معادل ۱۲۶ میلیون تومان برای مقصر حادثه Incident مشخص شده است.

رئیس شورایعالی بیمه اظهار داشت: در مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی مصوب شد که جریمه تاخیر در صدور بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها بخشیده شود.

همتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیمه توسعه اظهار داشت: تاکنون۶۵۰ میلیارد تومان خسارت از سوی بیمه مرکزی و بیمه ایران به بیمه گذاران بیمه توسعه پرداخت شده است و در آینده نزدیک پرونده بیمه توسعه بسته می شود.

** بیمه های عمر؛ دلیل بالا بودن ضریب نفوذ بیمه در جهان

همتی اظهار داشت: علت بالا بودن ضریب نفوذ در جهان سهم بالای بیمه های عمر است و مانیز گسترش بیمه های عمر را در برنامه کاری خود قرار دادیم و اولین شرکت بیمه تخصصی عمر به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران، تحریم بود، افزود: خوشبختانه در دوران پسا تحریم اتفاقات خوبی برای صنعت بیمه رخ داد و ارتباط بین المللی ما با شرکت های بیمه مطرح جهان آغاز شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۹ درصد مالیات برارزش افزوده اگر حذف شود بیمه ارزان تر می شود که با پیگیری های وزیر اقتصاد به زودی شاهد آن خواهیم بود.

** نیروی انتظامی گزارش هزینه مبالغ دریافتی ثالث را به بیمه مرکزی نداده است

وی درباره پرداخت ۱۰ درصدی از عوارض بیمه نامه شخص ثالث به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت گفت: صنعت بیمه سالانه مبالغ زیادی از حق بیمه شخص ثالث را به دو ارگان وزارت بهداشت و نیروی انتظامی پرداخت می کند که وزارت بهداشت از این منابع مصدومان حوادث Accidents رانندگی را رایگان پذیرش می کند، اما نیروی انتظامی تا کنون گزارش هزینه کرد این مبالغ را به ما اعلام نکرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه تکمیلی مهمترین بخش در بیمه های بازرگانی است و ۲۶ درصد پرتفوی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده و ضریب خسارت بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن ضریب خسارت بیمه درمان تکمیلی، استقبال برای فروش انفرادی آن از سوی شرکت های بیمه کم است.

همتی همچنین خاطرنشان کرد که بیمه مرکزی در تلاش است تا براساس اهداف راهبردی وزارت اقتصاد، ضریب نفوذ بیمه را تا پایان برنامه ششم به ۳,۵ درصد برساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟