ضرورت نظارت بیشتر و دقیق تر دولت و مجلس بر فعالیتهای صندوق ذخیره فرهنگیان

رکنا اقتصادی :شماری از کارکنان آموزش و پروش و معلمان و دبیران در تماس با بخش اقتصادی رکنا ضمن آن که خواستار نظارت بیشتر و دقیق تر دولت و مجلس بر فعالیت های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان شدند ، پیشنهاد دادند که هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد این صندوق برای اطلاع تمامی اعضای آن و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، انتشار یابد .

 گفتنی است : با رأی نمایندگان بر اساس ماده 100 لایحه برنامه ششم توسعه، کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته یا خواهند پذیرفت باید ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا 5 درصد به حساب صندوق واریز کنند.دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنیگان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت نماید.

بر اساس این مصوبه مجلس اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تا زمانی که عضو این صندوق هستند می باید تا پنج درصد از در آمد و حقوق ماهانه خود را به این صندوق بپردازند که به طور خود کار به هنگام پرداخت حقوق، این میزان از حقوقشان کسر می شود .

شایان ذکر است با افشای اتلاف منابع مالی صندوق ذخیره فرهنگیان ، موجی از نگرانی در میان اعضای آن به وجود آمده بود که با رسیدگی سریع مجلس و قوه قضائیه و همچنین واکنش دولت به این موضوع و تغییر رئیس آن تا اندازه ای نگرانی ها فروکش کرد . گرچه برخی از اعضای این صندوق همچنان منتظر اعلام نتایج رسیدگی ها و بازگرداندن اموال اتلاف شده هستند .

 

کدخبر: 236696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟