ریشه موی قوی با کشمش

به گزارش رکنا، خانم هایی که زیاد موهایشان را رنگ می کنند از خوردن کشمش غافل نشوند. کشمش ریشه مو را قوی می کند، از سفید شدن مو پیشگیری می کند عوارض رنگ های شیمیایی را کاهش می دهد. بنابراین بهترین داروی ضد عوارض رنگ مو خوردن کشمش است.

خواص کشمش برای مو

کشمش ها مملو از مواد مغذی مفید برای موها هستند. ویتامین های B ،C ،E ، آهن، آنتی اکسیدان ها، منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش برای بهبود سلامت مو عالی هستند.

حفظ رنگ طبیعی مو

از خواص کشمش دارا بودن مقادیر ویتامین C است که به جذب مواد معدنی کمک کرده. در نتیجه این تاثیر بر روی بدن به ماندگاری و حفظ رنگ طبیعی مو کمک شایانی می کند.

جلوگیری از ریزش مو

مصرف مقداری کمی کشمش حتی چند عدد آن به طور مرتب و روزانه موجب تقویت عروق خونی می شود. این امر باعث کم شدن پوسته پوسته شد کف سر، شوره سر و خارش سر می شود. رسوراترول موجود در کشمش باعث جلوگیری مرگ سلولی می شود در نتیجه ریشه مو مقاوم شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

افزایش سلامتی مو

کشمش دارای مواد مغذی ضروری است که موجب زیاد شدن سلامتی مو شده. ویتامین C که در این میوه موجود می باشد بافت همبند فولیکول را، که به آن کلاژن نیز می گویند حفظ می کند. این مسله موجب رشد مو می شود. ویتامین C در آن موجب تقویت غشاء سلولس و جلوگیری از تهاجم رادیکال های آزاد به فولیکول مو می شود.

رشد و جلوگیری از ریزش مو با کشمش سیاه:

کشمش سرشار از آهن است؛ یک ماده معدنی و مغذی که برای بدن ما مهم و ضروری محسوب می شود. سلامت سیستم گردش خون باعث پیشتر جریان یافت خون در رگ ها و این امر به رشد فولیکول های مو کمک می کند. در نتیجه باعث می شود به درمان موهای نازک شده کمک کردهف از ریزش مو ها جلوگیری کند و در نهایت موها تقویت شوند.

کشمش محافظ رنگ مشکی موها و جلوگیری از سفیدی زودرس

خیلی از افراد از سفید شدن زودبه هنگام موهایشان رنج می برند. کشمش یکی از خوردنی های موق العاده برای بهبود این مشکل می باشد.

ویتامین C به جذب آهن و مواد معدنی در مو کمک می کند همچنین باعث تغذیه عمیق ریشه موها می شود. این امر باعث می شود علاوه حفظ کلی سلامتی موها رنگ موها به صورت طبیعی حفظ شوند. خوردن مویز فولیکوا های مو را ترمیم می کند و از اسیب رسیدن به آن ها پیشگیری می کند.

خلاص شدن از شوره سر تنها باد خوردن کشمش

استفاده منظم از کشمش به خاطر وجود رسوراترول موجود در آن سبب می شود که التهاب پوست سر کم شده و به بهبود و درمان شوره موها، خارش پوست سر کمک می کند.

رسوراترول مانع مرگ سلول های پوستی شده در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.

بهبود کم خوابی با کشمش

همه متخصصان پوست و مو از تاثیر واهمیت خواب مناسب بر روی حفظ سلامت پوست و مو گفته اند. فقط کافی ست یک شب را تا صبح بیدار بمانید تا ببنید اطرافیان تان از دیدن چهره خسته و پوست بی حال و کدر شما تعجب می کنند!

داشتن خواب خوب  و کافی تاثیر بسیاری بر روی کیفیت پوست و موی شما  و شادابی آنها دارد. دلیل این امر این است که فرآیند تکثیر سلول‌ها و خون‌رسانی به انها در هنگام خواب به شکل منظم‌تر و بهتری اتفاق می افتد و در نتیجه پوست و موی شما نیز از مزایای این شرایط سود می‌برند. به علاوه، بی‌خوابی های شبانه و دیر خوابیدن سبب اختلال در روند ترشح هورمون‌ ملاتونین یا هورمون تنظیم کننده خواب می شود که نتیجه این اتفاق اختلال در روند جوان‌سازی پوست و مو و تکثیر سلول‌ها می‌باشد.

یکی از دلایل کم خوابی را میتوان کم خونی و فقر اهن دانست. از خواص بی نظیر کشمش داشتن آهن می باشد که در نتظیم خواب شبانه به شما کمک می کند.

درمان اسیدوز و کمک به پوست و مو با کشمش

اسیدور اختلالی ست که وقتی خون اسیدی می شود رخ می دهد. این اختلال سبب می شود بدن اسیدی شده و باعث ایجاد عوارض پوستی مثل: آکنه یا جوش، پسوزیاریس می شود. پتاسیم و منزیم موجود در کشمش باعث می شود اسید معده خنثی شود. این امر به بهبود اسیدوز بدن کمک زیادی می کند. این مورد به حفظ سلامتی پوست و مو کمک می کند.

نحوه نگهداری کشمش

کشمش از محصولاتی است که از خشک شدن میوه ای دیگر یعنی انگور به دست آمده، پس برای نگهداری آن نیز محل مناسب محلی خشک است اگر محل مربوط سرد نیز باشد بهتر است. همچنین کشمش را می توان در یخچال نگهداری کرد اما اغلب آن را در جایی خشک به دور از رطوبت نگهداری می کنند. یخچال برای نگهداری کشمش در صورتی پیشنهاد می شود که محل زندگی تان رطوبت بالایی داشته باشد.

کشمش را بهتر است در بسته بندی های بدون منافذ هوا نگهداری کنید مخصوصا اگر محل زندگی با رطوبت بالایی دارید.

کشمش اگر خاکی شود شستن یا آب کشی آن قبل از مصرف هیچ ایرادی ندارد.

کدخبر: 934511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟