خواص روغن بادام تلخ برای مو

به گزارش رکنا، از خواص روغن بادام تلخ برای مو ، درمان شکنندگی و آسیب موها و افزایش درخشش آن‌ها است. یکی دیگر از خواص  بادام تلخ این است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سبب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. روغن بادام تلخ غنی از  مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول‌های مو است که این مواد مغذی موجب افزایش رشد مو می‌شوند و از موها در برابر اشعه UV محافظت می‌کنند. موهای خود را با روغن بادام تلخ یا بادام شیرین برای یک ماه هر روز ماساژ دهید با این کار باعث تقویت و افزایش رشد موهای خود شوید.

روغن بادام تلخ از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند

برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا بادام شیرین را گرم کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید. روغن بادام تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که با از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سر از شوره سر جلوگیری می کنند. همچنین روغن بادام تلخ خاصیت مرطوب کنندگی دارد و باعث نرم شدن و درخشش مو‌ها می‌شود.

طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

به سادگی روغن بادام شیرین را روی پوست سر بمالید و به آرامی موها را از ریشه تا نوک ماساژ دهید. بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند، پس از درمان با یک پاک کننده ملایم مو و آب گرم آن را تمیز کنید. همچنین می توانید روغن را در طول شب روی موهای خود بگذارید.

خواص روغن بادام تلخ برای مژه

روغن بادام تلخ موجب افزایش رشد و تقویت مژه‌ها می‌شود. می‌توانید برس مژه را به روغن بادام تلخ یا بادام شیرین آغشته کنید و روی مژه‌ها بمالید. یک شب روی مژه‌ها بماند و روز بعد با آب بشویید.

خواص روغن بادام تلخ برای ابرو

کمک به افزایش رشد و تقویت ابرو‌ها یکی دیگر از خواص  بادام تلخ است. برای بهره منده از این خاصیت، هر شب قبل از خواب روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره‌ای بر روی ابروها ماساژ دهید. صبح روز بعد صورت خود را با آب بشویید.

خواص روغن بادام تلخ برای ریش

روغن بادام تلخ  غنی از منیزیم و بیوتین است که موجب تقویت و افزایش رشد ریش می‌شوند. بر روس پوست صورت و ریش‌ها مقداری روغن بادام تلخ بمالید، یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

کدخبر: 917575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟