اگر پوست مثل آینه می خواهید از این گیاه استفاده کنید

به گزارش رکنا، فصل تابستان در همه نقاط کره زمین یکسان نیست و بعضی از مناطق جهان در فصل تابستان آنچنان داغ و مرطوب می‌شوند که احتمال آسیب‌دیدگی پوست در اثر تماس با نور خورشید شدیدا افزایش می‌یابد.

ترفندهای خانگی ساده و کارآمدی وجود دارند که می‌توانند آسیب‌دیدگی پوست در تابستان را به حداقل برسانند. یکی از همین ترفندها، استفاده از آلوئه‌ورا ی یخی برای تسکین التهاب و آسیب‌پذیری پوست در برابر نور خورشید است.

آلوئه‌ورای یخی از جنبه‌های مختلفی برای پوست مفید است: آبرسانی به پوست، بستن روزنه‌های پوستی، تغذیه پوست، کاهش جوش‌ها و همچنین تسکین مبارزه با استرس و التهاب. مطالعات مختلفی هم نشان داده‌اند که استفاده از یخ‌ها می‌تواند از جنبه‌های مختلفی برای پوست مفید باشد. برای مثال، یکی از مطالعات منتشرشده در Frontiers in Psychology نشان می‌دهد که یخ دارای خواص ضدالتهابی است و به کاهش التهاب کمک می‌کند، درحالی که اندازه روزنه‌های پوستی را هم کاهش می‌دهد. همین روند می‌تواند به کمتر کردن ترشحات چربی پوست کمک کند. یکی از مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که استفاده از یخ در ناحیه چشم‌ها به کاهش پف‌کردگی چشم‌ها کمک می‌کند.

عنصر کلیدی دیگر، آلوئه‌ورا است که مزیت‌ها و فواید بسیاری برای سلامت عمومی و پوست ما دارد. مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که آلوئه‌ورا حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و خواص ضدمیکروبی و کاهش‌دهنده چربی خون دارد، درحالی که برای مبارزه با دیابت و بهبودی زخم‌ها نیز مفید است. با توجه به همین خواص گوناگون و متعدد آلوئه‌ورا، استفاده از این گیاه در تابستان می‌تواند برای پوست شما واقعا شگفت‌انگیز باشد.

بنابراین واضح است که ترکیب کردن آلوئه‌ورا و یخ می‌تواند به تسکین مشکلات پوستی در فصل تابستان کمک کند. البته اگر می‌خواهید از آلوئه‌ورای یخی در فصل تابستان استفاده کنید، ابتدا مقدار کمی از این ترکیب را تست کنید تا مشخص شود که با علائم آلرژی مواجه نمی‌شوید.

چگونه در خانه، آلوئه‌ورای یخی درست کنیم؟

برای تهیه کردن آلوئه‌ورای یخی در خانه، به مقداری آب و خود آلوئه‌ورا نیاز دارید. دستورالعمل تهیه آلوئه‌ورای یخی به ترتیب زیر است:

3 ساقه آلوئه‌ورای تازه بریده‌شده را انتخاب کنید و آنها را در یک بطری قرار دهید تا شیره زردرنگ آن دفع شود. سپس آلوئه را خرد کنید و ژل درون آن را بردارید. حالا ژل آلوئه را هم بزنید تا هیچ تکه سفتی درون آن باقی نماند. بعد ژل را با کمک یک برس مناسب برای پوست صورت درون یک کاسه بزرگ‌تر بریزید که قابلیت قرارگیری در فریزر را داشته باشد.

برس را هم طوری درون ظرف قرار بدهید که دسته آن بیرون از ژل باقی بماند. بعد ظرف آلوئه‌ورا را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. صبح روز بعد، آلوئه‌ورای یخی را از فریزر خارج کنید و وقتی که کمی ذوب شد، برس آغشته به آلوئه‌ورای یخی را روی پوست صورت پخش کنید تا اثربخشی این ترکیب جادویی شروع شود.

کدخبر: 914992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟