کش مو مناسب تر است یا کلیپس؟

به گزارش رکنا، ریزش مو ی کششی از جمله بدترین انواع ریزش مو بین خانم ها است. خانم هایی که موها را دم اسبی می بندند و با استفاده از کش هایی که الاستیسیته بالایی دارند یا گیره های فلزی و کلیپس های سنگین آن را محکم می کنند یا موهای دو طرف سر را می کشند تا حالت چشم ها تغییر کند، باعث بروز نوعی کشش در ناحیه ریشه موها می شوند که ریزش موی غیر قابل جبران را به دنبال دارد.

بهترین کار این است که برای بستن مو ، از کش های سبک استفاده کنید که قدرت کشسانی کمی داشته باشند و در صورتی که از تل های کشی استفاده می کنید، مراقب باشید سبب شکسته شدن ریشه موهایتان نشوند. هر از گاهی بهتر است مدل تزئین مویتان را تغییر دهید. اگر موها را به سمت بالا می کشید هر از گاهی آن را به طرفین شانه کنید یا چتری بگذارید تا موها در یک ناحیه دچار آسیب مداوم نشوند.

استفاده از گیره های مخصوص جمع کردن مو، به خصوص گل سرهای فلزی یا برخی از انواع کش مو ها یا حتی شانه های مو می تواند باعث ریزش بسیار زیاد موها شود. با توجه به اینکه اغلب خانم ها ساعت ها مخصوصا وقتی مشغول کار هستند، مو را با این وسیله می بندند ، انتخاب و نوع آن بسیار مهم است. ریزش موی کششی در اثر استفاده از هر وسیله محکم برای بستن مو رخ می دهد و باید آن را جدی گرفت چون عوارض آن از بین رفتن همیشگی پیاز مو است و در حد فاصله 4 ماه تا یک سال عوارض آن قابل مشاهده است. برخی از گیره ها و کلیپس ها وزن زیادی دارد و این وزن باعث ایجاد کشش و ریزش مو می شود.

گیره اگر سبک باشد و فقط مو را نگه دارد و مو داخل آنها تحت فشار و کشش نباشد، مشکلی به وجود نخواهد آورد. بستن موها به حالت شل و بافت ساده و بدون کشش گزینه خوبی برای خانم ها است. بقیه ی روش ها مثل محکم شانه را داخل مو کشیدن باعث ریزش می شوند اما این ریزش ها قابل جبران است.

بهترین روش استفاده از کش موها و کلیپس ها

انتخاب مدل کش و کلیپس خیلی مهم است و واجب است شما بدانید که هنگام خرید چه ویژگی هایی را در نظر بگیرید و چگونه یک کش مو یا کلیپس مناسب را انتخاب کنید. در اینجا ما می خوایم به شما در انتخاب یک کش مو یا کلیپس مناسب کمک کنیم.

بهترین وسیله برای بستن مو الیاف طبیعی است. هر چه کشی که برای بستن مو استفاده می شود خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، اثر مضر آن بیشتر خواهد بود. پس بهتر است از کشی استفاده کنید که قابلیت کشسانی زیادی نداشته باشد و در این باره ما به شما پیشنهاد می کنیم از کش های اسکرانچی و یا ساتن استفاده کنید . چون که این کش ها قابلیت کشسانی بالایی ندارد و همچنین جنس مناسبی دارند که باعث جمع شدن موها دورشان و یا شکنندکی تار موها نمی شود.

انتخاب کلیپس مناسب

در انتخاب کلیپس مناسب باید به شما بگوییم که انتخاب کلیپسی که به حجم موهایتان بخورد ، خیلی مهم است باید اندازه ای باشد که نه زیاد کوچک باشد نه بزرگ باشد و باید کل موها را جمع کند . یکی دیگر از ویژگی های مهم کلیپس وزن آن است، وزن کلیپس نباید به گونه ای باشد که موها را بکشد و یا به آنها فشار بیاورد. کلیپس ها باید وزن کمی داشته باشند تا به موها فشار وارد نکند و باعث کنده شدن و شکستگی و از بین رفتن ریشه ی موها نشود پس وزن کلیپس خیلی مهم است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید دندانه های کلیپس است. اگر دقت کرده باشید میبینید بعضی از کلیپس ها از جنسی هستند که دندانه های آنها موها را می کشد یا داخل موها گیر می کند و باعث کندن مو و شکستگی مو می شود. پس در انتخاب کلیپس سه مورد خیلی مهم است: اندازه ی کلیپس، وزن کلیپس، جنس و دندانه های آن و در انتخاب کش هم کم بودن قدرت کشسانی و جنس آن مهم است.

ما در بین کلیپس و کش مو نمی توانیم به تنهایی به یکی از آنها بگوییم که برای مو مناسب است، از هر کدام که به روش درست استفاده شود برای موها مناسب است به شرطی که به آرامی و توجه به نکته های لازم و ذکر شده از آن استفاده شود. حتما در هنگام خرید به این نکات دقت داشته باشید تا بهترین آنها را خریداری کنید و اگر دوست دارید موهای سالم و پرپشت داشته باشید حتما این نکات را رعایت کنید.

کدخبر: 856279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟