آیا شستن صورت روش خاصی دارد؟

به گزارش رکنا، درحالی که استفاده از پاک‌کننده صورت معمولا ساده‌ترین و راحت‌ترین مرحله در روتین مراقبت از پوست به نظر می‌رسد، اما معمولا هم اشتباهات مختلفی در همین مرحله ساده انجام می‌گیرند. بنابراین شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که واقعا بهترین راه و روش برای شست‌وشو و پاکسازی صحیح صورت چیست؟ در ادامه با ۶ مرحله مهم برای شستن صحیح و کامل پوست صورت آشنا خواهیم شد.

۱. دستورالعمل درج‌شده روی بسته‌بندی محصولات را بخوانید

قبل از این‌که اساسا استفاده از محصول پاک‌کننده را شروع کنید، ‌حتما دستورالعمل درج‌شده روی بسته‌بندی آن را با دقت بخوانید. اما شاید بپرسید چرا؟ دلیلش این است که بعضی از پاک‌کننده‌ها (مثل آب میسلار) باید روی پوست خشک استفاده شوند و نه روی پوست خیس و مرطوب. بنابراین واضح است که باید چنین نکته‌ای را قبل از شروع شست‌وشوی صورت بدانید.

۲. دست‌ها را بشویید

قبل از شروع هر کاری، ابتدا دست‌ها را به‌صورت جداگانه بشویید. این نکته از این‌رو اهمیت دارد که قطعا هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم ذرات آلودگی، ‌چربی، میکروب یا باکتری روی دست‌ها باقی بمانند و سپس به پوست صورت منتقل شوند. پس از قبل از این‌که به پوست صورت دست بزنید، حتما دست‌ها را با یک شوینده مناسب بشویید.

۳. پوست صورت را با آب ولرم خیس کنید

حالا وقتش رسیده است که پوست صورت را با آب ولرم خیس کنید (البته اگر طبق دستورالعمل محصول مورد نظرتان باید کار دیگری انجام بدهید، حتما از همان دستورالعمل پیروی کنید). مطمئن شوید که آب بیش‌ازحد داغ نیست، زیرا آب داغ به‌راحتی می‌تواند باعث خشکی و آسیب‌دیدگی پوست صورت شود.برای حفظ اطمینان از مناسب بودن دمای آب، بهتر است دمای آب را به دمای اتاق برسانید. وقتی که تمام قسمت‌های صورت به‌خوبی خیس شد، مقداری از مایع شست‌وشو را روی نوک انگشتان پخش کنید تا به‌خوبی کف کند.

۴. پوست را با حرکات دورانی و آرام ماساژ بدهید

نحوه استفاده از ماده شوینده یا پاک‌کننده به اندازه دمای آب و خود محصول مهم است. بنابراین ماده شوینده را با حرکات دَوَرانی و آرام روی پوست صورت ماساژ دهید و حتما این کار را با فشار ملایم به انجام برسانید. اگر فرمولاسیون محصول خیلی غلیظ به نظر می‌رسد و کف‌آلودگی ندارد، می‌توانید نوک انگشتان را کمی بیشتر خیس کنید. توجه داشته باشید که فشار شدید روی پوست صورت یا حرکات خشن می‌تواند باعث تحریکات پوستی شود.

۵. صورت را با آب ولرم بشویید

حالا دوباره شیر آب را باز کنید و منتظر بمانید تا دمای آب به دمای اتاق یا به سطح ولرم برسد. بعد از آب برای شستن صورت استفاده کنید. ذرات شوینده می‌توانند در اطراف فک ، بینی، گوش‌ها و خط رویش موها پنهان شوند. بنابراین حتما به پاکسازی کامل و صحیح این قسمت‌ها توجه کنید. دمای آب را هم تا پایان کار در سطح ولرم نگه دارید.

۶. پوست صورت را به‌آرامی و با حوله تمیز خشک کنید

حالا باید از یک حوله تمیز و لطیف برای خشک کردن پوست صورت استفاده کنید، ‌اما این کار باید با ملایمت و آرامش انجام بگیرد. فشار دادن بیش‌ازحد پوست صورت با حوله می‌تواند باعث تحریکات پوستی شود و حتی به‌مرور زمان در شکل‌گیری چین‌ و چروک های پوستی هم نقش داشته باشد. حوله‌ را هم پس از استفاده حتما برای خشک شدن در یک محیط مناسب قرار دهید. رها کردن حوله مرطوب در فضای خانه، دستشویی یا حمام باعث رشد باکتری‌های مختلف در بافت حوله می‌شود و نهایتا به پوست آسیب می‌رساند.

منبع: آی‌زندگی

کدخبر: 795163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟