طرز تهیه رنگساژ مو در خانه

ایام عید نوروز بهترین فرصت است تا خانم ها به تغییر و تحولات جالب در موهای خود اقدام کنند. رنگ مو یکی از دغدغه های خانم ها در جشن ها و مناسبت های مهم مانند نوروز است. در این مطلب به شما خانم ها آموزش ساخت رنگساژ مو در منزل را یاد می دهیم.

به گزارش رکنا، رنگ کردن مو برای بسیاری خانم ها و آقایان جذابیت زیادی دارد. همه ما بعد از رنگ کردن مو، از براقیت و رنگ زیبا و زنده موهایمان لذت می بریم و مدت زیادی را جلوی آینه به نگاه کردن به موهایمان می گذرانیم.

متاسفانه این شفافیت و براقیت موهای رنگ شده ما زمان زیادی دوام نمی آورد و بعد از مدتی کدر و رنگ پریده می شود. اما نگران نباشید. همیشه راهی است که بتوانید زیبایی سابق موهایتان را بازگردانید.

رنگساژ مو روشی است که از آن برای شفافیت و احیای رنگ مو استفاده می شود و می تواند رنگ موهای شما را مانند روز اول شاداب و زیبا کند. در این مطلب نحوه رنگساژ کردن مو در خانه را یاد می گیرید و با فرمول های مختلف آن آشنا می شوید.

رنگساژ مو چیست؟

رنگساژها درواقع همان رنگ موهای شیمیایی هستند که ما برای رنگ کردن موهایمان استفاده می کنیم. اما زمانی که ما رنگ مو را با مقدار مناسبی آب رقیق می کنیم و آن را روی موهای رنگ شده یا دکلره خود قرار می دهیم،‌ این اصطلاح را برای آن بکار می بریم.

این کار باعث می شود رنگ موهای ما شفافیت و تازگی چشمگیری پیدا کنند، اما آسیب کمتری به آن ها وارد شود. رنگساژها می توانند به رفع تناژ بد رنگ مو مانند سبزی، نارنجی و قرمزی مو کمک کنند.

تفاوت رنگساژ با رنگ مو در چیست؟

رنگساژ نسبت به رنگ مو ضعیف تر است و به همین دلیل بر روی موهای تیره تاثیری ندارد و فقط برای موهای روشن قابل استفاده است. در صورتی که رنگ مو را میتوان هم برای موهای روشن و هم موهای تیره استفاده کرد.

در تهیه رنگ مو فقط از رنگ و اکسیدان استفاده می شود. در صورتی که برای تهیه رنگساژ از آب نیز استفاده می شود تا رنگ رقیق و ضعیف شود.

رنگساژ نمی تواند رنگ مو را تغییر دهد. فقط رنگ موی قبلی شما را تقویت و احیا می کند.

برای استفاده از رنگ مو، باید موها کاملا خشک باشد. در صورتی که برای استفاده از رنگساژ باید موها را کاملا مرطوب کنید.

مدت زمان رنگساژ کردن مو بسیار کوتاه تر از رنگ کردن  مو است. به طوری که رنگساژ کردن مو تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد اما برای رنگ کردن مو باید ۴۰ تا ۸۰ دقیقه صبر کنید.

انواع رنگساژ مو

رنگساژها به طور کلی به دو دسته موقت و نیمه دائم تقسیم می شوند.

رنگساژهای موقت

رنگساژهای موقت به صورت شامپو، ژل، موس، و اسپری هستند که فقط یک هفته ماندگاری دارند. استفاده از این محصولات بسیار آسان است. فقط کافی است بعد از حمام زمانی که موهایتان مرطوب است، این محصولات را روی موهایتان بمالید و شانه کنید تا به تمام تار موها برسد. این محصولات نیاز به شستشو ندارند.

رنگساژهای نیمه دائم

این نوع رنگساژها به صورت واریاسیون یا ژل های رنگی هستند که دوام آن ها حدود ۳ هفته است. برای استفاده از آن ها باید کمی وقت بیشتری بگذارید و در پایان موهایتان را آبکشی کنید.

رنگساژهای حاوی آمونیاک

رنگساژ حاوی آمونیاک در حقیقت نوعی رنگ موی نیمه دائمی است که می تواند رنگ موهای شما را احیا کند. این نوع محصولات اغلب برای موهای بلوند مؤثر هستند و درخشندگی و شادابی رنگ موهایتان را باز می گردانند. درست است که رنگساژها به اندازه دکلره مو به موها آسیب نمی زنند، اما در هر صورت بدون ضرر هم نیستند. بنابراین، اگر تازه موهایتان را دکلره کرده اید بهتر است مدتی صبر کنید و بعد از این محصول استفاده کنید.

شامپوی بنفش

شامپوی بنفش در اکثر موارد برای رنگساژ کردن موهای دکلره شده استفاده می شود. این محصول نسبت به رنگساژهای حاوی آمونیاک ملایم‌تر است و آسیب کمتری به ساختار مو وارد می کند. این شامپوها را می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید و تناژهای زرد یا نارنجی موهایتان را خنثی کنید. روش استفاده از شامپوی بنفش بسیار ساده است. کافی است بعد از هر بار شستشو، این شامپو را به موهایتان بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

رنگ موی بنفش

رنگ موی بنفش محصول دیگری است که برای رنگساژ مو استفاده می شود. رنگدانه های بنفش این نوع رنگ مو تنالیته‌های ناخواسته موهایتان را حذف می‌کنند و رنگ اصلی موهایتان را بازمی گردانند. رنگ موی بنفش را می توانید بعد از دکلره استفاده کنید. برای استفاده از این رنگ مو کافیست مقدار مناسبی رنگ را با نرم کننده مخلوط کنید پس از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه آبکشی کنید.

ساخت رنگساژ با استفاده از رنگ مو

برای ساخت رنگساژ با استفاده از رنگ مو در منزل، ابتدا رنگی را انتخاب کنید که یک شماره تیره تر از رنگ دکلره شما باشد. سپس مقدار یک چهارم از رنگ موی خود را با ۷۵ میلی لیتر اکسیدان شماه ۱ یا ۶ و همان مقدار آب مخلوط کنید. دقت کنید که غلظت مخلوط باید کمتر از غلظت رنگ مو باشد.

این مخلوط را با استفاده از برس رنگ مو روی موهای خود بمالید و به خوبی شانه کنید و تا به تمام تار موهای شما برسد. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

ساخت رنگساژ با استفاده از واریاسیون

واریاسیون ها با از بین بردن تناژ سبز، قرمز، و نارنجی موها، رنگ اصلی آن ها را تقویت کرده و می توانند رنگ موهای شما را بازگردانند. واریاسیون ها طول عمر کوتاهی دارند، اما برای کسانی که می خواهند مدت زمان کوتاهی رنگ موی فانتزی را امتحان کنند گزینه مناسبی است.

برای ساخت رنگساژ با واریاسیون کافی است مقدار یک تا ۱۰ سانت (بسته به حجم و قد موهای خود) واریاسیون را با شامپو مخلوط کنید و آن را به موهای مرطوب خود بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید.

اگر ریشه موهایتان چند سانتی متر رشد کرده و می خواهید ریشه گیری کنید، می توانید مقدار مناسبی از واریاسیون را با رنگ مورد نظر خود ترکیب کنید و آن را روی موهای خشک بمالید. پس از ۳۰ الی ۴۵ دقیقه موهای خود را شانه کنید و ده دقیقه بعد آبکشی کنید.

فرمول های مختلف رنگساژ برای رنگ موهای مختلف

رنگساژ صورتی

    رنگ بلوند دودی روشن – ۱۰ سانت

    واریاسیون دودی – ۱۰ سانت

    رنگ قهوه ای مایل به قرمز- ۱۰ سانت

    اکسیدان شماره ۱- ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ نقره ای یخی

    آخرین درجه دکلره

    رنگ بلوند نقره ای – ۱۰ سانت

    واریاسیون نقره ای – ۳ سانت

    واریاسیون خاکستری- ۳ سانت

    اکسیدان شماره ۱- ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ بلوند طلایی

    دکلره پایه ۹

    رنگ طلایی – ۱۰ سانت

    اکسیدان شماره ۱- ۳۰ تا ۵۰ سانت

رنگساژ دودی

    رنگ بلوند روشن – ۱۰ سانت

    واریاسیون دودی – ۱۰ سانت

    اکسیدان شماره ۱- ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ زیتونی

    دکلره پایه ۸

    رنگ موی زیتونی – ۱۰ سانت

    واریاسیون سبز- ۳ سانت

    اکسیدان شماره ۱ – ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ یخی آبی

    آخرین درجه دکلره

    رنگ بلوند نقره ای – ۱۰ سانت

    واریاسیون آبی – ۳ سانت

    اکسیدان شماره ۲ – ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ قرمز

    رنگ موی قرمز تیره – ۱۰ سانت

    واریاسیون دودی – ۱۰ سانت

    اکسیدان شماره ۱- ۳۰ میلی لیتر

رنگساژ کرم

    رنگ موی ۱۰. C – ۱۰ سانت

    رنگ موی ۱۰. N – ۱۰ سانت

    اکسیدان شماره ۲ – ۳۰ میلی لیتر

مزایای رنگساژ کردن مو

    نسبت به رنگ مو آسیب کمتری به موها وارد می کند.

    در مدت زمان کم انجام می شود.

    موها را شفاف و درخشان می کند.

    به راحتی در خانه انجام می شود.

معایب رنگساژ کردن مو

    ماندگاری آن کم است.

    برای موهای تیره اثری ندارد.

    استفاده زیاد آن بر روی موهای هایلایت شده می تواند به مرور زمان موهای تیره را روشن کند.

ماندگاری رنگساژ مو چقدر است؟

ماندگاری رنگساژ مو نسبت به رنگ مو بسیار کمتر است. اما این مدت زمان بسته به نوع محصولی که استفاده می کنید متفاوت است. برای مثال اگر از شامپو یا موس استفاده می کنید، تنها یک هفته دوام خواهد داشت. اما استفاده رنگ یا واریاسیون می تواند مدت زمان ماندگاری رنگساژ را روی موهای شما به ۴ هفته افزایش دهد.

برای افزایش ماندگاری اثر رنگساژ بهتر است از آب گرم استفاده نکنید. فاصله بین شستشوی مو با شامپو را زیاد کنید. از اتو یا سشوار برای حالت دادن مو استفاده نکنید. زیرا این کارها مدت زمان ماندگاری آن را کاهش می دهند.

امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشد که بتوانید موهای خود را به راحتی در خانه رنگساژ کنید و از زیبایی و درخشندگی موهای خود لذت ببرید. بدون اینکه نیاز باشد وقت و سرمایه خود را در سالن های زیبایی مصرف کنید.

کدخبر: 771151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟