بوتاکس همیشه می ماند؟

بوتاکس از کارهای زیبایی است که خیلی افراد چه زن و چه مرد به تزریق بوتاکس می پردازند. بوتاکس موجب می شود که فرد جوان تر دیده شود البته تزریق بوتاکس عوارض هم دارد. تاثیر بوتاکس برای همیشه نیست و پس از چند بار تزریق، تاثیر بوتاکس از بین می‌رود.

به گزارش رکنا ، یک متخصص پوست و مو با تاکید بر بی درد بودن تزریق بوتاکس اظهار داشت: بوتاکس سم باکتری بوتولیسم است که به عنوان یک ماده دارویی استفاده می‌شود و با تاثیر بر روی پایانه‌های عصبی عضلانی سبب فلج شدن عضلات صورت می‌شود.

تزریق بوتاکس هر چند ماه یک بار انجام شود

دکتر کامران بلیغی اظهار کرد: فلجی و بی‌حسی عضلات صورت کوتاه مدت است و تاثیر آن بعد از سه تا شش ماه از بین می رود بنابراین برای حفظ اثر این روش باید هر چند ماه یک بار تزریق دوباره صورت بگیرد.

این عضو هیات علمی گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کاربرد این دارو گفت: ابتدا این دارو برای درمان انقباض‌های دردناک عضلانی استفاده می‌شد اما با گذشت زمان و تحقیقات بسیاری که در این زمینه صورت گرفت، مشخص شد که می توان از این دارو برای فلج عضلات صورت که با حرکات مداوم دچار چروک می شوند استفاده کرد.

وی در خصوص فلج عضلات چروک خورده صورت اظهار داشت: چروک‌های ظریف صورت با افزایش سن، دلایل ژنتیکی و نور آفتاب بیشتر می‌شود و حرکات و چروک‌های ناحیه پیشانی به مرور زمان ثابت می‌شود.

افتادگی ابرو و غیر قرینگی پلک از عوارض تزریق بوتاکس است

دکتر بلیغی با اشاره به کاربرد تزریق بوتاکس گفت: داروهای مجوزدار بوتاکس را می‌توان برای رفع چروک‌هایی که بر اثر اخم ایجاد شده‌اند و چروک‌های پیشانی، دور چشم، صورت و گردن استفاده کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد عوارض تکنیکی تزریق بوتاکس اظهار داشت: ‌بوتاکس که با استفاده از سرنگ در عضله تزریق می‌شود می‌تواند با عوارضی مانند افتادگی ابرو، غیر قرینگی پلک، نامتقارن شدن اجزاء صورت و یا ایجاد حساسیت همراه باشد.

تزریق بوتاکس در چه سنی بهتر است؟

این متخصص پوست و مو درخصوص از بین رفتن اثر و عوارض تزریق بوتاکس گفت: اثر و عوارض این تزریق بعد از سه تا شش ماه به طورکامل از بین می رود. در درجه اول فرد باید از اثرات و عوارض تزریق آگاه باشد و متخصص باید فرد مناسبی را برای این تزریق انتخاب کند.

دکتر بلیغی تصریح کرد: تزریق بوتاکس در سنین 30 تا 60 سالگی بیشترین تاثیر را می تواند داشته باشد و چروک‌های صورت را کاهش بدهد.

وی در خصوص افرادی که نباید این تزریق را انجام دهند، گفت: افرادی که بیماری‌های عصبی دارند، دچار فلج عضلانی هستند و یا از بعضی داروهای آنتی بیوتیکی آمینوگلیکوزیدی استفاده می کنند نباید از تزریق این دارو استفاده کنند.

بعد از چند بار تزریق بوتاکس، پادتن این دارو در بدن ایجاد می‌شود

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد ایجاد پادتن در بدن اظهار داشت: بعد از اینکه افراد چند بار از تزریق بوتاکس استفاده کردند، پادتن آن در بدن ایجاد می‌شود و بعد از مدتی این تزریق اثر خود را روی افراد از دست می دهد.

وی درخصوص تزریق بوتاکس در مردان گفت: در ابتدا این تزریق را تنها زنان انجام می دادند ولی در حال حاضر هر دو جنس این تزریق را انجام می دهند و تمایل افراد برای استفاده از این تزریق به دلیل بی درد بودن بیشتر شده است.

دکتر بلیغی در پایان اظهار داشت: مصرف بوتاکس باید طبق اصول علمی باشد، باید به انتخاب بیمار و چروک صورت توجه ویژه‌ای شود و بیمار حتما به عوارض تزریق بوتاکس آگاه باشد و تنها به اثرات زیبایی آن فکر نکند.

کدخبر: 701172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟