شکلات صبح ها بخورید + دلایل

شکلات در جهان بسیار پرطرفدار است. شکلات در طعم های مختلف وجود دارد. شکلات در 2 مدل شیرین و تلخ در بازار است. مصرف شکلات در صبح برای شما بسیار مفید است. اگر می خواهید چربی های بدن تان نابود شود صبح ها حتما شکلات بخورید.

به گزارش رکنا، برخی معتقدند مصرف شکلات در وعده صبحانه باعث چاقی می‌شود اما تحقیقات پژوهشگران آمریکایی خلاف آن را نشان می‌دهد.

طبق تحقیقات محققان بیمارستان بوستون آمریکا؛ تعویض تخم‌مرغ و بیکن با شکلات می‌تواند در سوزاندن چربی بدن و کاهش سطح قند خون تاثیرگذار باشد.

فایده شکلات خوردن بعد از بیدار شدن

به گفته این محققان، مصرف شکلات بعد از بیدارشدن از خواب موجب ارتقای سلامت می‌شود.

در این تحقیق بر روی ۱۹ زن که روزانه در یک ساعت معین بعد از بیدارشدن از خواب ۱۰۰ گرم شکلات مصرف می‌کردند، مشخص شد مصرف شکلات در صبح، نه تنها موجب افزایش وزن این زنان نشد بلکه در اشتهای فرد، تعادل میکروبیوم و کیفیت خواب آنان تاثیرگذار بود. به همین دلیل یک ظرف حاوی غلات شکلاتی در وعده صبحانه، گزینه خوبی برای سوخت‌وساز بدن است.

شکلات و چربی‌سوزی

محققان دریافتند مصرف شکلات در وعده صبحگاهی موجب چربی‌سوزی خواهد شد و سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد، در نتیجه اقدامی اساسی برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت است.

مصرف شکلات قبل از خواب شبانه نیز منجر به تغییر استراحت و متابولیسم بدن در روز بعد خواهد شد.

فرانک آ. جی. ال. سچیر، دانشمند علوم اعصاب اظهار کرد: مصرف شکلات بر متابولیسم فیزیولوژیکی بدن موثر است و می تواند این ماده وزن افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مارتا گارئولت نیز می‌گوید: وزن شرکت‌کنندگان این تحقیق با دریافت کالری تغییر نکرد و نتایج نشان داد شکلات میزان مصرف انرژی، گرسنگی، اشتها و میل کمتر به مصرف شیرینی را کاهش می دهد.

کدخبر: 700853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟