ماسک‌های خانگی برای رفع مشکلات مو

انواعی از ماسک‌های خانگی وجود دارند که به راحتی مشکلات موی شما را برطرف می‌کنند.

به گزارش رکنا ، برخی از ماسک‌های ساده که با روش آسان می‌توان تهیه کرد صرف نظر از نوع موها و نیاز‌های چندگانه آن‌ها راه حل‌هایی برای سخت‌ترین مشکلات مو ارائه می‌دهند.

در این گزارش، در مورد ۴ ماسکی که در صورت استفاده باعث شادابی و لطافت مو می‌شوند، صحبت شده است.

۱- ماسک تخم مرغ و روغن زیتون برای مو‌های آسیب دیده

این ماسک مو‌های آسیب دیده در اثر رنگ آمیزی مکرر و قرار گرفتن در معرض شرایط سخت آب و هوایی را احیا می‌کند. تهیه آن آسان و مقرون به صرفه بوده و کافی است یک یا دو زرده تخم مرغ را بسته به طول مو با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را در امتداد طول مو بمالید و روی انتهای آن تمرکز کنید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب و شامپو شستشو دهید. مشاهده خواهید کرد که مو‌ها به لطف خاصیت تغذیه‌ای و مرطوب کنندگی تخم مرغ و روغن زیتون، نرم و شاداب شده اند.

۲- ماسک خاک رس سبز و سرکه سیب برای مو‌های چرب

این ماسک یک درمان موثر برای کاهش ترشحات سبوم است و خاک رس سبز ماده‌ای ایده آل برای مراقبت از مو‌های چرب محسوب می‌شود. کافی است از یک مشت این رس استفاده کنید و آن را با سرکه رقیق شده با آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید که به راحتی به عنوان ماسک روی پوست سر قرار گیرد. سرکه سیب دارای الکل کمتری نسبت به انواع دیگر سرکه است که اجازه می‌دهد مو‌ها بدون هیچ شکنندگی براق شده، تعادل به پوست سر بازگردد و شوره سر از بین برود.

۳- ماسک ماست و آووکادو برای مو‌های فر

این ماسک به تغذیه عمیق مو‌های فر کمک و از خشک شدن آن محافظت می‌کند. برای تهیه آن کافی است نیمی از فنجان ماست، نصف آووکادوی رسیده، نیمی از موز له شده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید و به عنوان ماسک بر روی موی خود استفاده کنید.

این مخلوط را از ریشه مو تا انتهای آن بمالید و بگذارید ۲۵ دقیقه باقی مانده و سپس با آب و شامپو به خوبی شستشو دهید. بعد از استفاده از آن متوجه خواهید شد که مو‌ها دوباره شادابی و درخشندگی خود را پیدا کرده اند.

۴- ماسک مغذی Monoy برای مو‌های خشک

این ماسک خاصیت تغذیه‌ای و بازیابی دارد. این ماده غنی از روغن مونوی با خاصیت مرطوب کنندگی آلوئه ورا و کره قارچ ترکیب می‌شود. برای تهیه ۱۰۰ میلی لیتر از این ماسک باید ۴۵ گرم کره شیا، ۳۰ گرم روغن مونو و ۱۵ گرم آلوئه ورا را مخلوط کن ید. این مواد برای بدست آوردن فرمول همگن و سبک در مخلوط کن برقی قرار می‌گیرند و به یک ظرف شیشه‌ای منتقل و قبل از استفاده منجمد می‌شوند. این ماسک را ۱۵ دقیقه روی سر خود باقی بگذارید و سپس به خوبی شستشو دهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟