رنگ موی طبیعی به نام دارچین

رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین یکی از بهترین روش های طبیعی برای تغییر رنگ مو ها می باشد که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو دارد.

به گزارش رکنا ، اکثر خانم ها به رنگ کرد نموهایشان علاقه مندند و برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های شیمیایی موجود در بازار استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این رنگ ا آسیب جدی به موهایشان وارد می کنند.

اگر به رنگ کردن موهایتان علاقمند هستید و برای این کار به دنبال روشی طبیعی می باشید تا بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و یا صرف وقت و هزینه برای رفتن به سالن های آرایشگاه موهایتان را رنگ کنید.

چگونه موهای خود را با آبلیمو و دارچین رنگ کنیم؟

یکی از پر تاثیرترین روش های طبیعی برای رنگ کردن مو استفاده از آبلیمو می باشد . شاید شما بعد از اولین استفاده از آبلیمو تغییر زیادی را رگ موهایتان مشاهده نکنید به تدریج موهایتان به رنگ زیبایی در می آید . ممکن است رنگ کردن مو با آب لیمو شگفت زده تان سازد زیرا نمی دانید که چه رنگی در انتظار شمامی باشد.سعی کنید بیشتر از دو یا سه بار در هفته موهای خود را رنگ نکنید.

مرحله اول

برای آماده سازی رنگ به چند عدد لیمو نیاز است ،تعداد لیموها به اندازه موهای شما بستگی دارد . با دست لیموها را بدون اینکه برش بزنید فشار دهید. اگر قد موهایتان متوسط است یک لیمو برای کل مو کافی است اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از دو لیمو استفاده کنید.

مرحله دوم

لیموها را به چهار قسمت بریده و به یک فنجان آب جوشیده شده بیفزایید . توجه داشته باشید که میزان آب میوه و آب مساوی باشند. این روش سبب وز شدن موهای شما می شود که برای جلوگیری از وز شدن مو می توانید به همان میزان آب و آب لیمو در مخلوط خود کمی آب پرتقال یا کمی کاندیشنر به جای پرتقال برای نرمی بیشتر موها اضافه کنید.

مرحله سوم

این محلول را که آماده نمودید در یک اسپری بریزید و به کل موهایتان بپاشید و اگر دوست دارید قسمت هایی از موهایتان رنگ بگیرد تنها به آن قسمت این محلول را بزنید. برای نتیجه بهترقبل از زدن لیمو روی مو موهایتان را نشویید. خشک بودن مو تاثیرگذاری لیمو را بیشتر می کند.

مرحله آخر

بعد از رنگ مو با لیمو به پوست خود ضد آفتاب بزنید زیرا باید حدود یک ساعت در جلوی نور آفتاب بنشینید. بعد از یک ساعت دوباره روی موهایتان آب لیمو بزنید و نیم ساعت دیگر در آفتاب بنشینید. این کار را چهار یا پنج بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

بعد از تمام شدن کار موهایتان را با آب بشویید و روی آن ها کاندیشنر بزنید زیرا آب لیمو سبب پایین آمدن میزان PH مو شده و آنها را خشک و بد حالت می کند. برای نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ موهایتان می توانید از مواد دیگری هم در این مخلوط استفاده کنید.

نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ مو با ترکیب مواد دیگر:

دارچین

اگر می خواهید موهایتان قهوه ای یا طلایی شود بهتر ست به آبلیمو دارچین بیفزایید.

عسل

برای اینکه موهای شما پس از رنگ کردن شکننده نشود بهتر است به محلول خود عسل بیفزایید.

روشن کردن موهای تیره با دارچین و حنا

با توجه به خواصی که از حنا و دارچین برای مو تا به حال در نمناک گفته ایم خوب می دانید که با استفاده از این ترکیبات گیاهی شوره سر درمان شده و موها به سلامت و درخشش قابل توجهی می رسند. برای آن که موهایی قهوه ای رنگ با هایلایت های روشن داشته باشید این روش کابردی است.

1 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک فنجان آب و 3 قاشق غذاخوری پودر حنا ترکیب کنید و اجازه دهید این ترکیب 12 ساعت در دمای اتاق بایستی باقی بماند تا برای استفاده آماده شود. بعد از این مدت زمان رنگ موی طبیعی شما آماده است ، رنگ مویی که بایستی 3 الی 4 ساعت روی موهایتان باقی بماند تا رنگ مورد نظر حاصل شود ، بعد از گذشت زمان مناسب موها را کاملا آبکشی کنید.

رنگ کردن مو با دم کرده دارچین

یکی از ساده ترین روش های رنگ کردن مو بدون مواد شیمیایی همین روش استفاده از دم کرده دارچین است که پس از دم کردن کامل آن را روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید 3 ساعت روی موهایتان باقی بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

روشن کردن موهای تیره با دارچین و ماست

4 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با 8 اونس ماست ترکیب کرده و روی موهایتان قرار دهید.برای رنگ گرفتن موها این ترکیب باید حداقل 30 دقیقه روی موهایتان بماند.

رنگ کردن مو با دارچین و چغندر

استاده از چغندر در زمینه ی آرایش و زیبایی از گذشته تا به امروز رواج داشته است. برای رنگ کردن موها با دارچین و چغندر کافی است 2 عدد چغندر را ریز کرده و میکس کنید تا یک مایع قرمز رنگی بدست آید. سپس کمی از این مایع را با مقدار کمی آب ترکیب کنید و به این ترکیب 1 قاشق شامپوی نرم کننده اضافه کنید. بعد از انجام این مراحل دارچین را اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب 3 الی 4 ساعت در دمای اتاق باقی بماند. این ماسک باید به مدت 6 یا 8 ساعت روی مو های شما بماند. برای آنکه اثر رنگ دهی ترکیب بهتر باشد بایستی موهایتان را با یک پوشش پلاستکی بپوشانید. ممکن است برای بدست آمدن رنگ مورد نظر چندین مرتبه این روش را تکرار کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟