با این اسکراب به دست تان جان ببخشید

هفته ای یک تا دو بار از اسکراب برای دست تان استفاده کنید تا از شر پوسته پوسته شدن دست ها و سلولهای مرده رها شوید.

به گزارش رکنا ، شب ها قبل از خواب، حداقل 5 دقیقه دست هایتان را با یک مرطوب کننده خوب ماساژ دهید. برای دست های بسیار خشک و خشن، مرطوب کننده خود را با کمی وازلین ترکیب کنید.

رهایی از خشکی دست ها

برای جلوگیری از خشک شدن دست می توانید چند قطره گلیسیرین را حداقل دو بار در هفته به مدت یک شب استفاده کنید و صبح با آب ولرم شستشو دهید.

باید توجه داشته باشید که شستشوی زیاد دست ها ممکن است به سد دفاعی پوست صدمه بزند و به این ترتیب باعث خشکی و و تحریک پوست شود.

استفاده از محصولات بهداشتی که pH نامناسبی دارند و شستشوی اشتباه دست ها هم منجر به آسیب دیدن پوست می شود که می تواند باعث پوسته پوسته شدن دست ها شود.

بنابراین از شستن دست ها با آب داغ خودداری کنید چون فقط پوست را خشک می کند و تأثیر آن در مقابله با میکروب ها بیشتر از آب ولرم یا سرد نیست. بهتر است از صابون های مایع استفاده کنید چون pH بالای صابون های جامد ممکن است پوست را تحریک کند. وقت خشک کردن دست ها، خیلی آن ها را فشار ندهید. فقط چند ضربه مختصر بزنید تا خشک شوند.

اسکراب مخصوص پوسته دست ها

یک قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و آب نصف لیمو ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پوست دست تان قرار دهید. 2 دقیقه به خوبی پوست دست های تان را ماساژ دهید و سپس به دست های تان مرطوب کننده بزنید.

می توانید به این ترکیب روغن ویتامین ای اضافه کنیدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟