مراقبت از پوست در زمان استفاده از ماسک

یک متخصص پوست هشدار داد که استفاده از ماسک هرچند می تواند از افراد در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت کند اما ممکن است در برخی، موجب تحریک و حساسیت پوست شود.

به گزارش رکنا، دکتر "آنا چین" دانشیار بیماریهای پوست از دانشگاه جانز هاپکینز گفت: برخی افراد در اثر استفاده از ماسک و شیلد (محافظ صورت) دچار آکنه، التهاب پوستی و سایر عوارض پوستی می شوند.

به گفته این پزشک عوامل مختلفی می تواند در بروز این عوارض نقش داشته باشد که میتوان به سن، مدت زمان استفاده از ماسک، مناسب بودن ماسک، واکنش های آلرژیک به ترکیب های موجود در الیاف ماسک و وضعیت کلی پوست هر فرد اشاره کرد.

این متخصص بیماریهای پوستی تاکید کرد: سن به طور بالقوه می تواند در بروز این عوارض نقش داشته باشد زیرا محافظ های طبیعی پوستی با بالا رفتن سن عملکرد مطلوب خود را از دست خواهند داد. با این حال، مدت زمان استفاده از ماسک به ویژه در مشاغل یا فعالیت های دیگری که استفاده از ماسک برای مدت طولانی مورد نیاز است و همچنین مستعد بودن افراد به ابتلا بیماری های پوستی بر این امر تاثیرگذار است. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی پوست حساس تر یا پوستی مستعد آکنه داشته باشند.

علائم التهاب پوست می تواند لکه های قرمز، جوش، بثورات و برافروختگی باشد. همچنین ممکن است فرد دچار خارش پوست شود.

این متخصص بیماریهای پوست به نکاتی اشاره کرده که با کمک آنها می توان پوست را در برابر آسیب های احتمالی ناشی از استفاده زیاد از ماسک حفظ کند:

- اگر امکان پذیر است ماسک را هر از چند گاهی از روی صورت بردارید. زمان، فاکتور مهمی در کاهش تحریک پوست است.

- اطمینان حاصل کنید که ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته است. ماسک باید در قسمت اطراف بینی و گوش راحت باشد زیرا در این نقاط بیشترین مواردعرق سوز شدن را شاهد هستیم.

- از ماسک های مناسب پوست صورت استفاده کنید. ماسک هایی تهیه شده از ترکیب الیاف پنبه و پلی استر برای افرادی که پوست حساس تری دارند بهترین گزینه است.

- از یک برنامه مراقبتی که برای پوست مفید است استفاده کنید. صابون های ملایم و بدون اسانس یا مواد شیمیایی ضد باکتری بهترین گزینه هستند.

همچنین توصیه می شود از کرم های محافظ مانند وازلین و حتی پمادهای سوختگی بچه استفاده کنید زیرا می تواند از بروز زخم ها و تحریکات پوستی جلوگیری کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟