کراتین درمانی چقدر در سلامت موهای شما موثر است؟

برخورداری از مو ی سالم و درخشان گاه با مراقبت و تغذیه به موقع موها صورت می‌گیرد و گاهی به صورت ژنتیکی به ما هدیه داده می‌شود اما شاید بعضی مواقع مشکل دقیقا از همان جایی آغاز می‌شود که پروتئین و کراتین بیش از حد مورد نیاز به خورد موها می‌رود.

به گزارش رکنا ، مراقبت‌هایی که گاهی نتیجه عکس می‌دهد و موها را خشک و شکننده می‌کند اما برای این‌که بدانید پروتئین اضافی چه بر سر موهایتان می‌آورد به سراغ مینو درخشانی، کارشناس زیبایی می‌رویم و از او خواهیم پرسید که آیا همه‌ موها به کراتین درمانی نیاز دارند؟ اگر به سلامت موهایتان اهمیت می‌دهید همراه ما باشید.

مراقب کراتین طبیعی موهای خود باشید

کراتین پروتئینی است که به‌طور طبیعی در مو و ناخن‌ها وجود دارد و به‌عنوان محافظ اطراف ساقه مو را احاطه کرده است و به موهایتان کمک می‌کند تا حالتی سبک و درخشان داشته باشد اما همین پروتئین کراتین در اثر آرایش دائمی مو، گرما، موادشیمیایی و دیگر رفتارهای آسیب زا کاملا از ساختمان مو حذف می‌شود. اتفاقی که در نتیجه آن موها وز، خشک و به هم ریخته می‌شود.

پس از آن‌جا که این پروتئین به‌طور طبیعی در بافت مو وجود دارد، بهترین و اولین راه‌حل این است که مراقب حیات کراتین موهایتان باشید. چراکه بازگرداندن آن به موها فرایندی پرهزینه و مشکل خواهد بود. از طرفی تمام زیبایی و درخشندگی موهای‌تان وابسته به وجود همین ماده حیاتی ست. در این سال‌ها که کراتین درمانی به‌عنوان صاف و ترمیم‌کننده مو مورد استقبال قرار گرفته بد نیست بدانید که نتایج این نوع درمان که در خانه یا سالن‌های زیبایی انجام می‌دهید در شرایط مختلف متفاوت است.

خود درمانی نکنید

سالم بودن یا نبودن موها کاملا از ظاهر آن مشهود خواهد بود پس اگر از داشتن موهایتان احساس خوبی ندارید باید ابتدا مشکل را بررسی کنید. اگر شرایط سلامت موهایتان مطلوب نباشد ظاهر آن وز و شکننده به نظر می‌رسد. موها شروع به خرد شدن کرده و خشکی آن هر روز بیشتر و بیشتر احساس می‌شود. دیگر خبری از درخشندگی و لطافت لابه‌لای تار موهایتان نیست و آراستگی آن تقریبا غیرممکن می‌شود. درست در این شرایط است که برای مشورت کردن به سراغ آرایشگر یا یک کارشناس زیبایی می‌روید. این شروع ماجراست.

چیزهایی از کراتین درمانی شنیده‌اید اما نباید بی‌گدار به آب بزنید. از کارشناس مربوطه راهنمایی بخواهید و از او بپرسید که با شنیدن تمام مزیت‌های کراتین درمانی آیا این ماده دوای درد موهای من است یا خیر؟ مینو درخشانی ادامه می‌دهد که اولین توصیه ما بعد از مطرح کردن این سوال از سوی مشتریانی که موهای به شدت آسیب دیده‌ای دارند این است که خوددرمانی یا کراتین درمانی در منزل را فراموش کنند.

نسخه‌هایی که فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی برای شما می‌پیچند کلی است و هیچ کمکی به سلامت موهای‌تان نخواهد کرد. درست است که این روش ارزان‌تر از درمان موها در سالن است اما در شرایطی که موهایتان به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد ممکن است به موهایتان آسیب برساند و درمان آن را به مراتب از قبل دشوارتر کند.

کراتین به بازسازی ساختار مو کمک می‌کند

این درمان صاف و احیاکننده مو با استفاده از فرمول حاوی کراتین به تکمیل پروتئین از دست رفته مو کمک می‌کنند. زمانی که این مواد به‌طور حرفه‌ای روی موها استعمال شود، ترکیبات آن می‌تواند ساقه مو را تقویت کرده و با بازسازی ساختار مو به صاف کردن سطح آن کمک کند و در نتیجه تلاش آن‌ها شما را به موهای ابریشمی و صاف می‌رساند.

بنابراین به محض این‌که کراتین درمانی برای بهبود وضعیت موهایتان تشخیص داده شود، شما را به سمت یکی از صندلی‌های سالن هدایت کرده و ترکیب کراتین احیاکننده را برای موهایتان آماده و با ظرافت و دقت لازم کار را آغاز می‌کنند.

در اواسط کار اتوی موی داغ برای حرارت دادن و صاف کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انتها هم که از حرارت حاصل از اتو به همراه ترکیبات موجود در فرمول کراتین، اثر صاف‌کننده کراتین فعال می‌شود. در این فرایند موها کاملا اصولی و حرفه‌ای از ابتدا تا انتها تحت درمان قرار می‌گیرند و به مرور سلامت‌شان را دوباره به‌دست می‌آورند.

ذخیره کراتین موهای خود را پر نکنید

شاید تعجب کنید اما حقیقت دارد که اگر بیش از اندازه مورد نیاز کراتین به خورد موهایتان بدهید سلامت آن را به خطر می‌اندازید. موها خشک و خشن می‌شوند به‌طوری که حتی برای شانه کردن آن هم با مشکل مواجه خواهید شد. ظاهر آن کدر و بی‌روح شده و با از دست دادن رطوبت دیگر درخشندگی گذشته را نخواهد داشت.

بنابراین باید در احیای موها با کراتین درمانی افراط نکنید و به موها اجازه ترمیم و تنفس بدهید. اگر موهای‌تان از پروتئین و کراتینه کردن اشباع شده باشد باید فقط به استفاده از ماسک و محصولات مرطوب‌کننده مو بسنده کنید و به سراغ محصولاتی که در ترکیبات آن هر چیزی باعنوان پروتئین، کراتین، کلاژن هیدرولیز شده، آمینو اسید و آرد جو دو سر وجود دارد نروید.

تقریبا تمام شامپوها، ماسک‌ها، کرم و روغن‌های مو که در تعریف آن‌ها کلماتی باعنوان تقویت‌کننده، ضدخشکی و شکنندگی مو به کار رفته وحاوی پروتئین است باید مصرف آن‌ها را هم در این شرایط به حداقل برسانید.

بدون کراتین درمانی هم می‌توان ترمیم کرد

همان‌طور که می‌دانید تغذیه، نوشیدن آب، استراحت کافی و مراقبت از بهداشت موها هم در زیبایی ظاهری و سلامت آن تاثیر چشمگیری دارد اما از آن‌جا که موهای دکلره و رنگ شده حتی با رعایت کردن موارد گفته شده هم باز دچار آسیب می‌شوند، صحبت از مصرف محصولات پروتئینه و کراتین درمانی به میان می‌آید.

در این شرایط استفاده از محصولات موی حاوی کراتین مانند شامپوهای کراتین، نرم‌کننده و ماسک که کراتین را به موهای کم پروتئین شما اضافه می‌کند به مرور زمان باعث کاهش شکنندگی و صاف شدن موها می‌شود. به این ترتیب گاهی با یک مشورت ساده با یک متخصص و کارشناس زیبایی می‌توانید با کمی تغییر در عادات مراقبت از موهای خود مشکلات کمبود پروتئین موهای خود را با راه‌حل‌های ساده برطرف کنید.

موهای فر با کراتین درمانی صاف نمی‌شود

مهم‌ترین نتیجه‌ای که از کراتین درمانی به‌دست می‌آید بازگرداندن سلامتی و نرمی به موهای وز و آَسیب‌دیده است پس افرادی که موهای آن‌ها طبیعت تاب و فر خورده‌ای دارد با پروتئین درمانی صاف نخواهد شد و فقط سلامت مو بازیابی و تارهای مو ترمیم می‌شود. صاف شدن این دست موها بعد از کراتین درمانی کاملا موقت و در عرض چند روز از بین خواهد رفت.

بنابراین بهتر است تا همیشه از موهای فر و زیبای خود لذت ببرید تا با القای پروتئین اضافه سلامت آن‌ها را به خطر بیندازید. به‌طور معمول صاف و یکدست شدن موها پس از کراتین درمانی حدود دوتاسه ماه ماندگاری دارد اگر چه درنهایت به نوع محصول کراتین مورد استفاده و مراقبت‌های بعدی شما بستگی دارد.

با این تفاسیر بهتر است زمان مناسب برای درمان مجدد به‌وسیله کراتین را محدود به تشخیص متخصص پوست، مو یا کارشناس زیبایی خود کنید و از تمام موادشیمیایی و ابزارهایی که سلامت موها بعد از کراتین درمانی را تهدید می‌کند تا مدت‌ها دوری کنید تا موهایتان به شرایط ایده‌آل بازگردد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟