چگونه تار موها را ضخیم کنیم ؟

شاید باور نکنید اما زنان و مردان بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، در طول عمر خود ریزش مو و نازک شدن مو را تجربه می‌کنند. مسئله‌ای که به عقیده خیلی‌ها منشأ ژنتیکی دارد اما می‌تواند ناشی از استرس زیاد یا کمبودهای غذایی در بدن باشد.

به گزارش رکنا ، سست شدن و نازکی تارها به مرور زمان ظاهر کم‌پشت و بدحالتی به موها می‌بخشد، پس برای این‌که از موها به‌عنوان یکی از معیارهای مهم زیبایی صورت بیشتر مراقبت کنید، لازم است کمی تغییرات در سبک زندگی و شیوه مراقبت حتی شست‌وشوی خود به‌وجود بیاورید.

دکتر سارا حجتی، متخصص پوست و مو معتقد است که برای درمان باید ابتدا علت زمینه‌ای نازک شدن موها مشخص و در صورت نبود مشکلات تیروئیدی و هورمونی، با راه‌حل‌های تقویتی و مفید، موها دوباره ضخیم شود. همراه با دکتر حجتی برای ضخیم شدن تارهای موهایتان راهکارهایی داریم.

باید سلامت موها بررسی شود

سایت‌ها و صفحات اینترنتی پر است از آموزش روش‌های خانگی و طبیعی برای تقویت موها. دستور‌هایی که گاهی واقعا معجزه می‌کنند و گاهی ترکیبات عجیب‌وغریب آن کمی پیچیده و انجام نشدنی به نظر می‌رسد اما از آن‌جا که بعضی از ما همیشه مایل به امتحان کردن درمان‌های خانگی هستیم بد نیست کمی بیشتر از واقعیت مطلع شویم.

در این‌که روی آوردن به درمان‌های طبیعی برای تقویت ضخامت موهای شما یک ایده عالی و مقرون به صرفه است شکی نیست اما در عین حال یک سؤال اساسی وجود دارد که باید به آن بپردازیم: این‌که آیا می‌توان موها را ضخیم‌تر کرد؟ دکتر حجتی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: «ترفندها و روش‌هایی که با روغن‌های طبیعی و ماسک‌های خانگی با هدف رسیدن به موهای ضخیم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا باعث تحریک و بهبود رشد طبیعی موها می‌شود.

اگرچه قطعا تاثیر خود را به‌طور ناگهانی و در طول یک شبانه روز نشان نخواهد داد اما باید تحت نظر یک متخصص از این موضوع مطمئن شوید که فولیکول موهای شما سالم و در حال رشد هستند، چراکه معمولا ضعیف و نازک شدن موها می‌تواند چندین دلیل متعدد داشته باشد بنابراین ممکن است یک درمان خانگی برای یک شخص مفید باشد و برای شما بی‌تاثیر و گاهی مشکل‌ساز اما در صورت نبود مشکل، ماسک‌ها و درمان‌های خانگی حتما یک راه عالی برای بهبود ضخامت موهای شما خواهد بود.

کاهش شکنندگی و تقویت تارهای مو ممکن است

اگر تصمیم دارید با استفاده از درمان‌های خانگی این مشکل را برطرف کنید این اطمینان وجود دارد که بعضی اقدامات موثر و مفید عمل کنند. چراکه ضعیف و شکننده‌شدن موها نتیجه ضعف تغذیه، گردش خون ضعیف در پوست سر و نداشتن تعادل هورمونی در زمان یائسگی است که خوشبختانه بدون راه‌حل‌های پیچیده قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

برای مثال قرار دادن ماسک طبیعی تخم‌مرغ یک ایده بسیار عالی است، چون تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و ماساژ آن روی پوست سر و موهای مرطوب برای داشتن موهایی با ریشه مقاوم، قوی و ساق موی ضخیم‌تر بسیار مفید خواهد بود یا ماساژ دادن مقداری ژل آلوئه‌ورای خالص و طبیعی روی پوست سر و موهایتان هم یکی دیگر از راهکارهایی است که با مصرف مداوم آن می‌توانید موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌تر داشته باشید. اگر با وجود تغییر شامپو، رنگ نکردن و مصرف کرم و ماسک‌های تجاری هنوز از شرایط موهای خود رضایت ندارید شیوه‌های خانگی گفته شده همچنین مصرف حنا و سدر که داروی تقویتی پرطرفدار موها در گذشته بود، در طولانی مدت حتما اثرگذار است.

کمبود بیوتین در بدن‌تان را درمان کنید

در مطالعات اخیر محققان دانشگاه مریلند از این‌که کمبود بیوتین در بدن تا چه اندازه می‌تواند به نازک شدن، شکنندگی و دوشاخه شدن موها منجر شود پرده برداشتند و تایید کرده‌اند که بیوتین برای تقویت موها اثربخشی قابل‌توجهی دارد.

پس برای دریافت بیوتین می‌توانید از مکمل‌ها یا حتی استفاده از شامپوهای حاوی بیوتین کمک بگیرید و مانع از آسیب بیشتر موها شوید اما باوجود گردو، بادام، جگرسیاه، زرده تخم‌مرغ، بادام‌زمینی، دانه سویا، موز، گل‌کلم و قارچ که مقادیر مناسبی از بیوتین را در خود جا داده‌اند، با مصرف کافی آن‌ها دیگر به دریافت مکمل به صورت قرص و دارو این ویتامین ندارید.

سعی کنید این خوراکی‌هایی را که مانند موز و قارچ قابلیت خام‌خواری دارند و سرشار از بیوتین هستند، بدون پختن مصرف کنید. چون حرارت میزان بیوتین موجود در آن‌ها را کاهش می‌دهد. از طرفی بیوتین به دلیل این‌که نوعی ویتامین محلول در آب است به صورت خوراکی بهتر عمل می‌کند و مقادیر اضافی آن با ادرار شما از بدن خارج می‌شود.

همیشه موهای خود را تمیز و مرطوب نگه دارید

آبرسانی و سالم نگهداشتن همیشگی موها یکی از راهکارهای مهم دیگر در ضخیم شدن موهای شماست. روغن کرچک به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی برای درخشندگی موهای شما در این راه به شما کمک خواهد کرد. بنابراین سعی کنید از آن به‌عنوان یک ماسک ضروری و همیشگی برای تقویت و رطوبت رسانی عمیق به موها استفاده کنید، روغن کرچک را روی ریشه و ساقه موهای خود ماساژ دهید و آن را برای مدت یک یا دو ساعت بپوشانید. پس از آن فورا موهای خود را شامپو بزنید تا باعث چرب شدن موهای شما نشود و ترکیب روغن هسته انگور که حاوی اسیدهای چرب است که موها را ضخیم‌تر می‌کند و موز که سرشار از ویتامین‌های گروه B و پتاسیم است و از ساقه مو محافظت می‌کند را هم دست‌کم نگیرید.

این ماسک تقویتی هم باعث تحریک جریان خون در پوست سر و محافظت از ساقه مو می‌شود، در نتیجه موهای بلندتر، ضخیم‌تر و سالم‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد. روغن نارگیل، آرگان و جوجوبا هم برای آبرسانی و سلامت ساختمان مو بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

چای سبز بنوشید

چای سبز از جهت‌های مختلف برای پوست، مو و سلامت شما بسیار مناسب است از جمله این‌که خطر ابتلا به سرطان و دیابت نوع2 را کاهش می‌دهد و خاصیت ضدآندروژن دارد که می‌تواند به کاهش خطر طاسی کمک کند. اگر نوشیدن یک فنجان از این چای پرخاصیت را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید حتما تاثیر آن را روی سلامت ساق موهایتان خواهید دید.

ماساژ کف سر را فراموش نکنید

ببینید این یک مسئله واقعا کوچک است اما ماساژ پوست سر می‌تواند به‌راحتی موهایتان را ضخیم‌تر کند. اگر خودتان هم در این کار مهارت ندارید در سالن‌های ماساژ برایتان به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن این ماساژ را انجام می‌دهند.

نازکی موها را به روش وارونگی درمان کنید

یکی دیگر از روش‌های رایج و پیشنهادی متخصصان و کارشناسان سلامت مو که معتقدند در یک هفته به رشد موهای شما کمک می‌کند روش وارونگی است. به این ترتیب که با وارونه کردن سر به پایین در یک زاویه راحت برای حدود پنج دقیقه شروع به ماساژ دادن پوست سر با روغن گرم مانند بادام کنید. این درمان طبیعی و ساده برای تحریک رشد مو و تقویت تارهای مو مفید است و مشکل شما را برطرف می‌کند.

حالت‌دهنده‌ها را کنار بگذارید

تا زمانی که روزانه از انواع سشوار، اتو و دیگر ابزارهای آرایشی مو استفاده کنید، هرگز نمی‌توانید کمکی به بهبود نازکی موهایتان کنید. موها با هر بار قرار گرفتن در معرض حرارت این دستگاه‌ها آسیب‌دیده، شکننده و خشک می‌شوند. اسپری‌های حالت‌دهنده که حاوی ترکیبات شیمیایی هستند ساقه‌های مو را خشک و روند رشد آن‌ها را با خرد یا دو شاخه شدن مختل می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟