راه های گیاهی برای تقویت ابرو/روغن هایی که معجزه می کنند

ابروها در چهره انسان علاوه بر زیبایی نقش مراقبتی هم دارند اینکه به چه دلیل انسان ابرو دارد پرسش خوبیست پاسخش هم مختصر و آسان است.

 اولین و مهم‌ترین دلیل آن که همه می‌دانند این است که ابروها از چشم ما محافظت می کنند. مدل و شکل ابروها یک مانع خوب برای ریختن عرق پیشانی توی چشم‌هاست و مانع از این می‌شود که دید ما تیره و تار شود.

دوم اینکه ابروها برای ارتباطات غیرکلامی بسیار ضروری هستند. روانشناسانی که تخصصشان مطالعات حالات صورت و چهره است معتقدند که ابرو کلید ایجاد حالات شادی و خشم و تعجب و دیگر حالات چهره است. آنها همچنین به سخنرانان تاکید می‌کنند که از ابروهای خود برای تکمیل حرکات دست و بدن استفاده کنند تا سخنرانی بهتری داشته باشند.

مهمتر آنکه ابروها نقش کارت شناسایی را دارند ابروها روی پیشانی‌اند و به راحتی از فاصله دور تشخیص داده می‌شوند و غالبا در طول زمان خیلی تغییر نمی‌کنند و به عنوان یک عامل شناسایی مهم شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۰۳ محققان دانشگاه ام آی تی یک تحقیق جالب انجام دادند و چهره شخصیت‌های معروف و مشهور را بدون ابرو به افراد مختلف نشان دادند بیشتر مردم به سختی تشخیص می دادند که این افراد مشهور چه کسانی هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید تغییر چهره بدهید به جای رنگ کردن مو و عینک آفتابی ابروهای خود را تغییر بدهید و بتراشید کمتر کسی متوجه شما می‌شود.

آیا موهای ابرو فایده دارند ؟

موهای نازک و کوتاهی که بالای چشمان ما وجود دارد ، نقش بسیار مهمی در زندگی ما بازی می کند . ابروها مانند یک چتر از چشم محافظت می کنند . وقتی که باران می بارد یا عرق می کنیم ، این ابروها هستند که باعث می شوند قطرات باران یا عرق مستقیماً وارد چشم ها نشوند و از اطراف صورت پایین بیایند . و دید چشم را مختل می کند . و دید چشم را مختل نکنند .

ابروهای کمانی شکل ما ، قطرات باران یا عرق را به سمت گوشه های خارجی چشم ها هدایت می کند . و از ورود آنها به چشم جلوگیری می کنند . با این عمل ، ابروها نه تنها باعث می شوند که ما در باران به راحتی ببینیم ، بلکه نمی گذارند قطرات عرق که حاوی مقدار زیادی نمک است ، وارد چشم شود و آنها را بسوزاند .

ابروها وظایف دیگری هم دارند . هم به زیبایی صورت ما می افزایند و هم کمک می کنند که بفهمیم دیگران چه احساسی دارند ، بدون اینکه از آنها سوال کنیم . حالت ابروها می تواند حس خوشحالی ، ناراحتی ، تعجب و حتی ترس و وحشت را در شخص کاملاً نشان بدهد . مثلاً اگر ابروهای فردی در هم گره خورده باشد ، نشان دهنده عصبانیت یا ناراحتی اوست . علاوه بر این ابروها همیشه نقش مهمی در زیبایی صورت بازی می کنند و همیشه مورد توجه آرایشگرها و صورت پردازها بوده و هستند

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است. برای پرپشت کردن ابرو به‌وسیله‌ی روغن کرچک، مراحل زیر را دنبال کنید:

*یک گوش‌پاک‌کن را به کمی روغن کرچک خالص آغشته کنید و روی هردو ابرویتان بکشید

*هردو ابرو را با نوک انگشتان‌ خود به آرامی برای ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ بدهید

*می‌توانید برای ۳۰ دقیقه یا یک شب روغن را روی هردو ابرو نگه‌دارید

*سپس ابروهایتان را با آب ولرم و یک پاک‌کننده‌ی ملایم شست‌وشو بدهید

*این روغن را برای چند هفته، یک‌بار در روز استفاده کنید تا بهبود را حس کنید

*توجه داشته‌ باشید که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحریک یا سوزش پوستی شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای تقویت ابرو و لذت بردن از ابروهای پهن و پرپشت، بسیار مفید است. پروتئین‌های مختلف و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، ویتامین ای و آهن موجود در این روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتی آن می‌شود و می‌تواند باعث تیره‌تر شدن ابروهای شما شود

*روغن نارگیل را کمی گرم کنید و با نوک انگشتان‌ خود روی ابروها بمالید

*به آرامی ابروها را ماساژ بدهید و بگذارید خون در آنها به جریان بیفتد

*بگذارید این روغن یک شب روی ابروهایتان بماند

*صبح روز بعد با آب گرم ابروها را بشویید

*این کار را هر روز برای مدت ۱ تا ۲ ماه تکرار کنید تا متوجه‌ی افزایش ضخامت ابروها بشوید

روغن زیتون

روغن زیتون برای تقویت ابرو بسیار مفید است. از آنجایی‌ روغن زیتون سرشار از ویتامین E است، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند.

روش اول

*ابروهای خود را ۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید

*بگذارید این روغن به‌مدت یک شب روی ابروهایتان بماند و سپس ابروها را با آب گرم بشویید

روش دوم

*نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با چند قطره عسل مخلوط کنید و ابروها را برای چند دقیقه با این مخلوط ماساژ بدهید

*۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروها را با آب گرم بشویید.

یکی از این دو روش را یک‌بار در روز انجام بدهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

آب پیاز

آب پیاز به رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

*یک پیاز کوچک را رنده و آب آن را صاف کنید

*ابروهایتان را برای ۵ دقیقه با این محلول ماساژ بدهید

*اجازه بدهید ابروهایتان خشک شوند، سپس با یک پاک‌کننده‌ی ملایم یا آب سرد ابروها را تمیز کنید

*این روش را یک‌بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

زرده‌ی تخم‌مرغ

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.

*زرده‌ی یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید

*زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و آن را با یک تکه پنبه یا یک گوش‌پاک‌کن به ابروهایتان بمالید

*۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان را با آب سرد بشویید

*این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

مراحل ماساژ ابروها

*گام اول : انگشتان خود را به هم بچسبانید و نوک آنها را روبه روی هم در میان پیشانی قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را از هم جدا کنید و پوست پیشانی را با ملایمت از هم باز کنید و کمی به عقب بکشید و دوباره به میان پیشانی برگردید. (5 بار)

*گام دوم : از تمام سطح انگشتان استفاده کنید و ماهیچه های پیشانی را با فشار به شکل دورانی ماساژ دهید. از بالای پیشانی شروع کنید و حرکات خود را در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.

*گام سوم : از دو انگشت خود استفاده کنید و آنها را میان دو ابرو، روی خطی که از بینی می گذرد گذاشته و به آرامی فشار دهید. فشار روی این نقطه برای رفع تنش تمام نواحی مناسب است.

*گام چهارم : در انتها ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه به پایان ببرید. این کار باعث می شود که احساس انرژی بیشتری کنید.

ماساژ ابرو با روغن بادام

مخلوط روغن بادام و بذر شنبلیله را روزانه به ابروهای خود بمالید. روغن بادام سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می توانند به رشد ابروها کمک کنند.

برای ماساژ ابرها باید با یک برس کوچک و مخصوص ابروها، آن را در جهت رویش موها برس کنید و ابروها را روزی دوبار با روغن بادام با استفاده از نوک انگشتان ماساژ دهید و روغن بادام باید یک ربع ساعت روی ابروها بماند و سپس شسته شود.

ماساژ ابرو با روغن زیتون

بهتر است برای ماساژ ابرو از روغن زیتون استفاده نمایید. موهای ابرو را با کمی روغن زیتون به مدت 5 دقیقه بخوبی ماساژ دهید. بزودی شاهد نتایج عالی آن خواهید بود.

جالب است بدانید یکی از فواید مهمی که این نوع روغن در گنجینه خواص خود دارد تاثیر در رشد دوباره ابروهاست. می توانید با استفاده از گوش پاک کن یا دستمال، مقداری از آن را روی قسمت های کم پشت شده ابروها بمالید؛ سپس با یک برس کوچک ابروها را شانه کنید این کار را هرشب انجام دهید و صبح روز بعد بشوئید.

ماساژ ابرو با وازلین

وازلین برای رشد ابروها بسیار مفید است اما با روغن زیتون متفاوت است؛ روغن زیتون رشد ابروها را سریع تر می کند اما وازلین ابروها را ضخیم می کند.

ماساژ ابرو با آلوئه ورا

اگر بیش از حد ابروهای خود را برمی دارید و برداشتن بیش از حد موهای ابرو، آن را کم پشت کرده و رشد آن را کند کرده است،ابروهای خود را با آلوئه ورا ماساژ دهید. برگ یک آلوئه ورا را برداشته و آن را له کنید. آب آن را به آرامی بر روی موهای ابرو گذاشته و ابروهای خود را با آن آبماساژ دهید.

ماساژ ابرو با شیر

هیچکس نمی تواند منکر خواص و فواید بی شمار شیر شود. شیر، موهای ابرو را تغذیه و تقویت کرده و باعث تسریع رشد ابروها می شود. بنابراین، شبها قبل از خواب به کمک مقداری پنبه تمیز، کمی شیر را بر روی ابروهای خود بمالید و سپس با آن، ابروها را به آرامی ماساژ دهید.

نکات قابل توجه برای تقویت ابرو

*سعی کنید فولیکول‌های زیر موهای ابرو‌ی خود را روزانه با حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید

*پوست اطراف ابروهایتان را یک‌بار لایه‌برداری کنید تا با حذف سلول‌های مرده‌ی پوست و افزایش گردش خون، رشد موها سریع‌تر شود

*امتداد دور خط ابروهایتان را ۲ تا ۳ بار در روز وازلین بزنید، این کار به مرطوب ماندن ابروها و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند

*دوبار در روز یک عدد کپسول ویتامین E را بشکنید و چند قطره از روغن آن را روی ابروهای خود بمالید

*از برداشتن مداوم ابروها اجتناب کنید

*بیش از حد از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید

*وقتی از مداد ابرو استفاده می‌کنید آن را بیش از حد روی ابروها فشار ندهید

*سعی کنید ابروهایتان را با شدت نخارانید

*سعی کنید آرامش داشته باشید، بالا رفتن استرس سرعت رشد ابروها را کاهش می‌دهد

*حداقل ۶ ساعت در روز بخوابید، خواب کافی به رشد ابروها و پرپشت ماندن آنها کمک می‌کند

*به اندازه‌ی کافی آب بنوشید، اگر بدن‌تان همواره هیدراته بماند موهای ابروها حالت و جنس بهتری خواهند داشت

*مدل ابروهایتان را هنگامی تغییر بدهید که ابروها به اندازه‌ی کافی ضخیم هستند و در وضعیت سالمی قرار دارند

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟