ترفندهای نگهداری طولانی مدت از کفش ها

هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی‌شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.

نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش‌هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته‌های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:

1 - اولین نکته مراقبتی از کفش‌ها از همان مغازه شروع می‌شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش‌هایی که از جنس‌های نامرغوب ساخته شده‌اند خیلی زود پاره می‌شوند و همچنین دوخت نا‌مناسب نیز می‌تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.

2 - نکته دیگری که در هنگام خرید کفش باید رعایت کنید اندازه آن است؛ هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

3 - کفش‌های مجلسی و غیر اسپرت خودتان را همیشه دور از گرد و خاک نگهداری کنید؛ بهترین گزینه برای این کار این است که همیشه کفش‌ها را درون جعبه‌ها مخصوصش قرار دهید و در صورت لزوم آنها را خارج کنید.

4 - کفش‌های ورزشی نیاز به کفی دارند چراکه از آنها بیشتر استفاده می‌کنید و همچنین فشار بیشتری نیز به کف پای شما وارد می‌شود؛ کفی‌هایی طبی بهترین گزینه برای کفش‌ها هستند که می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید؛ کفی‌های متفرقه که قیمت کمی دارند بیشتر به پای شما آسیب می‌زنند.

5 - در مورد کفش‌های بندی همیشه دقت داشته باشید که بندهای آن را کاملاً باز یا می‌بندید؛ گاهی از روی تنبلی تنها یک‌بار بندها را نه چندان سفت می‌بندید تا دیگر نیازی به بستن یا باز کردن آن نباشد؛ یا اینکار نیاز شما به فشار آوردن به کفش برای درآوردن یا به پا کردن بیشتر می‌شود و عمر کفش شما کاهش می‌یابد.

6 - واکس زدن می‌تواند عمر کفش شما را بیشتر کند همچنین به ظاهر و زیبایی آن نیز کمک می‌کند؛ برای کفش‌های چرمی همچنین می‌توانید از روغن‌های مخصوصی برای براق شدن و نرمی بیشتر کفش استفاده کنید.

7 - پاشنه‌ها از جمله قسمت‌های کفش هستند که خیلی زود آسیب می‌بینند؛ از همین رو بهتر است تا هنگام خرید پاشنه‌های اضافه نیز هم مدل کفش‌تان بخرید تا در صورت خرابی آنها را سریعاً عوض کنید.

8 - کفش‌های اسپرت را سعی کنید هر دو هفته بشویید؛ این کار از بو گرفتن آن جلوگیری می‌کند و همچنین تا حدی به طول عمر آن نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟