ترمیم موهای آسیب دیده با راهکارهای ساده

زمانی موهای زیبا و سالمی داشتم اما اکنون حتی رشد هم نمی کند. این مشکلی است که خیلی از ما با آن مواجه هستیم اما نویسنده این مطلب از دوره نوجوانی دچار این مشکل شده است. او زمان زیادی را صرف ترمیم موهای خود کرده و روش های زیادی را امتحان کرده است و سرانجام به یک راه حل رسیده است. او داستان ترمیم موهایش را به اشتراک گذاشته و امیدوار است به دیگران هم کمک کند تا موهای سالمی داشته باشند.هرگز نمی توانید روش یا فرمولی را پیدا کنید که در عرض یک هفته موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند چون این یک باور غلط است و چنین فرمولی وجود ندارد.

همه چیز بستگی به ضخامت و ساختار موها و به عبارت دیگر ژن شما دارد اما ثابت شده است که اگر روش ها را درست به کار ببرید صرفنظر از جنس موهای تان در عرض ۳ الی ۴ ماه به نتیجه می رسید.

مراقبت روزانه به رشد سریع تر موها کمک نمی کند

مراقبت از موها هیچ ارتباطی با رشد موها ندارد اما به تقویت و زیبایی موها کمک می کند به علاوه مانع از ریزش زودرس موها می شود. هیچ تفاوتی بین یک ماسک گران قیمت و ماسکی که در خانه درست می کنید وجود ندارد. در واقع تمام محصولات مراقبت از مو ۲ کارایی دارند: پاکسازی و محافظت از موها.

در ادامه به هیچ روش جدیدی بر نخواهید خورد اما می توانید آن ها را با روش های فعلی که به کار می برید مقایسه کنید.

موها را با بیش از حد شانه زدن در روز عذاب ندهید

این کار نه تنها هیچ تاثیری ندارد بلکه به موها آسیب نیز می رساند. با بیش از حد شانه زدن به ساختار موها آسیب می رسانید. پس تنها زمانی که نیاز دارید موها را شانه بزنید و بهتر است قبل از حمام این کار را انجام دهید.

آب باید ولرم باشد نه سرد و نه داغ

همه می دانیم که آب داغ موها را شکننده می کند اما خیلی ها معتقدند که آب سرد موها را شفاف می کند. متخصصین تریکولوژیست می گویند بهترین راه برای شفاف و براق کردن موها نرم کردن کوتیکول های مو است. آب سرد هیچ تاثیر مثبتی روی کوتیکول های مو نمی تواند داشته باشد اما می توان به جای آن از شامپوهای نرم کننده استفاه کرد.

هنگام شستشوی موها به ریشه و کف سر شامپو بزنید

هنگام شستشوی موها نیاز به تمام قسمت های مو شامپو بزنید. هر چه موها بلندتر باشد بیشتر به هم گره می خورد. به جز ریشه موها قسمت های دیگر مو وقتی شامپو هنگام شستشو از لابه لای آن عبور می کند به راحتی تمیز می شود.

باید نرم کننده یا ماسک را روی موهای مرطوب استفاده کنید نه موهای خیس

هنگامی که موها را شستشو می دهید آن را چلانده و با حوله خشک کنید و فراموش نکنید که موهای مرطوب بسیار آسیب پذیر تر هستند. اگر موها را محکم بچلانید به آن آسیب وارد می کنید و از طرفی اگر با حوله خوب خشک نکنید نرم کننده و یا ماسک به خوبی جذب موها نمی شود.

ریزش دسته های مو در حمام کاملا نرمال است

چرخه رشد هر تار مو شامل چند مرحله است. آخرین مرحله مرحله تلوژن است که ۲ الی ۳ ماه به طول می انجامد و سپس می ریزد. پس موهایی که هنگام دوش گرفتن می ریزند موهایی هستند که بدن باید از آن ها خلاص شود تا به فولیکول های جدید اجازه رشد بدهد. به طور میانگین ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار مو روزانه می ریزد.

در فصل های خاصی ریزش موها بیشتر می شود مثل فصل پاییز که بدن تمام مراحل را از دوباره شروع می کند. این یک پدیده کاملا طبیعی است که ۳ ماه طول می کشد.

یکی از باورهای غلط ما این است که: موها را نباید هر روز بشوئیم و اگر دیر به دیر موها را بشوئیم عادت می کند که دیرتر چرب شود. باید بگویم که به موها نمی توان چیزی را یاد داد. ترشح سبوم با هورمون ها و فرایندهای بدن در ارتباط است.

اگر از محصولات آرایشی مو زیاد استفاده می کنید و یا همیشه کلاه سر می کنید یا در یک شهر آلوده زندگی می کنید بهتر است هر روز و یا هر ۳ روز یک بار موها را بشوئید در غیر اینصورت در معرض بیماری های کف سر قرار می گیرید.

معمولا انتهای موها نسبت به قسمت های دیگر شکننده تر است و بهتر است برای سلامت و رشد بهتر موها انتهای آن را هر ۳ الی ۶ ماه یک بار قیچی کنید. از طرف دیگر انتهای موها بیشتر از ریشه به مرطوب کننده نیاز دارند. برای این کار از ژل آلوئه ورا استفاده کنید زیرا شستشوی آن مثل روغن ها سخت نیست.

آیا محصولات جدید مضر هستند؟

محصولات جدید اگر به مواد تشکیل دهنده آن ها دقت کنید مضر نیستند. پس قبل از خرید هر محصولی مواد تشکیل دهنده آن ها را حتما بخوانید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟