جوانی را با کرم ها خانگی دست ساز تجربه کیند+ دستور تهیه

در این مطلب می‌خواهیم چگونگی عملکرد کرم‌های ضدچروک و ترکیبات آن‌ها را بررسی کرده و در نهایت چند کرم ضدچروک طبیعی و خانگی را معرفی کنیم که تأثیر زیادی در جوانی پوست دارند؛ با ما همراه باشید...

 پیری شتری است که در هر خانه‌ای می‌خوابد و دست روزگار پوست همه را خط خطی می‌کند. میل وافر بشر به جوان ماندن همیشه بوده و تا ابد نیز خواهد بود. بی‌شک هیچ‌کس دوست ندارد پوستی چروکیده و پیر داشته باشد. خوشبختانه امروزه نیز انواع کرم‌های ضدچروک با هدف به تأخیر انداختن روند پیری تولید می‌شوند. البته توصیه می‌شود که از همان ابتدای جوانی مراقب پوستتان باشید و منتظر بروز چین و چروک نمانید. در این مطلب می‌خواهیم چگونگی عملکرد کرم‌های ضدچروک و ترکیبات آن‌ها را بررسی کرده و در نهایت چند کرم ضدچروک طبیعی و خانگی را معرفی کنیم که تأثیر زیادی در جوانی پوست دارند.

کرم‌های ضدچروک و عملکردشان

رطوبت بخشی

مهم‌ترین عملکرد کرم‌های ضدچروک رطوبت بخشی به پوست و کمک به احیای سلول‌هاست. به همین دلیل نیز روند پیری زودهنگام را به تأخیر می‌اندازند و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند. باید بدانید که یکی از عوامل اصلی بروز چین و چروک خشکی پوست است.

ترمیم پوست

کرم‌های ضدچروک به ترمیم سلول‌ها کمک کرده و عمق چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهند و همچنین باعث بهبود خاصیت ارتجاعی آن می‌شوند. این اثرات ناشی از وجود میزان زیادی کلاژن است که به بافت‌ها قوام بخشیده و آن‌ها را صاف و نرم نگه می‌دارند.

کاهش چین و چروک

از بین بردن چین و چروک نیز به دلیل کلاژن موجود در کرم‌های ضدچروک است. این ماده باعث از بین بردن خطوط خنده شده و تحلیل رفتگی بافت‌های پوستی را متوقف می‌کند.

لایه‌برداری

کرم‌های ضدچروک به حذف سلول‌های مرده کمک کرده و بافت و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

ترکیبات اصلی کرم‌های ضدچروک

محافظت از پوست، رطوبت بخشی و لایه برداری درست جزو اصول اولیه مراقبت از پوست محسوب می‌شود و ضامن نرمی، لطافت و شفافیت آن است. برای انتخاب یک کرم ضدچروک مناسب باید ترکیبات تشکیل دهنده آن را نیز بشناسید. مهم است که منتظر چین و چروک نمانید و از همان ابتدای جوانی برحسب سن و نیازتان کرم مناسبی استفاده کنید. چون قرار داشتن در معرض عوامل آسیب رسان بیرونی مانند نور خورشید یا سوز و سرما و همچنین برخی عادت‌های نادرست مانند مصرف دخانیات می‌توانند ساختار پوست را به خطر انداخته و روند پیری آن را سرعت دهند. کلاژن و الاستین دو ترکیب اصلی و سازنده کرم‌های ضدچروک است. کلاژن برای تقویت پوست بسیار ضروری است چون خاصیت تقویت‌کنندگی دارد و پوست را محکم می‌کند. الاستین نیز خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌دهد. از دیگر ترکیبات مفید کرم‌های ضدچروک می‌توان به آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها، رتینول، ترکیبات محافظت‌کننده گیاهی، آلفاهیدروکسی اسید و بتاهیدورکسی اسید اشاره کرد. امروزه کرم‌هایی نیز تولید می‌شوند که حاوی سلول‌های بنیادی هستند. این ترکیبات باعث تجدید و احیای سلولی شده و روند رشد سلولی را بهبود می‌دهند.

آیا نوع پوست در انتخاب کرم ضدچروک تأثیر دارد؟

یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب کرم ضدچروک نوع پوست شماست. اگر پوست خشکی دارید به کرمی با بافت چرب‌تر نیاز دارید که پوستتان را به خوبی مرطوب کند. برعکس اگر پوستتان چرب است کرمی با بافت ژله مانند برایتان مناسب‌تر است. بنابراین لازم است که برای انتخاب یک کرم ضدچروک مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید و بدانید که مشاوران زیبایی حاضر در داروخانه‌ها تخصصی در تجویز کرم مناسب شما ندارند. برای اینکه بهترین بهره را از کرم ضدچروک تان ببرید باید در استفاده آن دقیق باشید. همچنین باید تغذیه مناسبی داشته باشید و سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید. به این ترتیب که استرس، بی‌خوابی و عادت‌های نامناسب مانند مصرف سیگار را کنار بگذارید. مهم‌ترین نکته این است که نباید انتظار معجزه داشته باشید. چون پوست برای بازسازی خود نیاز به زمان دارد و نتایج استفاده از کرم‌های ضدچروک چند ماه بعد خود را نشان می‌دهد.

ماسک‌های ضدچروک خانگی

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ برای کاهش علائم پیری کارایی دارد. در واقع این ماده غذایی یک قابض و لایه‌بردار طبیعی است که با شل شدگی پوست و منافذ باز مقابله می‌کند. ترکیب آن با عسل برای مقابله با چین و چروک دور چشم، پیشانی و همچنین خط اخم و خط لبخند مناسب است.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

عسل ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده:

صورت خود را بشویید. سفیده تخم مرغ را با عسل ترکیب کرده و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. ماسک را به تمام صورت و بخصوص دور چشم‌ها و مناطقی که بیشتر در معرض چروک است بزنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم صورت خود را بشویید. می‌توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک شیر و جوی دوسر

ترکیب شیر و جوی دوسر ماسکی فوق‌العاده برای داشتن پوستی صاف، نرم و مرطوب است. فرقی نمی‌کند نوع پوستتان چرب، خشک یا میکس باشد. این ماسک برای تمیز کردن عمقی پوست از آلودگی‌ها و همچنین از بین بردن سلول‌های مرده پوست فوق‌العاده است. جوی دوسر حاوی ترکیباتی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. شیر نیز به نوبه خود با تحریک ترشح کلاژن، شهرت زیادی در رطوبت بخشی، لایه برداری و تمیزی پوست دارد.

مواد لازم:

پودر جوی دوسر ۲ قاشق غذاخوری

شیر نصف لیوان (معادل ۱۰۰ میلی‌لیتر)

روش تهیه و استفاده:

شیر را بجوشانید و پودر جوی دوسر را به آن اضافه کنید. هم بزنید و زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. صورت خود را با آب سرد بشویید. ماسک را روی گردن و صورت بمالید. با حرکات دورانی آرام پوست را ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را هر هفته ۳ مرتبه استفاده کنید.

ماسک موز و آووکادو

موز تأثیر فوق‌العاده‌ای در مراقبت از پوست دارد. چون حاوی میزان قابل توجهی ویتامین‌های C و B۶ است که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک زیادی می‌کنند. این ویتامین‌ها مانند آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. علاوه بر این پوست را مرطوب کرده و آسیب‌های وارد شده از طریق اشعه‌های خورشید را ترمیم می‌کنند.

آووکادو نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. از آنجایی که این میوه مغذی حاوی ویتامین‌های A، C و E است معمولاً در تولید محصولات ضدچروک، ضدلک‌ها و ترمیم کننده‌ها استفاده می‌شود. این میوه به کاهش چین و چروک کمک کرده و پوست را شفاف می‌کند.

مواد لازم:

آووکادو ۱ عدد (حدود ۲۰۰ گرم)

موز ۱ عدد (حدود ۱۰۰ گرم)

روش تهیه و استفاده:

هسته آووکادو را خارج کرده و آن را به کمک یک چنگال له کنید تا پوره شود. موز را نیز به همین ترتیب له و پوره کرده و با آووکادو مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملاً یکدست و کرمی شود. صورت را با دقت شستشو دهید و ماسک را روی صورت و گردن بمالید و نیم ساعت صبر کنید. در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. می‌توانید هر هفته ۲ تا ۳ مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آلوئه‌ورا و خیار

آلوئه ورا اسیدآمینه‌های ضروری برای رطوبت بخشی پوست را تأمین کرده و آن را صاف می‌کند. این گیاه فوق العاده می‌تواند وارد لایه‌های عمقی پوست شود و با خشکی و بروز چین و چروک مقابله کند. آلوئه ورا خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و ترشح کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و به این ترتیب درم پوست را سالم و مرطوب نگه می‌دارد. خیار نیز خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد. این میوه مفید سرشار از آب، ویتامین و مواد معدنی است که تأثیر زیای در برطرف کردن چین و چروک و ترمیم پوست‌های آسیب دیده دارند.

مواد لازم:

ژل آلوئه ورا ۱۰۰ گرم

خیار ۱ عدد معادل ۱۰۰ گرم

روش تهیه:

آلوئه ورا را با خیار ترکیب کرده و اندکی آب اضافه کنید تا یکدست شود. ماسک را روی پوست تمیز صورت بمالید و اگر می‌توانید اجازه دهید یک شب تمام روی پوست بماند. صبح روز بعد ماسک را با آب فراوان بشویید. این ماسک ضدچروک قوی را هر هفته یکبار استفاده کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟