تزریق بوتاکس علاوه بر زیبایی چه مزایای دیگری دارد؟

تزریق بوتاکس چیست ؟ بوتاکس نام تجاری توکسین تولیدشده توسط باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است. در مقادیر بالا، توکسین می‌تواند منجر به یک نوع فلج عضلانی به نام بوتولیسم شود که معمولاً با مسمومیت غذایی همراه است. هرچند که یکی از عوارض جدی بوتولیسم فلج است، ولی دانشمندان راهی را برای استفاده از آن به نفع بشر کشف کردند. مقدار کم و کنترل‌‌شدۀ بوتولیسم را به‌طور مستقیم می‌توان جهت فلج‌کردن و سستی عضلات به‎‌کار برد.

ترزیق بوتاکس از انتقالات عصبی عضلانی جلوگیری می‌کند، به‌عبارت‌دیگر بوتاکس می‌تواند انتقال پیام‌ها را از عصب به عضله متوقف کند. عضلات نمی‌توانند در برابر تزریق بوتاکس محکم باقی بمانند، بنابراین به‌مرور چین‌وچروک‌ها در عضلات باز شده و فروکش می‌نماید. در اواخر سال ۱۹۸۰ زمانی‌ که مشخص شد بوتاکس بیماری‌هایی مانند بلفارواسپاسم یا انقباضات پلک را درمان می‌کند، سازمان غذا و دارو در آمریکا با استفاده از آن موافقت کرد.

پزشکان سال‌ها از بوتاکس برای درمان چین‌وچروک‌ صورت استفاده کردند. بوتاکس برای درمان خطوط اخم روی پیشانی، خط کنار بینی، چانه، گردن، چروک اطراف چشم و تعریق بیش از حد زیر بغل تأیید شده است. چین‌وچروک‌هایی که ناشی از صدمات تابش خورشید ایجاد می‌شوند و عمیق هستند معمولاً به بوتاکس پاسخ نمی‌دهند. باید مجدداً تأکید کنیم که بوتاکس چین‌وچروک‌های صورت را پر نمی‌کند، بلکه فقط ماهیچه‌هایی که چین و چروک را ایجاد می‌کنند شل و آزاد می‌کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟