ریزش موی شدید  نشانه چه بیماری است؟

یک متخصص پوست و مو گفت: با توجه به عادی بودن ریزش مو در آقایان، ریزش موی شدید در بانوان نیز باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

 دکتر زهرا حلاجی، متخصص پوست و مو در خصوص ریزش مو گفت: ریزش مو در یک فرد بالغ اگر تا مرز ۴۰ ، ۶۰ و یا حتی ۱۰۰ تار مو در روز باشد امری طبیعی است اما زمانی که از این حد بیشتر شود و یا جایگزین این تار موها با سرعت کمتر انجام شود منجر به طاسی می شود. وی افزود: این ریزش شدید مو اگر به تازگی شروع شده باشد ممکن است از یک بیماری همچون تب بالا،‌ استرس شدید، و یا رژیم غذایی سخت منجر شود که این نوع ریزش مو از نوع خوب آن است و با حذف عامل به وجود آورنده اش می توان آن را متوقف کرد.

حلاجی در خصوص ریزش موی خطرناک در بانوان تصریح کرد: زمانی که این ریزش مو در بانوان سالیان طولانی ادامه داشته باشد باید مورد بررسی قرار گیرد این امر در حالی است که ریزش مو در آقایان معمولاً‌ جنبه وراثتی دارد اما در هر دو مورد باید موارد حضور هورمونی را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ریزش شدید مو در آقایان به صورت خالی شدن پیشانی سر در خانم ها کم پشت شدن و نازک شدن موها شایع است و همچنین شروع این عارضه بیشتر بعد از بلوغ و تا سن ۲۵ سالگی می تواند به تاخیر بیافتد.

این متخصص مو در خصوص درمان طاسی گفت: درمان موارد وراثتی ریزش مو بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است و درمان قطعی وجود ندارد اما در بعضی موارد و به صورت نسبی در آقایان با استفاده از قرص های سیناسترایت و در خانم ها داروهای هورمونی می تواند کارساز باشد که البته باید به عوارض آن در افراد توجه داشت.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟