تناسب اندام با کتانی های هوشمند+عکس

شرکت پوما که بیش از 30 سال پیش اولین کتانی هوشمند را طراحی و عرضه کرده بود، دوباره به فکر احیای آن افتاده است.به گزارش گیزمگ، کفش‌های هوشمند ممکن است به عنوان یک نوآوری جدید شناخته شوند اما در واقع این چنین نیست و قدمت آنها به زمانی برمی‌گردد که مایه تعجب است.

کفش‌های هوشمند شرکت پوما موسوم به "RS-Computer" که در سال 1986 تولید شدند، خیلی پیشتر از رواج فناوری‌های پوشیدنی، مسافت طی شده را محاسبه می‌کردند و در حقیقت اولین فناوری پوشیدنی به حساب می‌آمدند.کیت‌های الکترونیکی این کفش‌ها به اقتضای زمان خود، در پشت پاشنه آنها قرار داشت و کاربران با کابل‌های مخصوص آن زمان می‌توانستند آن را به کامپیوتر وصل کنند و اطلاعات آن را استخراج کنند.

سخت‌افزارهای کامپیوتری در زمینه فناوری‌های پوشیدنی طی سه دهه اخیر کاملا تغییر کرده است و آغازگر آن شرکت پوما بوده است.اکنون پوما می‌خواهد دوباره سری کفش‌های RS-Computer خود را با رنگ‌های آشنا و پاشنه مخصوصش، اما این بار کاملا مدرن و با فناوری ردیابی تناسب اندام Fitness بازسازی کند.

مدل 2018 این کفش از یک شتاب‌سنج سه جهته برای اندازه‌گیری مصرف کالری، مسافت طی شده و شمارش گام‌ها استفاده می‌کند و به جای نیاز به وصل کردن یک کابل برای رصد داده‌های 30 روزه با کامپیوتر قدیمی Apple II یا Commodore 64، از بلوتوث برای ارسال اطلاعات به یک برنامه اندروید یا iOS استفاده می‌شود.

البته شما هنوز هم به اتصال یک کابل نیاز خواهید داشت، اما این بار یک اتصال USB برای شارژ باتری لیتیوم-پلیمری آن خواهد بود.جای تعجب نیست که این کفش قرار است تولید انبوه شود. در حقیقت، تولید انبوه آن می‌تواند تبدیل به رقیب کتانی HyperAdapt نایکی شود.

پوما تنها 86 جفت از این کتانی را در همین ماه دسامبر از طریق وبسایت خود بر بستر اینترنت و نمایندگی‌های فروش پوما در برلین، لندن و توکیو به فروش می‌رساند.تکنولوژی این کتانی در داخل آن به روز شده است، اما پوما شکل ظاهری آن را تغییری نخواهد داد تا حس نوستالژی آن حفظ شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟