چین و چروک پوست را با راهکارهای ساده ضربه فنی کنید

با بالا رفتن سن پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و مثل دوران جوانی به حالت قبل باز نمی‌گردد. این موضوع به خصوص در نواحی خط پشت لب و پیشانی و ابرو شایع‌تر است. در این مقاله قصد داریم شما را با علت‌های ایجاد خطوط صورت و چند راهکار خانگی برای از بین بردن آن‌ها آشنا کنیم.

دلایل ایجاد خطوط صورت

علاوه بر بالا رفتن سن عوامل دیگری نیز باعث ایجاد چین و خط صورت می‌شوند.ژنتیک: DNA شما تعیین می‌کند که پوست صورت‌تان از چه جنسی و چگونه به حالت اولیه خود برمی‌گردد. در نتیجه ژنتیک را دست کم نگیرید.

پرتو و تابش نور خورشید: اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید باعث کاهش الاستین و کلاژن پوست شما می‌شود و احتمال افتادن خط و چین‌های صورت را افزایش می‌دهد.

تکرار حالت‌های صورت برای بیان احساسات: بیان احساسات مختلف به صورت لبخند زدن، اخم‌کردن یا بالا و پایین‌دادن زیاد ابروها می‌تواند احتمال ایجاد خط اخم را افزایش بدهد.

استرس: استرس باعث افزایش حالت‌های چهره برای بیان احساسات می‌شود. در نتیجه خطر نمایان شدن خط‌های چهره بیشتر می‌شود.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن، احتمال بروز خط و چین صورت به خصوص در نواحی اطراف لب را افزایش می‌دهد. هم‌چنین استعمال دخانیات با تنگ‌تر کردن رگ‌های خونی و نرسیدن اکسیژن به بافت‌ها خطر ابتلا به چین و چروک و خط اخم را افزایش می‌دهد.

راهکارهای طبیعی برای درمان خطوط صورت

اگر چه خیلی از افراد برای درمان خطوط صورت به تزریق بوتاکس Botox متوصل می‌شوند، اما راهکارهای طبیعی هم برای درمان این خطوط وجود دارد.

گنجاندن مقدار کافی آب در رژیم غذایی روزانه

تأمین آب کافی بدن می‌تواند از ایجاد خطوط جلوگیری کند. هم‌چنین مصرف مکمل‌های محتوی اسیدهای چرب امگا ۳ هم به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

داشتن خواب کافی برای استراحت و تجدید قوای پوست

هنگام خوابیدن صورت خود را روی بالشت قرار ندهید. این کار باعث کشیده شدن پوست صورت و در نتیجه ایجاد چین و چروک در پوست صورت‌تان می‌شود.

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب

هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. فراموش نکنید که اشعه UV خورشید حتی در روزهای ابری و در زمستان وجود دارد. عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. عینک آفتابی علاوه بر محافظت چشم در برابر پرتوهای خورشید، از پوست اطراف چشم در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند.

مرطوب کردن منظم پوست

صورت خود را حداقل سه بار در روز مرطوب کنید. از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. پوست بین چشم و ابرو را فراموش نکنید.

4 خاصیت روغن ویتامین E برای پوست

تمیز کردن پوست صورت

صورت خود را یک بار در هفته به کمک کرم‌های لایه‌بردار تمیز کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید.درمان‌های خانگی زیادی برای خطوط وجود دارند. اگر چه ممکن است از لحاظ بالینی مورد تایید پزشکی قرار نگیرند، اما افرادی وجود دارند که به قدرت درمان‌های خانگی معتقد هستند.

مالیدن سفیده‌ تخم مرغ بر روی پوست نواحی اطراف چشم

مالیدن مخلوطی از ماست، آبلیمو و مایعی از کپسول ویتامین E به‌مدت 10 دقیقه روی پوست

ماساژدادن خط اخم با چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین هر شب قبل از خواب

خوردن یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان 2 تا 4 بار در روز

قراردادن ماسکی از پوره آووکادو روی پوست به ‌مدت 20 دقیقه

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟