بهترین راهکارهای شستشوی پوست صورت

 تا حالا نحوه شستشوی صورتتان را مورد بررسی قرار داده اید؟ اصلا می‌دانید بهترین روش شستشو ممکن است چه روشی باشد و اهمیت صحیح شستن صورت چیست؟ از مهم‌ترین دلایل اهمیت جلوه دادن این مسئله این است که پس از گذشت مدت زمانی پوست صورت دچار آسیب می‌شود، هم چنین بروز چین و چروک ، خشکی و افتادگی پوست از مشکلات رایج این مسئله به شمار می‌آیند. در ادامه با ما همراه شده تا مناسب‌ترین روش شستشوی صورت را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش شستشوی صورت برای خانم‌ها

خانم‌ها به دلیل استفاده از مواد آرایشی مختلف باید بیش از آقایان به شستن صورتشان اهمیت دهند و توجه کنند که در دراز مدت دچار صدمات پوستی نشوند.

مراحل انجام صحیح ترین روش شستن صورت

خانم‌ها لطفا آرایش خود را به صورت کامل از روی صورت پاک کنید. توجه داشته باشید که مواد آرایشی نیاز به پاک‌کننده های مخصوص دارد و نمی شود با شستشوی معمولی این کار را انجام داد. هم چنین نوع پوست شما در انتخاب ماده پاک کننده مناسب تاثیر گذار است.

بهترین ماده پاک کننده پوست های چرب

افراد دارای پوست چرب بهتر است از شوینده‌های پایه روغن استفاده کنند. روغن موجود در این پاک کننده‌ها چربی ها را از بین می‌برد اما اگر پوست صورتتان دارای آکنه و جوش است توصیه می‌شود بیش از حد از ترکیبات پاک کننده جوش استفاده نکنید زیرا زیاده روی در این مورد باعث خشکی پوست می‌شود.

اگر پوست صورتتان خشک است توصیه می‌شود از شوینده‌های مرطوب کننده و کرم دار استفاده کنید. هم چنین بهتر است از قالب‌های صابون معمولی استفاده نکنید زیرا موجب افزایش خشکی پوستتان می‌شود.

افراد با پوست معمولی می‌توانند از شوینده‌های با ph متعادل کمک بگیرند. هم‌چنین شوینده‌های حاوی روغن موجب از بین رفتن روغن و کثیفی های صورت خواهد شد.

پیش از همه این نکته را بدانید که لازم است روزانه حداقل دو بار صورت خود را بشویید. اما بهترین دمای آب برای شستن صورت چه قدر است؟

آب گرم موجب تمیزی بهتر چربی‌های صورت می‌شود. منظورمان آب داغ یا خیلی گرم نیست. آب مناسب دمایی بین گرم و سرد دارد. کافی است شوینده را به صورتتان زده و سپس با آرامش و نوک انگشتان پوست خود را ماساژ Massage دهید، با این کار آثار جوش و آکنه نیز از روی صورتتان از بین می‌رود.

علاوه براین بینی، پیشانی و زیر چانه تان فراموش نشود، این قسمت ها را نیز به خوبی شستشو دهید.

اجازه دهید تا پوست صورت خود به آرامی و شکلی طبیعی خشک شود و سپس برای خشک کردن کامل از یک حوله نرم استفاده کنید.

توصیه ما به آقایان عدم استفاده از صابون برای شستن صورت است. اگر نمی توانید به پاک کننده‌های دیگر دست پیدا کنید بهتر است به برخی نکات توجه کنید.بعضی از مواد پاک کننده هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است.

پوست آقایان دارای منافذ بزرگ‌تر و غدد چربی بیش‌تر است . هم چنین آقایان پوستی خشن تر دارند و پاک‌کننده های روغنی نمیتواند ‌به خوبی آن‌ها را پاک کنند.می توان از یک لایه بردار ملایم گیاهی با توجه به تشخیص پزشک Doctor استفاده کرد.آب ولرم مناسب ترین آب شستشوی صورت است.آب داغ صورت را خشک و قرمز می کند.صورتتان را از حرارت شدید محافظت کنید.

امید که با رعایت نکات گفته شده و انجام روش های توصیه شده پوستی شفاف و درخشان داشته باشید و از داشتن صورت زیبا و تمیز خود لذت ببرید. هم چنین بهتر است برای آگاهی بیش تر از بهترین روش شستشوی صورت به پزشک متخصص مراجعه کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟