ارتباط خوردن آجیل و زیبایی ناخن ها

زمانی که پوست و مو و ناخن‌های زنها، سالم و بی‌عیب هستند، معمولا مردها توجهی ندارند اما به محض اینکه مشکل کوچکی بروز می‌‌کند، مثلا ناخن همسرشان می‌شکند یا لکی در پوست او بوجود می‌آید، ناگهان و خیلی دقیق متوجه می‌شوند: «خدای من، این لک چیه روی صورتت؟!»

اگر عادت‌های فعلی شما جوری است که زیبایی و سلامت شما بهترین جلوه‌ی ممکن خود را ندارد، ما چند ترفند ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم که تغییرات نسبتا قابل توجهی ایجاد خواهند کرد.

تغییرات کوچکی که برای پوست و مو و ناخن‌های‌تان مفیدند

بلوبری بخورید

بلوبری، جادو می‌کند! این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از سلول‌های پوست و مو و ناخن در برابر آسیب‌‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی هستند که فقط به فکر تخریب هستند و به طرز دیوانه‌واری می خواهند به هدف خود که آسیب به شماست برسند! خوردن بلوبری، راهی بسیار عالی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. ضمنا بلوبری طعم فوق العاده‌ای هم دارد.

صورت خود را بیشتر از یک بار در روز نشویید

در عصری زندگی می‌کنیم که نسبت به تمیزی وسواس پیدا کرده‌ایم. هر چند این عادت خوبی است اما گاهی زیاده روی می‌کنیم و نادانسته به خود آسیب می‌زنیم. طبق گفته‌ی متخصصین پوست و مو، هر چه بیشتر صورت خود را بشویید، آسیب بیشتری به آن خواهید زد. برخلاف باور عمومی، اصلا نیازی نیست صورت خود را بیشتر از یک بار در روز بشویید، مگر اینکه آکنه داشته باشید یا دچار بیماری پوستی خاصی باشید که پزشک‌تان شستشوی بیشتر را توصیه کرده باشد.

بهترین زمان شستشوی صورت، شب قبل از خواب است که آرایش باقیمانده و آلودگی‌های محیطی دیگر را کاملا از روی پوست‌تان پاک کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست صبح هم یک بار دیگر صورت خود را بشویید زیرا آلودگی روی پوست‌تان وجود ندارد!

پروتئین زیاد بخورید

آیا می‌دانستید که پوست و مو و ناخن‌های شما بیشتر از پروتئین ساخته شده‌اند؟ پس معلوم می‌شود که اگر پوست و مو و ناخن‌های‌تان چندان سالم به نظر نمی‌رسند، بهترین کار این است که پروتئین بیشتری مصرف کنید. شما می‌توانید با مصرف گوشت قرمز، ماهی و مرغ، پروتئین زیادی دریافت کنید، اما تخم مرغ، شیر و غذاهای گیاهی نیز منابع خوبی از پروتئین هستند.

همیشه از روغن نارگیل بکر برای مرطوب کردن استفاده کنید

حتما شنیده‌اید که سلبریتی‌هایی مانند گوینس پالترو و اِما استون برای مرطوب کردن پوست خود از عصاره‌های روغنی استفاده می‌کنند، و روغن نارگیل، بهترین ِ آنهاست.

مصرف موضعی روغن نارگیل می‌تواند مقدار آبی را که افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک از دست می‌دهند محدود کند. اما لازم نیست حتما بیماری پوستی چون درماتیت داشته باشید تا سراغ روغن نارگیل بروید. روغن نارگیل در درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

آهن بیشتری مصرف کنید

ممکن است در حال حاضر کمبود آهن داشته باشید. کمبود آهن می‌تواند دلیل شکننده بودن ناخن‌ها یا خارش پوست‌تان باشد. همچنین اگر ترک‌هایی در گوشه‌های لب‌تان دارید، کمبود آهن می‌تواند دلیلی برای آن باشد. مصرف آهن بیشتر در تغذیه کار سختی نیست. گوشت قرمز، اسفناج و غلات سبوسدار منابع خوبی از آهن هستند.

تغییرات کوچکی که برای پوست و مو و ناخن‌های‌تان مفیدند

کمتر قهوه بنوشید

درست است که نمی‌توانید قهوه‌ی صبحگاهی‌تان را ترک کنید، اما قهوه، ادرارآور است و این برای پوست‌تان خوب نیست و می‌تواند علائم بیماری‌هایی چون پسوریازیس را تشدید کند.

به پشت بخوابید

آیا واقعا به پشت خوابیدن می‌تواند سلامت جسمی‌تان را بهبود بدهد؟ بله می‌تواند! اگر روی شکم بخوابید، صورت‌ شما روی بالش قرار می‌گیرد و به مرور زمان این حالت می‌تواند منجر به پف کردگی و حلقه‌های تیره‌ی پای چشمها شود که اصلا قشنگ نیست! رو به پایین بودن صورت، رگهای خونی را منقبض می‌کند که باعث تیرگی پای چشمها می‌شود و با افزایش سن، برطرف کردن این حلقه‌های تیره بسیار سخت‌تر خواهد شد. تا جایی که می‌توانید سعی کنید به پشت بخوابید.

زیاد بخوابید

هر شب چند ساعت می‌خوابید؟ اگر جواب شما کمتر از ۵ ساعت است، پس این احتمال وجود دارد که دلیل اصلی کامل نبودن سلامت پوست و مو و ناخن‌های شما، خستگی زیاد و کمبود خواب باشد. پوست شما بزرگ‌ترین اندام شماست و وقتی نشانه‌ای از مشکلی پیدا می‌کند یعنی چیزی در درون بدن شما هم دچار مشکل است. بیشتر بخوابید تا اثرش را ببینید. حین خواب بدن شما سلول‌هایش را ترمیم می‌کند که شامل سلول‌‌های پوست‌تان هم می‌شود.

برای میان وعده، آجیل بخورید

ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم. همه‌ی ما اسنک خوردن را دوست داریم اما تفاوت بین میان وعده‌ی سالم و ناسالم از زمین تا آسمان است! اگر می‌خواهید پوست و مو و ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید، باید میان وعده‌های سالم بیشتر بخورید و چیزی بهتر از آجیل و دانه‌ها نیست. مغزها و دانه‌ها مغذی هستند، چربی‌های سالم و ویتامین‌های ضروری دارند و از همه مهمتر، به حفظ زیبایی‌تان کمک زیادی می‌کنند.

در برابر آفتاب به خوبی از خود مراقبت کنید

البته نمی‌توانید اصلا در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، اما آسیب ناشی از پرتوهای مضر خورشید، برای پوست بسیار مضر است. حتما دیده‌اید افرادی که زیاد زیر نور خورشید هستند، پوست خوبی ندارند. تکنیک‌های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را جدی بگیرید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟