نحوه شستشوی صحیح صورت

برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از آب داغ منافذ پوست را تشدید می‌کند. آب داغ می‌تواند مویرگ‌ها را منفجر کرده و درنتیجه پوست شما قرمز خواهد شد. هم‌چنین تعادل چربی طبیعی پوست شما را از بین برده و آن را خشک ‌کند. این خشکی باعث آغاز چرخه بی پایانی خواهد بود که در آن پوست برای جبران خشکی خود شروع به تولید چربی بیشتری می‌کند. در نتیجه جوش‌های پوستی به وجود می‌آیند. استفاده از آب سرد هم موجب تاثیرات ناخوشایندی روی پوست شما می‌شود. بنابراین آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی صورت است. بهتر است از آب آشامیدنی استفاده کنید چون این امر به حفظ Ph پوست نرمال کمک می‌کند.

محصولات مناسب برای شستشوی صور‌ت انتخاب کنید

قبل از شستشو صورت، باید نوع پوست خود را تشخیص دهید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از مواد شستشوی صورت با خواص دارویی استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، مایع شستشویی را انتخاب کنید که حاوی مقداری مرطوب‌کننده باشد. اگر پوست‌تان معمولی است، از محصولات طبیعی شستشوی صورت استفاده کنید.

امروزه تمیزکننده‌های متفاوتی وجود دارد. تمیزکننده‌های جامد که ممکن است یا صابون باشند یا از نوع پاک کننده‌های ترکیبی که در انواع مختلف پوست (خشک، چرب، معمولی) به کار برده می‌شوند و حاوی داروهایی مثل مواد ضدباکتری هستند. تمیزکننده‌های مایع ممکن است یا بر پایه صابون و پاک کننده‌هایی باشند که مثل صابون عمل می‌کنند یا فرآورده‌هایی باشند که حاوی ترکیبات صابون یا کرم هستند. تمیزکننده‌های مایع هم می‌توانند حاوی مواد ضدباکتری یا ساینده باشند. کرم پاک کننده ممکن است به شکل کرم یا لوسیون ساخته شده باشد.

معمولا آب و صابون (جامد یا مایع) به طور رضایت بخشی پوست را تمیز می‌کند. زیرا آب و صابون به خوبی اکثر مواد از جمله چرک، عرق و عناصر دیگر را از پوست می‌برد. اما انواع مختلف پوست ممکن است به انواع مختلف صابون نیاز داشته باشند. رنگ و روغن‌های آرایشی واتروپروف با کرم، لوسیون یا مایع پاک کننده به راحتی از بین می‌روند چون در چربی، بهتر از آب حل می‌شوند.

عموما موثرترین روش تمیز کردن پوست صورت عبارت است از نخست به کار بردن کرم یا لوسیون پاک‌کننده برای از بین بردن رنگ و روغن آرایشی و سپس شست وشوی ملایم صورت با آب و صابون برای از بین بردن پسمانده های روغنی کرم یا لوسیون و مواد محلول در آب.

بیش از اندازه صورت‌تان را نشویید

شستن صورت بیش از اندازه، می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی به پوست شما وارد کند. شستشوی بیش از حد رطوبت پوست را گرفته و صورت را خشک می‌کند. کافی است صورت‌تان را دو بار در روز بشویید. برای پوست های چرب، استفاده از مواد شستشو، یکبار در روز کافی است.

ابتدا آرایش خود را پاک کنید

یکی از نکات بسیار مهم، پاک کردن آرایش قبل از شستشو است. بنابراین از مواد پاک‌کننده یا دستمال مرطوب استفاده کنید و آرایش خود را پاک کنید. سپس پوست‌تان را با آب شستشو دهید.

لایه‌برداری را فراموش نکنید

صورت‌تان را یک بار در هفته لایه‌برداری کنید و عمیقا شستشو دهید. این کار تمام آلودگی‌هایی را که به خورد پوست صورت‌تان رفته را پاک می‌کند. برای پوست های چرب، از سالیسیلیک اسید برای کاهش جوش و آکنه استفاده کنید.

یک برس پاک‌کننده صورت برای خود داشته باشید

یک برس پاک‌کننده صورت برای خود داشته باشید و روزانه از آن استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا تمام ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها را از پوست خود حذف کرده و بافت پوست‌تان را حفظ کند. مخصوصا پوست‌های خشک که نیاز به مراقبت بیشتری دارند چون رطوبت را به آسانی از بین می‌برند، یک قلم مو می‌تواند کمک‌رسان خوبی برای افراد دارای پوست چرب باشد.

شستشوی صورت را به عادات روزانه خود اضافه کنید

با توجه به آلودگی‌ها، پوست صورت‌تان نیاز به دو بار شستشو در طول روز دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل فجیع نقره ماه دختر 21 ساله در روز عید قربان + فیلم

کشف فسیل 20 میلیون ساله فیل در پروژه راه آهن میانه – اردبیل +عکس

دختری که مجری برنامه نود را شوکه کرد! + عکس

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

ابوبکر بغدادی وارد خاک ایران شد ؟!

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

مهریه عروس ایرانی که هرگز تکرار نمی شود!

سرقت میلیاردی از زنان تهرانی با آب طلا / آن ها سوار شاسی بلند بودند

قرار خونین مرد متاهل با زنی زیبا که وجود نداشت!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

اولین انتقام ایرانی ها از گروهک الاحوازیه + عکس

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

 

 

کدخبر: 419079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟