خط اخم را با نسخه های خانگی درمان کنید/زیبایی بدون نیاز به بوتاکس

خیلی از افراد، برای از بین بردن خطوط ابرو، به بوتاکس پناه می برند. اما واقعا به محض مشاهده ی خطوط اخم بر روی صورت، نیازی به بوتاکس کردن نیست. شما خیلی راحت، می توانید با استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی، در رفع اخم ابرو، قدم بردارید.

گیاهان دارویی مؤثر در رفع خط اخم

بسیاری از دختران و پسران جوان از پیدا شدن خطوطی میان دو ابرو و یا پیشانی به هنگام اخم کردن گلایه می‌کنند. خطوطی که باعث نشان دادن سن بیشتر و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌گردد. امروزه روش‌هایی مانند بوتاکس ناحیه مورد نظر توسط پزشکان اعمال می‌گردد که در درمان و رفع این خطوط اخم موثرند ولی راه‌ها و روش‌های طبیعی هم برای از بین بردن این خطوط وجود داشته که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خط اخم چیست؟

عضله‌ای به نام عضله اخم‌کننده وجود دارد که از بین ۲ ابرو به سمت خارج کشیده می‌شود و وقتی منقبض می‌شود، ابرو را به داخل و پایین می‌کشد. انقباض طول عضلات این ناحیه‌ را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست کش بیاید و وقتی رها می‌شود، چین و چروک عمودی ایجاد می‌کند که نتیجه آن بروز خط اخم یا خطوط ۱۱ بین دو ابروست.

علت ایجاد خط اخم بین دو ابرو چیست؟

مهم‌ترین عاملی که موجب بروز خط اخم بین دو ابرو می‌شود، آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آن که پوست شما آسیب دید، عضلات صورتتان که با پوست شما در تعامل هستند خودشان را باحالت جدید پوست وفق می‌دهند و بدین ترتیب خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست می‌مانند. اشعه‌های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می‌کند. با بروز این مشکل، پوست شما نمی‌تواند مانند قبل صاف و محکم باشد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیر شدن پوست است. با بالا رفتن سن، لایه‌ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می‌شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می‌یابد و از طرف دیگرالاستین و بافت‌های زیر پوست شل می‌شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن سن، پوست شما کمتر از قبل مرطوب خواهد بود. کشیدن سیگار نیز باعث پیری سریع‌تر پوست و تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.. اما برای درمان طبیعی این گونه خطوط چه باید کرد؟

۱- تجربه پوستی بدون چروک با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ ماده‌ای است که به عنوان یک درمان خانگی برای رفع چروک صورت موفق بوده است. سفیده تخم مرغ را به طور مرتب روی خطوط اخم بمالید. البته نتایج این کار برای از بین بردن خط لبخند چندان ماندگار نیست. بنابراین باید صبر داشته باشید و در حد معقول انتظار داشته باشید.

۲- از روغن زیتون استفاده کنید

صورت خود را پیش از استفاده از روغن زیتون از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کرده، با آب شسته و سپس خشک کنید. مقداری روغن زیتون یا بادام آماده کرده و در اتاقی مناسب و آرام آماده ارائه ماساژ Massage به عضلات صورتتان شوید. یک شب در میان و هنگام خواب با استفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابرو شروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتن انگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشم‌ها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضی شکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید. این ماساژ نه تنها برای پیشگیری از خطوط اخم مؤثر است بلکه از چروک‌های زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.

۳- رفع خط اخم با عسل

مقدار کمی عسل را قبل از خواب بین دو ابرو و ناحیه پیشانی مالیده و بخوابید. پس از بیدار شدن در صبح با آب ولم صورت خود را شستشو دهید. این عمل را هفته‌ای دو مرتبه تکرار کنید.

۴- پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید، زیرا خشک شدن پوست باعث تسریع در پیدایش چروک‌ها می‌شود. روغن بادام یا روغن نارگیل را به طور مرتب روی خطوط اخم بین ابروها بمالید. ماساژ دادن آرام پوست این ناحیه هم به تقویت آن و درمان چروک پیشانی کمک می‌کند. هنگامی که هر یک از این روغن‌ها را استفاده می‌کنید، همزمان پوست را به آرامی ماساژ بدهید.

۵- تغییر در سبک زندگی

از عوامل استرس زا دوری کنید و سیگار را هم ترک کنید. افرادی که استرس مزمن دارند، غالباً اخمو هستند. اخم کردن دائم باعث می‌شود که خطوط اخم عمیق‌تر و نمایان‌تر شود.

هر وقت در طول روز از خانه بیرون می‌روید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. عینک آفتابی بزنید تا از جمع شدن چشم‌هایتان در برابر نور آفتاب جلوگیری کند. جمع کردن چشم‌ها به طور مرتب می‌تواند باعث عمیق‌تر شدن خطوط اخم بین ابروها شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

روحانی از پرسه زنی دختران و پسران نذری بگیر در ایام عزاداری انتقاد کرد!

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

کدخبر: 418391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟