این عرق جادویی در زیبایی پوست معجزه می کند

گلاب یکی از جادویی ترین عرقیجات گیاهی برای پوست بشمار می رود. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، این شگفتی طبیعت می تواند زیبایی را برای شما به ارمغان آورد. اگر تا کنون با خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست آشنا نبودید، در این مطلب با تمام خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست آشنا می شوید.

ضد التهاب

گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند؛ همچنین، می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد .

گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست را تغذیه کند، از طرفی دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد .

درمان سیاهی و پف زیر چشم

گلاب، پف چشم را بهبود می بخشد. بدین منظور، کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث نرمی پوست حساس دور چشم شده ، از ایجاد پف چشم پیشگیری کرده و یا پف ایجاد شده را بهبود می بخشد.

آبرسان پوست

پوست خود را از طریق اسپری کردن گلاب بر روی آن، با طراوت و شاداب نمایید. با انجام این عمل بخصوص در فصل تابستان، می توانید به طور طبیعی پوست خود را هیدراته و تغذیه کرده و درخشندگی فوق العاده ای به پوست خود ببخشید. می توانید چند بار در طول روز گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید و یا با یک پد پنبه ای، آرام آن را بر روی پوست خود بمالید.

برای داشتن پوستی نرم، دو فنجان گلاب را به آب وان اضافه نمایید و با آن حمام کنید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی نرم وزیبا، بوی عطر گل نیز در بدن شما به جا خواهد ماند.

مرطوب کننده

گلاب نرم کننده پوست های خشک می باشد. بنابراین، افرادی با پوست های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند.

پاک کننده آرایش

برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.

تونر طبیعی پوست

از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست استفاده کنید. با این اقدام می توانید از ایجاد هرگونه چین و چروک پیشگیری نمایید زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده ی آن می گردد.

خواب آور

گلاب به عنوان یک عنصر آروماتراپی نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی می تواند اثرات فوق العاده مثبتی در کمک به کاهش استرس، داشتن خوابی عمیق تر و حتی تأثیر زیادی در حس مثبت نگری ما نیز داشته باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

کدخبر: 408774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟