ماسک های خمیری خانگی برای نابود کردن موهای زائد

با تغییرات هورمونی و گذر از دوران نوجوانی کم کم سروکله ی موهای زائد پیدا می شود. موهایی که در برخی قسمت های بدن با هر بار اصلاح به نظر ضخیم تر می شوند پس با این شرایط قدم اول برای رفع موهای زائد نازک شدن انهاست. برای نازک شدن موهای زائد صورت و بدن می توانید از ترکیبات گیاهی توصیه شده در این بخش استفاده کنید.

ماساژ روغن درمان موهای زائد

نمی توانید هیچ وقت حدس بزنید که چقدر ماساژ Massage با روغن های آرام بخش برای جلوگیری از رویش مو بدن مفید است. ماساژهای دائمی و همیشگی باعث می شود که موها نرم تر و نازک تر شوند وکم کم ریشه های مو را از بین می برد. با روغن های گرم مثل روغن کرچک و یا روغن خردل پوستتان را با ماساژ دهید. تا ریشه های مو در پوستتان به مرور زمان ضعیف شوند و از بین بروند.

اسکراب و لایه بردار آرد نخود بهترین روش کاهش موهای زائد

شما می توانید یک خمیر اسکراب طبیعی بسازید که رویش مو را روی بدنتان کم کند. آرد نخود (بهتر است نخودها را خودتان آرد کنید تا از آن مطمئن باشید) را با کشک مخلوط کنید و چند قطره روغن مورد علاقه خود مثل زیتون و یا جوجوبا مخلوط کنید و یک خمیر نرم تهیه کنید. این خمیر را روی پوست بدنتان به خصوص جاهایی که مو رشد میکند مثل پا و دست بمالید و بگذارید خشک شود بعد که در حال خشک شدن بود با کف دست آرام آرام ماساژ دهید تا حالت لایه برداری از پوست شود. تاثیر این اسکراب را خیلی خوب میبینید اگر هفته ای 2بار این کار را انجام دهید بعد از چند هفته متوجه کاهش رویش مو و ضعیف شدن ریشه های مو می شوید.

خمیر عسل و لیمو برای رفع موهای زائد صورت

این راه بیشتر برای از بین بردن موهای زائد صورت مفید است. 4 قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند. و خیلی آرام در جهت رویش موهای صورتتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی صورت بماند. با آب ملایم و ولرم بشویید این کار را هفته ای دو تا سه بار انجام دهید نه تنها از شر موهای صورت راحت می شوید بلکه صورتی شفاف و پوستی لطیف و زیبا خواهید داشت. تاثیر لیمو و عسل برای سفید کردن پوست صورت و شفافیت آن هم برای همه ثابت شده است.

توپ خمیری برای نازک شدن موهای زائد

این درمان حتی برای کودکان هم جهت نازک شدن موی زائد استفاده می شود. تنها چیزی که احتیاج دارید یک توپ از خمیر ور آمده و ورز داده شده است. خمیر را با یک روغن دلخواه روغنی کنید و روی قسمتهای بدن که موی زائد دارد بمالید این کار را در هفته چند بار انجام دهید. هر چه زودتر این کار را شروع کنید.

روش طبیعی رفع موهای زائد با شکر

این روش با اینکه خیلی راحت است اما به خاطر چسبندگی اش خیلی ها امتحان نمی کنند. کسانی که به اپیلاسیون با موم عادت دارند می توانند خیلی راحت این کار را انجام دهند. چیزی که لازم دارید نصف لیوان آب و چهار قاشق بزرگ غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری آبلیمو است. اینها را با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بجوشد و غلیظ شود. بعد از آنکه دمای آن به اندازه ولرم رسید از این محلول یک لایه نازک جهت رویش مو بمالید و یک پارچه نازک تمیز را روی آن مدت دو دقیقه بگذارید بماند و بعد آن را از پوست جدا کنید دقیقا مانند موم مو های زاید را می کند و تا 6 هفته از شر موهای زاید خلاص می شوید.

برای رفع موهای زائد چای نعناع بنوشید

رشد موهای زائد بیشتر از هر چیزی به تغذیه و فعالیتهای هورمونی بستگی دارد. نوشیدن دو فنجان چای نعناع در روز تاثیر زیادی در کاهش موهای زائد دارد. این راه های خانگی را برای کاهش موهای زائد امتحان کنید فقط ناامید نشوید و صبر داشته باشید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

 

کدخبر: 408556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟