با آب پیاز موهایتان را پرپشت کنید

پیاز از آن دسته گیاهان همه فن حریف محسوب می شود که در قلمرو درمان انواع مختلفی از بیماری ها نفوذ کرده است و بنوعی برخلاف ظاهر و بوی نامطبوعش کاری می کند کارستان!

یکی از حوزه های درمانی که این گیاه طرد شده توانسته به آن ورود پیدا کند، حوزه پوست و مو است که مشکلات فراوانی را از سد راه بر می دارد.

پیاز؛ گیاهی مهربان

پیاز یک ماده غذایی با ارزش است که فواید دارویی و درمانی فراوانی دارد و یکی از فواید قابل ذکر این ماده خواص پیاز برای مو است که در درمان ریزش مو و دیگر مشکلات آن به چشم می آید.

در پیاز ماده ای به نام گوگرد وجود دارد که وقتی با آب پیاز کف سر را مالش می دهیم سبب می شود تا خون در سر بهتر به جریان در آید و علاوه بر این به کلاژن سازی پوست نیز کمک می کند.

پیاز همچون یک آنتی بیوتیک از بروز عفونت پیشگیری می کند. در خواص پیاز برای مو آمده است که سفیدی، شوره پوست سر و جوش های پوست سر را می توان با آب پیاز درمان کرد.

آشنایی با خواص پیاز برای مو

استفاده های درمانی فراوانی از پیاز برای پوست و مو می شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم؛

درمان ریزش مو با پیاز

چند عدد پیاز را بردارید و پوست کنید و درون یک مخلوط کن بریزید و سپس به وسیله یک توری آب آن را خارج کنید و با آب حاصله پوست سرتان را ماساژ Massage دهید و اجازه دهید این محلول یک ساعت بر روی سر شما بماند و بعد با یک شامپوی مناسب سرتان را بشویید و آبکشی کنید.

تا یک ماه و هفته ای سه بار از این ماسک مو استفاده کنید تا تغییرات به وجود آمده را احساس کنید.

خواص پیاز در رشد مو را بشناسید

آب پیاز را به روش ذکر شده بگیرید و به اندازه مساوی دو قاشق سوپ خوری آب پیاز را با دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط و هفته ای چند بار از این معجون جهت رشد مو استفاده کنید.

درمان سفیدی و ریزش مو با پیاز

ماسک پیاز و عسل؛ بازهم باید آب پیاز را بگیرید و با دو قاشق سوپ خوری عسل ترکیب کنید و بر روی کف سرتان بمالید و یک کلاه روی سر خود قرار دهید و اجازه دهید تا صبح این ماسک بر روی سر شما بماند و اگر می خواهید بوی پیاز را کم کنید چند قطره اسانس رزماری درون ماسک موی خود بریزید.

طرز تهیه شامپوی پیاز

آب پیاز را بگیرید و با دو حبه سیر له شده ترکیب کنید این مواد را به همراه یک قاشق سوپ خوری پودر دارچین درون دو لیوان آب بریزید و بگذارید تا یک ربع روی شعله حرارت ببیند و بجوشد، سپس چند روز بگذارید به همین شکل بماند و بعد آن را صاف کنید و درون شامپوهایتان بریزید و هر بار برای استحمام می روید از آن استفاده کنید.

با آب پیاز موهایتان را پرپشت کنید

یک استکان آبجو را با یک عدد پیاز و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت یک ساعت بر روی ریشه و ساقه موهایتان بگذارید و بعد موهایتان را بشویید.

درمان شوره و آکنه پوست سر با خواص پیاز برای مو

توجه داشته باشید که پیاز در افرادی که به آن حساسیت دارند حتی به شکل موضعی نیز می تواند سبب ایجاد حساسیت شود و داروهایی مانند آسپرین حساسیت به این ماده را افزایش می دهند، پس بهتر است قبل از استفاده از این ماده خوراکی یک تست برای استفاده از خواص پیاز برای مو انجام دهید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پیشنهاد شرم آور مرد 70 ساله و پولدار تهرانی به دختر 22 ساله سرایدار + عکس

سهیل زن دوستش را در 20 روز مال خود کرد !

حمله وحشیانه با چوب به نمازگزاران در مسجد + فیلم

سرنوشت یک جوان که عاشق دختر همسایه بود و شاهد قتل در باغ

نبش قبر نوزاد راز زایمان پنهانی زن جوان را لو داد + تصویر

تصویری تلخ از نوزاد کرمانشاهی رها شده در کیسه زباله !

تجاوز چندش آور 2 مرد شیطان صفت به یک سگ ! +عکس

دستور قاضی برای عقیم کردن مرد کثیف! / او به زن حامله هم تجاوز کرده بود + عکس

عشق پنهان دختر دانشجو برای عروس و داماد دردسر ساز شد

سرنوشت شوم برای فرنگیس که دور از چشم شوهرش با یک راننده پراید بود

ترس از عمل جراحی مرد بیمار را در تهران کشت! + عکس

همخوابی شهره با راننده پراید در کرج / شوهر بی نوا دیر راز او را فهمید + عکس

اولین عکس از جسد 11 تروریست که در اشنویه کشته شدند + اطلاعیه سپاه

 

کدخبر: 406679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟