ویژگی های یک عینک آفتابی مناسب

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: عینک‌های آفتابی مناسب برای افرادی که دچار عیوب انکساری هستند.

علی میرزاجانی با اشاره به اینکه عینک‌های آفتابی ویژگی‌هایی دارند که باید در تهیه و فیت آنها رعایت شود، گفت: اپتومتریست‌ها برای عینک‌های آفتابی ویژگی‌هایی را در نظر می گیرند تا به چشم‌ها کمک کنند در برابر اشعه UV آسیب نبینند که البته اهمیت این مسئله در افراد دچار عیب انکساری دو چندان است.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران در ارتباط با عینک‌های آفتابی در افرادی که دچار عیوب انکساری هستند، اظهار داشت: تهیه عینک آفتابی همچون تهیه عینک‌های اصلاح عیوب انکساری که مردم آن را به عنوان عینک طبی نمره دار می‌شناسند نیازمند مشاوره دقیق توسط یک اپتومتریست است که به عنوان مسئول فنی در موسسات ساخت و فروش عینک طبی که دارای پروانه کار از وزارت بهداشت هستند، فعالیت می‌کند.

میرزاجانی افزود: عینک‌های آفتابی ویژگی‌هایی دارند که باید در تهیه آنها رعایت کرد تا به چشم کمک کند در برابر اشعه UV آسیب نبیند و همچنین دانسیته نور زیاد آفتاب را برای سلامتی Health و آرامش چشم‌ها کاهش و تعدیل کند، همچنین شرایط مطلوب بینایی را برای فرد مهیا سازد.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران ادامه داد: وقتی فرد دچار عیب انکساری بوده و عینک طبی استفاده می‌کند، اهمیت استفاده از عینک آفتابی مناسب برای آن بسیار بیشتر است که در این افراد باید ابتدا یک عینک آفتابی معمولی که نمره ندارد برای آنها فیت شود پس از انتخاب و بسته به شرایط اپتیکال و فیزیکال و فیزیولوژیکال و موفورلوژی صورت پس از آنکه فریم برای آنها انتخاب شد، بر روی عینک آفتابی همان نمره عینک طبی را پیاده می‌کنیم.

میرزاجانی عنوان کرد: در واقع فرد علاوه بر اینکه از مزایای یک عینک آفتابی که محافظت در برابر اشعه UV را انجام داده، برخوردار است، دید واضحی نیز دارد، چون نمره طبی را بر روی عینک آفتابی پیاده کرده‌ایم.

 

کدخبر: 398243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟