سبزی شاداب کننده پوست صورت / ماسک خانگی با این سبزی درست کنید

یک کارشناس طب سنتی گفت: کسانی که مبتلا به رفلاکس معده (ناشی از سردی معده) هستند، از مصرف جعفری نفع می‌برند زیرا باعث کاهش رطوبت معده می‌شود همچنین ماسک جعفری موجب خونرسانی بهتر به پوست شده و به شادابی آن کمک می‌کند.

سید جواد علوی با بیان اینکه از دیدگاه طب سنتی، سیر و پیاز موادی دارند که لابلای مخاط دندان‌ها جای می‌گیرد و جعفری به‌خاطر خاصیت خوشبوکنندگی که دارد، بوی بد آنها را کاهش می‌دهد, اظهار کرد: کسانی که مبتلا به رفلاکس معده (ناشی از سردی معده) هستند، از مصرف جعفری نفع می‌برند زیرا باعث کاهش رطوبت معده می‌شود.

وی افزود: گرم‌مزاجان باید در خوردن جعفری (به‌صورت روزانه و مداوم) جانب احتیاط را رعایت کنند, جعفری به‌دلیل خواص فراوانی که دارد مصرف مداوم و مثلاً هفتگی آن توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: مقداری جعفری حدوداً 10 دقیقه بجوشانند و صاف کنند و با اندکی آب‌لیموی تازه مخلوط کرده و صورت خود را با آن بشویند, می‌توان خود جعفری را بخارپز کرده به‌همراه کمی آب‌لیموی تازه به‌حالت خمیری درآورده و به‌مدت 10 دقیقه روی پوست ماسک کنند.

علوی افزود: این اقدامات خونرسانی به پوست را بهتر می‌کند و باعث شادابی پوست می‌شود البته به‌دلیل اینکه ممکن است پوست بعضی افراد حساس باشد, توصیه می‌شود ابتدا به‌روی قسمت کوچکی از پوست امتحان شود.

وی خاطرنشان کرد: دم‌کرده گیاه جعفری برای رفع اخلاط سینه و مجاری ریوی و آبریزش بینی و تنگی نفس به‌خصوص در فصول سرد توصیه می‌شود؛ امروزه گاهی به‌علت مصرف بی‌مورد آنتی بیوتیک، اخلاط در مجاری هوایی باقی مانده و موجب تنگی نفس حتی بعد از بهبود بیماری در فرد می‌شود که در این موارد بخور گیاهانی نظیر جعفری, آویشن و بابونه بسیار مفید است زیرا باعث نرم شدن اخلاط و باز شدن صدای فرد می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: برای معده‌های ضعیف، اگر خود گیاه (بافت سفت فیبری) را بخورند، اذیت شده و نفخ و سوء هاضمه پیدا خواهد کرد, می‌توانند آب جعفری را نیز گرفته و قاشق قاشق طی روز مصرف کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جسدی مچ کالبد شکاف را در پزشکی قانونی گرفت!

5 ساعت تجاوز به دختر 15 ساله توسط 2 پسر / دختر مُرد!+عکس دختر و متجاوزان

بازیگر مشهور زن سینما و تلویزیون در آستانه طلاق از همسر ثروتمندش / پرونده در دادگاه تهران

نقشه زن بی حیا برای مرد متاهل در کوچه خلوت

پریا 17 ساله ام در خانه فساد شب ها را صبح می کنم! + سرنوشت تلخ

فرار سهیلای 14 ساله از پیشنهاد پدر بی حیا / وقتی گرفتار 5 جوان شدم!

اقدام بی شرمانه عروس و داماد امریکایی در خیابان + عکس

وحید مرادی اعدام می شود / مادر مقتول خواستار شد + فیلم و عکس

فوری / هواپیما ربایی در آسمان ایران / فرد مهاجم مسلح است

بازیگر خوش تیپ سعودی از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد + عکس

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

این پسر جوان را می شناسید / او در خیابان خلوت تهران به دختر جوان تجاوز کرد + عکس

کدخبر: 382945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟