راز رشد سریع موهای سر در این روغن با هزاران فایده

روغن‌های عصاره‌ای همیشه اولین گزینه مناسب و مورد اطمینانی هستند که در مواجهه با مشکلات مرتبط با سلامتی Health ما و درمان‌های وابسته به آن‌ها به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کنند. خیلی از ما با فواید استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، لاوندر (اسطو‌خودوس)، میخک و انواع گوناگون دیگری برای بهبود شرایط پوست، مو و سایر قسمت‌های بدن آشنا هستیم. در ادامه مطلب امروز با روغن هسته انگور یکی دیگر از این دسته روغن‌های گیاهی آشنا خواهید شد که استفاده بهینه از آن موجب تقویت و سلامت موهای‌تان خواهد شد.

همان‌طور که از اسمش هم پیدا است، روغن هسته انگور روغنی است که از دانه‌های کوچک موجود در حبه‌های انگور استخراج می‌شود. فشردن این دانه‌ها موجب به دست آمدن عصاره‌ای می‌شود که مصرف آن از شش هزار سال پیش تا به امروز ادامه داشته است. امروزه هم در بسیاری از کشورهای اروپایی این روغن برای درمان بیماری‌های چشمی و پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، موارد استفاده از روغن هسته انگور بی‌شمار است.

این روغن حاوی مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است که برای تسکین و درمان تورم و التهاب بسیار موثر هستند. علاوه بر تمامی این موارد این روغن طبیعی و مفید برای درمان بیماری‌های فشار خون، دیابت، مشکلات دهان و دندان و حتی رفع نارسایی‌های مزمن وریدی بسیار کارآمد و موثر است. با وجود تمامی این موارد نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد از ایمن بودن روغن هسته انگور اطمینان حاصل کرد. متخصصین توصیه می‌کنند مصرف این روغن را بیش از ۱۲ هفته متوالی ادامه ندهید. مصرف طولانی آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی مثل حالت تهوع، سردرد، بالا رفتن فشار خون و سر‌گیجه در افراد گوناگون شود.

۱- کاهش ریزش مو

استفاده از این روغن طبیعی برای جلوگیری و کاهش ریزش مو بسیار مفید و موثر است. روغن هسته انگور حاوی مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است که می‌تواند مانع از تولید هورمون DHT شود. این هورمون یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو در افراد مختلف است.

۲- رشد سریع مو

همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد، روغن هسته انگور هم مانند سایر روغن‌های گیاهی حاوی مواد مغذی گوناگونی است که به رشد سریع‌تر موها کمک شایانی می‌کند. این روغن مفید دارای پروتئین، مواد معدنی و انواع مختلف ویتامین‌ها است که مطمئنا استفاده از آن‌ها در رشد سریع موها تاثیرگذار است.

۳- مرطوب کننده پوست کف‌سر و مو

یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن هسته انگور خاصیت مفید آن در مرطوب کردن پوست کف‌سر و موها است. این روغن مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست و مو را به شکل مناسبی مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی آن پیشگیری می‌کند. نکته حائز اهمیت اینکه، هم‌زمان با مرطوب کردن موها از چرب و روغنی شدن آن‌ها هم جلوگیری می‌کند و استفاده از آن موجب ایجاد احساس ناخوشایندی در شما نخواهد شد. علاوه بر این، با حفظ رطوبت لازم برای مو مانع از شکنندگی و فر شدن بیش از اندازه موها شده و در نتیجه موهای‌تان ظاهر بهتری هم پیدا می‌کند. برای استفاده از این روغن کافی است تا آن را مستقیما روی سر و موها بمالید و ۱۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید.

ماسک مو روغن هسته انگور

برای تهیه این ماسک ساده اما بسیار مفید کافی است تا مقداری از آن را با سفیده ۱ تخم‌مرغ و کمی هم آب‌لیمو تازه مخلوط کنید و آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید. ۱۰ دقیقه بعد آن را با آب بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟