ترفندهای گیاهی و موثر در درمان لک پوستی

لک صورت یک عارضۀ پوستی است که البته شماری چندان با این مشکل به‌راحتی کنار نمی‌آیند. این مشکل پوستی یکی از دردسرهایی است که بسیاری برای رفع آن هزینه های زیادی میکنند و اکثرا برای دیده نشدن این مشکل پوستی، پوست خود را در زیر لایه های کرم پودر و پنکیک و دیگر لوازم بهداشتی پنهان میکنند و هربار پس از شسته شدن مجددا این لک ها نمایان میشود.

درمان لک صورت

برای درمان لک صورت راه‌های زیادی از جمله دارو‌های شیمیایی نیز وجود دارد که اکثراً ممکن است باعث رفع لک صورت نشود و برعکس عوارض پوستی دیگری مانند جوش‌های پوستی یا جوش‌های سر‌سیاه را به‌همراه داشته باشد. اگر شما به‌دنبال رفع لک‌های صورت خود به‌صورت دائمی و بدون عوارض و به‌صورت طبیعی هستید، هرآنچه که تا حالا انجام می‌دادید را کنار گذاشته و با توصیه‌های گیاهی و سنتی که در ادامه خواهیم داشت با ما باشید.

شفاف بودن خوراک

غذا تأثیر اصلی در شفاف‌بودن یا نبودن پوست است. با‌توجه‌به طب سنتی انسان چهار نوع خوراک اصلی دارد: ۱. نان گندمی که متشکل از آرد سبوس‌دار باشد؛ ۲. گوشت حیوانات کوچک و تازه‌متولد‌شده مثل جوجه، بره و بزغاله ۳. شیرینی های معمولی که قند و چربی و افزودنی‌های مضری ندارند مثل شیرینی آرد نخودچی یا همان آرد برنجی؛ ۴. برخی میوه‌ها مثل انگور، انجیر، انواع سیب و خرما برای ساکنین مناطقی که نخل خرما در اطراف خود دارند. عمدۀ مواد غذایی مصرفی انسان سالم باید از این چهارنوع خوراک باشد و مابقی خوراک‌ها باید به‌صورت هر از گاهی باشد و نه به‌طور دائم. نحوۀ تغذیه و استفاده از طعام هم نقش بسزایی در شفافیت پوست و لک‌های آن دارد. به‌صورت کلی خوردن غذا از روش صحیح می‌تواند باعث از‌بین‌رفتن لک صورت شما شود؛ به‌عنوان‌مثال، وعدۀ غذایی شما باید در هر روز در یک زمان مقرر و به‌صورت منظم باشد. به‌این‌ترتیب که بعد از هربار بیدار‌شدن وعدۀ صبحانۀ خود را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد مصرف کنید و از این برنامه برای وعده ناهار یا شام خود نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود قبل از بلعیدن، غذا باید به‌صورت کامل جویده شود.

لازم‌به‌ذکر است به هنگام غذا خوردن فقط به یک غذا اکتفا کنید و از خوردن چند نوع غذای مختلف به‌صورت همزمان به‌خصوص در مهمانی‌ها خودداری کنید. ماست و نوشابه و همچنین انواع سالاد را با غذا مصرف نکنید، این کار باعث کاهش کیفیت غذا می‌شود. این خوراکی‌ها را می‌توانید به‌صورت وعده‌های جداگانه و با فاصله از وعده‌های اصلی ناهار یا شام مصرف کنید. فقط از برخی سبزیجات مانند ریحان و جعفری می‌توان در کنار وعدۀ اصلی غذایی استفاده کرد.

سیستم گوارشی بدن

بد‌مزاج‌بودن یا خوش‌مزاج‌بودن شما نیز تأثیر مهمی دارد. داشتن یبوست و نگه‌داشتن بیش‌از‌حد ادرار باعث افزایش سموم بدن می‌شوند. به‌این‌ترتیب که هرچه این مواد دفعی در بدن بیشتر بمانند احتمال بازجذب آن‌ها بیشتر می‌شود؛ در نتیجه سیستم گوارشی بدن این مواد سمی و اضافی را در قسمت‌هایی از بافت‌ها و اندام‌هایی که کمتر باعث بروز مشکلات می‌شوند (مثل پوست و بافت‌های عضلانی و بین مفاصل) نگهداری می‌کند و به‌دنبال آن در پوست باعث تشکیل لک صورت می‌شود.

خوب خوابیدن

هرگز دیر نخوابید و به خودتان کم‌خوابی ندهید. خواب یکی از مهم‌ترین عوامل بر شفافیت پوست است. داشتن خواب خوب با پوست شفاف رابطۀ مستیم دارد. زمان مناسب برای خوابیدن از ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد است که در شفافیت پوست تاثیر بسزایی دارد، و برعکس، خوابیدن در صبح و ظهر باعث سیاهی پوست و ایجاد لک صورت می‌شود. درواقع با از‌بین‌رفتن برنامۀ زمانی مناسب خواب، سیستم بدن نیز دچار مشکل شده و پوست نیز به موجب آن دچار عوارض می‌شود. دیر خوابیدن و شب بیداری‌ها و بیدار‌شدن پس از ساعت ۱۰ تا ۱۱ از دلایل اصلی نداشتن پوست شفاف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟