راز پرپشت بودن ابروهای برخی خانم ها!

نقص ابرو ها به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد می تواند ترمیم شود ، البته برخی نقص ها با روش های طبیعی و معمولی قابل درمان نبوده و گاهی نیاز به کاشت ابرو و روش های پزشکی و تخصصی می باشد ؛ اما برخی دیگر از نقص های ابرو با ماسک و اصلاح رژیم غذایی قابل درمان خواهد بود.قبل از هر چیز یک چک اپ کامل بدهید

گاهی ریزش موها و ابروها به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن یا عدم تعادل در رشد هورمون ها می باشد . هورمون های تیروییدی نقش زیادی در رشد موها دارند گاهی پرکاری یا کم کاری تیروییدی هم می تواند باعث ریزش موها یا ابروها گردد ، برای همین یک آزمایش خون می تواند از این جهات خیال شما را راحت کند و بعد اگر لازم شد به سراغ درمان های دارویی یا طبیعی بروید.

برای تحریک ریشه ابرو آنها را ماساژ Massage دهید

ماساژ ریشه ها ابرو در جهت رویش ، آنها را برای رویش مجدد تحریک می کند . برای این کار یک برس مخصوص ابرو بردارید و آرام آن را در جهت رویش ابروها حرکت دهید . البته می توانید قبل از این کار ابروها را با مقداری روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا بادام مرطوب کنید . ماساژ ابرو ها به همراه این روغن ها تاثیر زیادی بر پرپشت شدن ابروها خواهد داشت و سرعت رویش آنها را افزایش خواهد داد .

از وازلین برای رشد ابروها استفاده کنید

وازلین روغنی بسیار مفید برای رشد موها و به خصوص پرپشت شدن ابروها می باشد . برای این کار مقداری وازلین را به انگشتان خود بمالید و بعد به آرامی ریشه ابروها را در جهت رویش آنها ماساژ دهید. این کار را در هفته دوبار انجام دهید . توجه کنید ماساژ دادن باید خیلی ارام صورت گیرد چون فشار زیاد به ریشه ها می تواند سبب کنده شدن تارهای مو گردد و تاثیر عکس داشته باشد .

از ماسک روغن زیتون برای ابروهایتان استفاده کنید

روغن زیتون باعث شفاف و لطیف و زیبا شدن پوست و موها میشود ، ضمن آنکه باعث رشد ابروها در محل های ریزش هم میگردد . مقداری روغن زیتون را روی برس ابرو مالیده و به ارامی ابروها را با آن شانه کنید ، به خصوص محل هایی که اسیب دیده هستند و ابرو ها دچار ریزش شده اند را بیشتر ماساژ دهید .

سعی کنید روغن زیتون کاملا طبیعی باشد و از روغن هایی که در کارخانه تولید میشود برای این کار استفاده نکنید تا نتیجه بهتری بگیرید و دوباره ابروهای پرپشت خود را داشته باشید.

از مکمل ها برای رشد ابرو ها استفاده کنید

ویتامین ها نقش بسزایی دررشد و ضخیم شدن ابرو ها دارند . خوردن غذاها و میوه های سرشار از ویتامین می تواند روند پرپشت شدن ابرو ها را تسریع کند. علاوه بر آن میتوانید از قرص های مکمل ویتامینی هم استفاده کنید . ویتامین های B ، A ، C در رشد موها و مژه ها و ابروها و حتی ناخن ها بسیار موثر هستند . البته مصرف این مکمل ها باید با تجویز و نظارت پزشک Doctor باشد چون مصرف بیش از اندازه آنها می تواند سبب مسمویت دارویی گردد .

برای داشتن ابروهای پرپشت پروتئین بخورید

پروتئین ها در رشد موها و پرپشت و زیباتر شدن ابرو و مژه ها بسیار موثر هستند . هر وقت احساس کردید موها و ابروهایتان دچار ریزش شده اند، پروتئین بخورید . غذاهایی مانند گوشت و مرغ و به خصوص ماهی منبع غنی پروتئین ها بوده که استفاده از آنها می تواند پروتئین مورد نیاز بدنتان را تامین کند . مکمل های پروتئینی هم می توانند کمبود این ماده را در بدن جبران کنند ، البته مصرف قرص های مکمل باید به تجویز پزشک و با نظارت باشد .

آب پیاز رشد ابروها را افزایش می هد

شاید تصور اینکه پیاز در رشد ابرو ها و موها موثر باشد کمی عجیب به نظر برسد ؛ ولی در واقعیت همینطور است . ترکیبات موجود در پیاز می تواند سبب رشد موها و داشتن ابروهای پرپشت گردد . مقداری پیاز را رنده کرده و آن را صاف کنید و بعد آب آن را با یک پنبه به ابرو و محل ریزش ها بمالید . البته باید در تمام طول مدت این کار چشم هایتان بسته باشد تا سبب سوزش و اشک ریزی نشود . بگذارید چند دقیقه ای روی ابروها مانده و بعد می توانید آن را بشویید.

روغن کرچک رشد ابروهایتان را تضمین می کند

قدیم تر ها مادربزرگ ها توصیه می کردند وقتی ابروهایتان می ریزد از روغن کرچک برای ترمیم آن استفاده کنید . این روغن گیاهی به سرعت باعث رشد ابروها شده و امتحان خود را پس داده است . مقداری روغن کرچک طبیعی را به پنبه مالیده و آن را به آرامی روی ابروها و محل های ریزش ماساژ دهید . این کار را با آرامش و به آرامی انجام داده و بگذارید چند دقیقه ای بماند . حتی می توانید آن را نشویید و بگذارید تا خشک شدن همچنان روی ابروها باقی بماند تا تاثیر بیشتری داشته باشد .

روغن نارگیل امتحان خودش را پس داده است

روغن نارگیل هم از همان توصیه های قدیمی برای زیبایی موها و لطافت آنها می باشد . خانم ها در سال های نه چندان دور روغن نارگیل را به عنوان ماسک برای موهای سر استفاده می کردند و همیشه موهای لطیف و نرم و براقی داشتند . شما هم اگر دچار ریزش مو یا ابرو شده ایدکافی است برای چند ماه از این روغن برای ماساژ ریشه های مو و محل های ریزش ابرو استفاده کنید تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید و دوباره ابروهای پرپشت خود را داشته باشید.

ابروها را زیاد نازک کاری نکنید

نازک کردن مداوم ابروهها باعث میشود محل های نازک شده خیلی سخت دوباره شروع به رویش کنند . برای همین سعی کنید همیشه ابروها را ضخیم بردارید و سالی یک یا دو بار بیشتر آنها را نازک نکنید . اگر به ابروهای نازک علاقه دارید ممکن است برای همیشه از داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم محروم شوید .

شیر بخورید و ابروها هم با آن ماساژ دهید

کلسیم و پروتیین موجود در شیر برای سلامت موها و استخوان بسیار مفید است و تاثیرات آن به صورت کاملا علمی ثابت شده است . برای اینکه موها و ابروهای پرپشت و زیبا و براق و لطیف داشته باشید ، هر روز شیر بخورید ؛ البته می توانید موهای سر و ابرو هم با شیر ماساژ دهید تا نتیجه بهتر و زودتری بگیرید .به طور کلی شیر برای لطافت پوست هم بسیار مفید است .

آلوئه وار یک میوه بسیار خوب برای رشد ابروها

میوه آلوئه ورا را در هفته سه یا چهار بار به ابروها و محل ریزش آنها بمالید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بماند . سپس با آب ولرم به آرامی ماسک را بشویید . این کار به صورت منظم باعث رشد ابروها و پرپشت شدن انها میشود .

برای توقف ریزش ابروها کپسول ویتامین E مصرف کنید

اگر ابروهایتان دچار ریزش شده کافیست یک عدد کپسول ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را روی ابرو ها بمالید و بگذارید برای ساعتی بماند . بعد با اب ولرم یا شیر شسشتشو دهید . این کار باعث میشود خیلی زود ریزش ابرو متوقف شده و دوباره شروع به رشد کنند .

روغن بادام استفاده کنید

روغن بادام یک ماده طبیعی بسیار خوب برای رشد ابرو ها شناخته شده است . این روغن را با یک پنبه به ابروها بمالید و سه یا چهار بار در هفته تکرار کنید . برای شستن چربی روغن روی ابرو از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید و سعی کنید با شیر شستشو دهید تا تاثیر آن بیشتر باشد .

سعی کنید ابروهایتان را تتو نکنید

اگر ابروهایتان خیلی ناقص نیست و امکان ترمیمی آن وجود دارد سعی کنید انها را تتو نکنید تتو آسیب جدی به موهای ابرو می رساند و در اغلب موارد ترمیم انها را با مشکل جدی مواجه کرده و برگشت پذیر نخواهد بود بنابراین اگر مجبور نیستید از تتو ابرو اجتناب کنید .

زرده تخم مرغ بخورید و با آن ابروها را ماساژ دهید

زرده تخم مرغ سرشار از پروتیین و ویتامین است برای اینکه موها و ابروهای زیبا و پرپشتی داشته باشید می توانید زرده تخم مرغ بخورید ، یا اینکه آن را به عنوان ماسک روی ابروها بمالید تکرار این کار برای چند بار در هفته می تواند باعث تقویت ابروها گردد .

جگر و دانه افتاگردان بخورید

هر دو ماده غذایی فوق سرشار از ویتامین A هستند . این ویتامین برای رشد ابروها و موها و لطافت انها ضروری بوده و کمبود آن می تواند سبب ریزش و کم شدن موها و ابروها گردد . جگر را زیاد کباب نکنید و بگذارید آب دار باشد و دانه افتابگردان هم بهتر است به صورت خام مصرف شود .

موز و گل کلم بخورید

موز و گل کلم و کلا سبزیجاتی که برگ های سبز دارند در رشد و زیبایی ابروها و موها موثرند و آنها را ضخیم ترمی کنند . پس تا می توانید سبزیجات ، کلم ، گل کلم ، کاهو و میوه های مثل موز مصرف کنید . به طور کلی سبزیجات باعث طراوت برای پوست و مو و ناخن ها به همراه می اورند.

قارچ و توت فرنگی سرشار از ویتامین هستند

ویتامین ها برای سلامت بدن و پوست و مو لازم بوده و کمبود انها در بدن می تواند از زیبایی موها و رشد انها بکاهد سعی کنید در کنار بیشتر غذاهایتان از قارچ خام یا کباب شده البته قارچ را خیلی نسوزانید ، استفاده کنید . توت فرنگی هم می توانید به صورت اسموتی یا خام مصرف نمایید .

توصیه ای که پزشکان و متخصصان پوست و مو به طور کلی برای مراجعه کنندگان خود دارند این است که در درجه اول رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. چون بسیاری از مشکلات پوستی و مو ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن و رژیم های غذایی نامناسب است .

استفاده بیش از حد از غذاهای آماده و فست فودها و مصرف کم میوه و سبزیجات می تواند اسیب های جدی به سلامت پوست و مو برساند . بنابراین قبل از هر کاری و هزینه کردن در این خصوص رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و تا می توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید بعد اگر نتیجه نگرفتید به سراغ ماسک های طبیعی و در نهایت با مشورت پزشک داروهای شیمیایی بروید.

توصیه های مهم برای داشتن ابروهای پرپشت و پوست و موی زیبا

مسئله ای دیگری که می تواند سبب ریزش موها و خراب شدن پوست گردد ، استرس زیاد و زندگی بدون ورزش Sport است . استرس علاوه بر صدمه زدن به زیبایی می تواند بیماری های مهم دیگری از جمله آلزایمر ، ام اس و غیره هم ایجاد کند. ورزش کنید و استرس نداشته باشید هیچ مشکلی هیچ وقت با استرس حل نشده است . ورزش کردن باعث جریان خون منظم در بدن شده و تصفیه خون را سبب میشود . تصفیه خون می تواند باعث طراوت پوست و زیبایی موها گردد .Pinterestبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟