باید و نبایدهای زیبایی پوست/خانم ها بخوانند

وکس کردن به صورت مکرر ممکن است باعث شل شدن پوست گردد چون وقتی وَکس میکنید پوست کشیده میشود و در زمان رها شدن ممکن است باعث شل شدن پوست گردد . برای همین سعی کنید به صورت دایم این کار را انجام ندهید و به صورت یک در میان یا چند ماه یکبار برای از بین بردن موهای زاید از روش وکس استفاده کنید .

برای وَکس کردن کاردک مخصوص خود را ببرید

کاردک چیزی مثل ژیلت یا تیغ مخصوص هر فرد در ارایشگاه می باشد و نباید به صورت مشترک استفاده شود . چون ممکن است عفونت های پوستی و بیماری های این چنینی را به افراد مختلف منتقل کند .

اجازه ندهید از وکس مشترک برای شما استفاده شود

همانطور که باید کاردک وکس اختصاصی باشد ماده وکس هم باید برای هر فرد به طور جداگانه گرم شود و از باقیمانده وکس یرای افراد مختلف استفاده نشود . چون کاردک درون ماده وَکس رفته و در صورت استفاده مجدد ان برای شخص دیگر می تواند بیمارهای پوستی را منتقل نماید .

برای وکس کردن بهتر است موها بلند باشد

برای اینکه نتیجه وکس خوب باشد و پوست را شفاف تر کرده و از بین بردن موهای زاید به طور کامل انجام شود بهتر بگذارید موهایتان کاملا بلند شود وَکس کردن موهایی که تازه از ریشه سر بیرون آورده اند خیلی خوب انجام نمیشود و موها به طور کامل کنده نمیشوند .

وکس نباید خیلی داغ شود

برای استفاده از وکس به مقدار مناسب آن را گرم کنید وکس اگر زیاد داغ شود پوست را میسوازند و باعث تاول زدن پوست میشود بنابراین دمای وکس تا ۶۰ درجه سیلیسیوس مناسب است .

بعد از وکس تا چند ساعت پوستتان را اب نزنید

آب می تواند سبب عفونت پوستی بعد از وکس شود برای پاک کردن باقیمانده وکس از روغن بچه استفاده کنید و برای دوش گرفتن یا شستن صورت بگذارید چند ساعتی بگذرد .

در زمانی که تبخال زده اید هرگز وکس نکنید

وکس کردن وقتی که جوش چرکی یا تبخال یا زخمی روی پوست دارید باعث انتشار ضایعه روی پوست میشود و همه پوستتان را درگیر می کند برای وکس کردن باید بگذارید تبخال یا زخم یا عفونت روی پوستتان به طور کامل بهبود یابد .

در پایان نکته مهمی که باید به ان توجه کنید اینکه برای انجام وَکس حتما به ارایشگاههای معتبر و پاکیزه مراجعه کنید و دقت داشته باشید از وسایل و موادی که قبلا استفاده شده اند برای شما استفاده نکنند و بهداشت را رعایت نمایند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟