بستن مو‌ها به صورت دم اسبی رشد مو را سرعت می بخشد

برخی از بانوان پس از رنگ آمیزی و دکلره کردن مو‌ها دچار سوختگی انتهای ساقه مو‌ها شده و به اجبارمو‌های خود را کوتاه می‌کنند، برخی دیگر نیز به دلایل متفاوت از جمله پایان شیمی درمانی و رشد دوباره مو‌ها تمایل به بلند کردن مو‌های خود را دارند.کندی رشد مو دلایل مختلفی دارد، اما می‌توان با راهکار‌هایی سرعت رشد مو‌ها را افزایش داد.

رشد مو سه مرحله دارد: آناژن (زمانی که مو در حال رشد است)، کاتاژن (زمانی که رشد مو شروع به توقف می‌کند) و تلوژن (زمانی که رشد متوقف می‌شود و مو‌ها از بین می‌روند) که با انجام راهکار‌هایی می‌توان مرحله آناژن را افزایش داد.

درگام اول اصلاح رژیم غذایی و مصرف خوراک‌های سالم و سرشار از ویتامین و املاح معدنی می‌تواند نقش به سزایی در افزایش رشد مو‌ها داشته باشد.

تخم مرغ، ماست پروبیوتیک و مرغ از جمله خوراکی‌های مفید برای افزایش سرعت رشد مو هستند.

خوردن مواد غذایی یا مکمل‌های خوراکی حاوی آهن و روی (با نظارت پزشک Doctor و به میزان استاندارد) می‌تواند سبب تولید پروتئین در ریشه مو و افزایش طول عمر آن‌ها شود.کم خونی یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های ریزش و کم پشتی مو‌ها است.

خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین‌های D و C مانند پرتقال، گریپ فروت، لیموترش، ماهی‌های روغنی و شیر کامل نیز می‌تواند سبب تقویت ریشه و ساقه مو‌ها شود.

خوراکی‌های حاوی گروه ویتامین B که به نام بیوتین شناخته می‌شود نیز در حفظ سلامت بدن، تقویت و کمک به بلند شدن مو‌ها بسیار موثر است.

از جمله خوراکی‌های حاوی بیوتین می‌توان تخم مرغ، پنیر، قارچ، بادام، گل کلم، ماهی، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات برگ، نخود فرنگی و لوبیا را نام برد که همگی منبع‌های خوب بیوتین هستند.

برخی رفتار‌های اشتباه نیز سبب ریزش مو، شکنندگی ساقه و درنهایت کندی رشد آن‌ها می‌شوند که از آن جمله می‌توان شانه کردن مو با شانه‌های دندانه ریز یا برس را نام برد. همچنین شانه زدن بیش از حد موها، استفاده از خشک کن یا صاف کننده‌های حرارتی نیز می‌تواند سبب شکنندگی ساقه مو‌ها شود.

استفاده از روبالشی از جنس ابریشم یا سیلک نیز می‌تواند سبب جلوگیری از بروز اصطکاک بین ساقه مو و بالش در زمان خواب و شکنندگی در ساقه مو‌ها شود.

پس از اتمام حمام مو‌های خود را درون حوله نپیچید، زیرا سبب گره خوردن و شکنندگی مو‌ها می‌شود، خشک شدن مو‌ها به طور طبیعی در جریان هوا سبب سلامت و جلوگیری از بروز موخوره و کندی در رشد می‌شود.

شستشوی روزانه مو‌ها با شامپو نیز می‌تواند سبب آسیب دیدن ساقه موها، از بین رفتن چربی طبیعی موجود در کف سر وکندی رشد مو‌ها شود.

برای تحریک رشد مو و فولیکول سازی استفاده از ماساژ Massage کف سر و ساقه‌های مو با روغن‌های گیاهی از جمله روغن‌های نارگیل، بادام، زیتون، اسطوخدوس و رزماری نیز بسیار مفید است.

در مرحله آخر شستشو مو‌های خود را با آب سرد انجام دهید این کار سبب تقویت فولیکول مو و جلوگیری از ریزش پس از شستشو با آب می‌شود.

بستن مو‌ها به صورت دم اسبی درخانم‌ها سبب افزایش قدرت جاذبه زمین بر مو‌ها و سرعت رشد آن‌ها می‌شود؛ و درنهایت ماساژ کف سر، کوتاه کردن مو‌ها هر سه الی چهار ماه به میزان یک سانتی متر، پرهیز از استفاده از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ آمیزی مو‌ها همگی می‌تواند در عرض مدت کوتاهی سبب رشد باورنکردنی مو‌ها شود.

البته سرعت رشد مو‌ها و کیفیت آن‌ها به ژنتیک، جنسیت، سن، سابقه بیماری، میزان استرس و مواردی از این دست نیز بستگی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟