کارخانه زغالشویی البرز مرکزی مازندران افتتاح شد

رکنا اقتصادی:فرماندار شهرستان سوادکوه گفت: برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
عبدالجواد توحیدی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا دستگاه های مجهز و بروز برای این کارخانه تهیه شود ، ادامه داد : دستگاه های مورد نیاز کارخانه زغالشویی البرز مرکزی از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.
وی گفت :کارخانه زغالشویی البرزمرکزی با ظرفیت شست و شوی سالانه 500هزار تن زغال برای انجام فعالیت در 2شیفت برنامه ریزی شده است .
فرماندار شهرستان سوادکوه افزود : با توجه به قدیمی بودن کارخانه قبلی زغالشویی که در جوار کارخانه جدید قرار دارد، ساخت این کارخانه در دستور کار قرار گرفت. 
وی ادامه داد : با وجود زغال سنگ مرغوب در معادن سوادکوه ، ساخت کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی برای تبدیل زغالسنگ به کنستانتره مناسب بعنوان مواد اولیه کارخانه های فولاد کشوردر سوادکوه عملیاتی شد .
به گفته فرماندار سوادکوه ساخت کارخانه جدید زغالشویی شرکت البرز مرکزی با رعایت ضوابط زیست محیطی و پرهیزاز هرگونه آلایندگی از سال 1392 آغاز شد .
کارخانه قدیمی زغالشویی البرز مرکزی از 27 سال قبل در این شرکت فعالیت دارد . 
شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در اوج فعالیت بیش از پنج هزار کارگر داشت ولی به علت فرسودگی با گذشت زمان و مشکلات دیگر تعداد کارگرانش به کمتر از 500 نفر کاهش یافته و در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفته بود.
شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در تاریخ سی و یکم شهریور سال 53 با شماره 19691 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.
به موجب صورتجلسه مورخ 23 مرداد ماه سال 1370،مجمع عمومی فوق العاده دفتر مرکزی شرکت را از تهران به شهر ' زیراب ' در سوادکوه منتقل کرد و در تاریخ پنجم ماه مهر 1371 با شماره 192 در اداره ثبت اسناد سوادکوه ثبت شد .
سالانه در مازندران بیش از 200 هزار تن زغال سنگ تولید , 10 درصد نیاز صنایع فولاد کشور در این استان تامین می شود.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی 231 معدن دارای مجوز دارد که حجم ذخایر این معادن حدود 58 میلیون تن برآورد شده است.
فرماندار سوادکوه همچنین اعلام کرد : افتتاح کلینیک تخصصی در بیمارستان شهدای زیراب با صرف اعتبار 50 میلیارد ریالی و 2 تونل در مسیر چهار بانده کردن جاده تهران به سوادکوه از جمله طرح هایی است که همزمان با حضور رئیس جمهور در مازندران در شهرستان سوادکوه به بهره برداری می رسد . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟