۳۷۰ هزار هکتار از اراضی لرستان تحت پوشش طرح جهش تولید دردیمزاها

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی اظهارکرد: ما در سال اول ۱۰درصد افزایش تولید در سال دوم چهارده درصد افزایش تولید درسطح زیر کشت اراضی دیم را داشتیم و امیدواریم با توجه به بارش های مناسب امسال، این تولید افزایش یابد.

به گفته سید عماد شاهرخی مهم ترین نکته این طرح مشارکت مردم و کشاورزان است و بهره‌برداران به درجه ای از دانش فنی رسیدن که امروزه می‌دانند تناوب درکشت ازمهم ترین عامل در افزایش تولید و بهره وری می‌باشد و به همین خاطر خیلی از بهره برداران به جای یک کشت متوالی سعی می‌کنند تنوع درکشت را رعایت کنند و اکنون شاهد توسعه کشت دانه روغنی به ویژه کشت کاملینا هستیم که همین تناوب درکشت نه تنها باعث افزایش تولید محصولات زراعی می شود بلکه درکاهش آفات نیز موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: دراین طرح کارشناسان باتمام دانش فنی خوددررعایت تناوب درکنارکشاورزان قرار گرفته‌اند.

شاهرخی به جذب ادوات کشاورزی در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: مادرسال ۱۴۰۲ توانستیم در راستای حمایت ازبهره‌برداران و توسعه طرح جهش تولید در دیمزارها درقالب تسهیلات بانکی باسود ۴درصد وبابازپرداخت ۶ ساله ۵۳۱ دستگاه با اعتبار۶۷ میلیارد تومان درنظر گرفته شده و تاکنون از این مبلغ حدود ۱۴میلیاردتومان و ۹۴دستگاه جذب شده است که به تدریج متقاضیانی که در بانک تشکیل پرونده داده اند ازاین ادوات بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه افزود: کشاورزان توصیه لازم کارشناسان را در مراحل کاشت، داشت و برداشت درنظر بگیرند و با توجه به اینکه سال جدید بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده شاهد افزایش تولید محصولات زراعی باشیم.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 986178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟