بررسی طرح‌ نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های خوروبیابانک و بویین و میاندشت/ تأکید استاندار اصفهان بر بازآفرینی پایدار شهری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ یکصد و نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان با حضور استاندار اصفهان و با بررسی پروژه‌های مسکن در شهرستان‌های بویین و میاندشت و خوروبیابانک برگزار شد. در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بیان کرد: مباحث بازآفرینی شهری به دلیل محدودیت‌هایی که در تخصیص زمین برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد در اولویت هستند.

وی ادامه داد: از این رو بایستی تلاش کرد تا نیاز خانوار در حوزه مسکن با برنامه‌ریزی و توسعه‌هایی که در بافت شهری و روستایی انجام می‌شود مرتفع گردد.

استاندار اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در بافت شهری منجر می‌شود تا استاندارد و ایمنی لازم برای زندگی افراد ارتقاء یابد. دکتر مرتضوی ادامه داد: اینگونه شاهد گستردگی بی‌رویه شهر و افزایش هزینه‌ها نخواهیم بود؛ از این رو بر بازآفرینی شهری تأکید داریم.

IMG_20240317_104659_817

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بازآفرینی شهری، ارزشمند است که شهرداران بعنوان تسهیل‌گر ورود کنند و در صورت نیاز به روش چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار و مردم را به سوی بازآفرینی شهری تشویق و ترغیب کنند.

بررسی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خوروبیابانک

احمدرضا طحانی فرماندار شهرستان خوروبیابانک نیز در خصوص پروژه‌های ساخت مسکن در این شهرستان، گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان خوروبیابانک در سه شهر خور، فرخی و جندق دنبال می‌شود و واگذاری زمین‌ در این سه شهر به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۸ فاز واگذاری زمین داشتیم که به متقاضیان واگذار و عملیات ساخت و ساز نیز آغاز شده است.

طحانی عنوان کرد: آبرسانی و برق رسانی در شهر خور به صورت کامل انجام شده است و شبکه‌های گازرسانی نیز موجود است و برای علمک ‌گذاری نیز آمادگی کامل وجود دارد.

IMG_20240317_104702_135

وی خاطرنشان کرد: در شهر جندق نیز مشکل برق رسانی مرتفع شده است، در مورد گازرسانی مشکلی نداریم و به منظور آب رسانی لوله‌های مورد نیاز خریداری و اجرای حفاری نیز در دستور کار است.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: اجرای طرح اقدام ملی در شهرستان خوروبیابانک با همراهی استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران استانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

آغاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانی که حتی مسکن مهر نداشت

رضاعلی معصومی فرماندار شهرستان بویین و میاندشت نیز گفت: در این شهرستان حتی طرح مسکن مهر نیز اجرا نشده بود اما با تلاش و همت دولت سیزدهم، پس از سفر شهرستانی استاندار اصفهان به بویین و میاندشت و با همراهی و همکاری کشاورزان شهرستان، طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بویین و میاندشت آغاز شد.

وی ادامه داد: در این شهرستان دو شهر بویین و میاندشت و افوس و ۴۲ روستا وجود دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان بویین میاندشت بالغ بر ۲۵ هزار نفر است.

IMG_20240317_104708_660

معصومی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بویین و میاندشت گفت: تحویل زمین به متقاضیان در سال ۱۴۰۱ انجام و عملیات ساخت‌وساز نیز آغاز شد.

فرماندار شهرستان بویین و میاندشت ادامه داد: ۸۰ پلاک زمین به ۱۶۰ خانوار در این شهرستان واگذار شد که در حال ساخت و ساز هستند. وی متذکر شد: در این جلسه شورای مسکن استان مقرر شد، مرحله نخست خدمات آب، برق و گاز مسکن ملی شهرستان بویین و میاندشت در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال آینده انجام شود.

معصومی افزود: در نقاط مختلف شهر نیز توافقاتی با کشاورزان انجام شده است تا مشکل زمین رفع شود. وی در پایان اضافه کرد: همچنین طرح مسکن در روستاهای شهرستان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 981186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟